1

پنتاگون برای مواجهه با موشک‌های فراصوت چین و روسیه موشک‌های فضاپایه مستقر می‌کند

  • کد خبر : 262388
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

مقام‌های ارشد پنتاگون از برنامه‌ پیشرفته ساخت و استقرار شبکه‌ای از موشک‌ها و حسگرهای جدید فضا پایه برای مواجه با موج حملات موشکی روسیه و چین خبر دادند.

خبرگزاری فارس:  پنتاگون  برای مواجهه با موشک‌های فراصوت چین و روسیه  موشک‌های فضاپایه مستقر می‌کند

 به گزارش افق نیوز/ پنتاگون درحال بررسی طرح  استقرار موشک‌های فضا پایه و حسگرهای جدید برای مواجهه با تهدیدهای فزاینده حمله‌ موشکی‌های فراصوت چین و روسیه است.

 به نوشته وبگاه «فری بیکن» مقام‌های ارشد پنتاگون گفته‌اند که درصدد ساخت شبکه‌ای شامل ۱۰۰۰ فروند موشک رهگیر مستقر در پرتابگرهای ماهواره و  به ارزش ۲۰ میلیارد دلار هستند.

«مایکل گریفین» معاون بخش تحقیقاتی پنتاگون در توضیح در این باره گفت که تهدیدهای موشکی در حال افزایش هستند و دفاع فضا پایه برای مواجهه با آن‌ها ضروری است.

 این در حالی است که چین ده‌ها آزمایش بر موشک‌های جدید فراصوت که برای حمله به آمریکا طراحی شده، انجام داده و روسیه نیز با همین شیوه  و به سرعت در حال ساخت موشک‌های فرا صوت است.

 گریفین اخیرا در نشستی در کنگره آمریکا گفت: «بدون استفاده از عرصه فضایی نمی‌توانیم در زمینه دفاع موشکی کاری انجام دهیم. خلاصه، امروزه سامانه‌‌هایی نداریم که به ما در سطح جهانی به طور جامع، مداوم و  به موقع  نسبت به آنچه که اتفاق می‌افتد اطلاع رسانی کند.»

این نشریه در خاتمه با  ذکر نقص سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا  نوشت: حسگرهای کنونی دفاع موشکی زمینی و دریایی آمریکا برای رهگیری موشک‌های فراصوت که با سرعت بیش از ۷۰۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کنند طراحی نشده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262388

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر