1

ماجرای اجرای طرح پیمان‌سپاری ارزی در گمرک چیست؟

  • کد خبر : 262653
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

در حالی که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از اجرای پیمان سپاری ارزی در گمرک خبر داده، بر اساس بخشنامه گمرک، موضوع در حد ارائه تعهدنامه بازگشت ارز صادراتی میباشد.

ماجرای اجرای طرح پیمان‌سپاری ارزی در گمرک چیست؟

به گزارش افق نیوز/ زهرا سعیدی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی با رئیس ­­کل بانک مرکزی گفت: با اجرای طرح پیمان‌سپاری ارزی در گمرک کنترل بر تحویل ارز صادرکنندگان به بانک مرکزی بیشتر خواهد شد. وی با اشاره به مکلف شدن صادر کنندگان به اعلام ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی گفت: به زودی شاهد ایجاد آرامش در بازار ارز خواهیم بود.

این در حالی است که ماجرای پیمان سپاری ارزی در گمرک مربوط به سپردن تعهد فروش ارز حاصل از صادرات میباشد. به این ترتیب از این پس صادرکنندگان مکلف اند قبل از صادرات، تعهد نامه بازگشت ارز حاصل از صادرات را پس از تایید امضای آن توسط دفتر اسناد رسمی به اظهارنامه الکترونیکی صادراتی ضمیمه کنند.

سوال جدی که در اینجا وجود دارد این است که از ابتدای سال جاری که سیاست جدید ارزی ابلاغ شده است با کدام فرایند بازگشت ارز صادراتی رصد میشده است؟ آیا سازوکاری برای نظارت بر بازگشت این موضوع وجود داشته است؟ سوال مهم تر این است که ضمانت اجرایی این تعهدنامه ها چیست و در صورت تخلف چه برخوردی با صادرکنندگان متخلف انجام خواهد شد؟

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262653

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر