1

جزئیات طرح های اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران اعلام شد

  • کد خبر : 262584
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰:۲۰

شبکه خبری ان‌بی‌سی‌ در گزارشی به بررسی طرح‌های اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران پرداخت که از جمله آن می توان از ایجاد یک نظام نقل و انتقالات بانکی مستقل از آمریکا با همکاری بانک‌های مرکزی اروپایی نام برد.

به گزارش افق نیوز به نقل از این رسانه، این نظام الکترونیک قرار است در موازات نظام فعلی نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی باشد.
ان‌بی‌سی می‌نویسد که با توجه به تحریم‌های آمریکا، کشورهای اروپایی در حال بررسی امکان بکارگیری بانک‌های مرکزی خود هستند.
گزارش ادامه می‌دهد: اروپا تمرکز خود را روی شرکت‌های کوچک و متوسطی گذاشته‌ است که فعالیتی در آمریکا ندارند و خطر تهدید تحریم در صورت سرمایه گذاری در ایران برای آن ها کمتر است.
بر مبنای طرح یاد شده، بانک‌های مرکزی اروپایی، تراکنش‌های بانکی مربوط به ایران را به صورت چندصدتایی یا هزارتایی جمع آوری و پردازش می کنند.
ان‌بی‌سی می افزاید که اتحادیه اروپا به دنبال جایگزینی برای ساز وکار تسویه وجوه و شبکه سوئیفت است.شبکه‌ای جهانی برای ارسال و دریافت اطلاعات تراکنش‌های مالی در محیطی با ضوابط معین و امنیت بالا که دسترسی بانک های ایرانی به آن پس از برجام میسر شده بود.
به گفته این رسانه، طرح‌های دیگری هم، از جمله پیشنهاد مشارکت بانک سرمایه‌گذاری اروپا مطرح شده، اما تا به امروز به نتیجه‌ای نرسیده است.
گرچه کمیسیون اروپا دستورالعمل‌های بانک سرمایه‌گذاری اروپا را با هدف ترغیب این بانک به همکاری با ایران تغییر داده، اما تصمیم نهایی در این رابطه بر عهده هیات مدیره این بانک گذاشته شده است.
در کنار این اقدامات، اتحادیه اروپا قانون مسدودسازی تحریم‌های آمریکا (Blocking Statute) را هم به جریان انداخته است؛ قانونی که به موجب آن، این اتحادیه احکام جریمه احتمالی برای کسب و کارهای اروپایی که با ایران همکاری می‌کنند را به رسمیت نخواهد شناخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262584

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر