1

تصویری جالب و منحصر به فرد از پرسپولیسی ها

  • کد خبر : 262801
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

پرسپولیسی‌های قدیمی به بهانه پیروزی تاریخی تیمشان برابر رقیب همیشگی باردیگر دور هم جمع شده و جشن گرفتند.

پرسپولیسی‌های قدیمی به بهانه پیروزی تاریخی تیمشان برابر رقیب همیشگی باردیگر دور هم جمع شده و جشن گرفتند.
پرچم پرسپولیس تصویری جالب و منحصر به فرد از پرسپولیسی ها

افق نیوز/ پرسپولیسی های قدیمی فارغ از هیاهوهای اینروزهای باشگاه، بدهی ها و محرومیت ها و مسابقات فشرده ، به بهانه های مختلف دور هم جمع می شوند.

 

یکی از جدی ترین بهانه های پرسپولیسی ها همواره پیروزی در دربی شهریور سال ۵۲ است که این تیم توانست با نتیجه ۶ بر صفر استقلال را شکست دهد.

در چهل و پنجمین سالگرد این پیروزی بازهم پیشکسوتان و بازیکنان قدیمی پرسپولیس جشن گرفتند و بی شک یکی از ستاره های این جشن حسین کلانی بود. ستاره بازی شش تایی ها و یکی از بازماندگان این مسابقه که یکی از گل های پرسپولیس را هم به ثمر رساند. البته مرحوم همایون بهزادی و مرحوم ایرج سلیمانی که در این بازی هرکدام سه گل و دو گل به ثمر رساندند در سال های ۹۴ و ۸۷ از دنیا رفته اند.

اما جشن دربی شش تایی ها فقط به بازیکنان این مسابقه محدود نمی شود چرا که پرسپولیسی ها از نسل های مختلف همیشه در این جشن حضور دارند.

نکته جالبی که وجود دارد این است که این بازیکنان هرکدام در یک دوره پرسپولیس حضور داشته اند، حسین کلانی ستاره پرسپولیس در دهه ۵۰، ناصرمحمدخانی و ضیا عربشاهی دهه شصت، مجتبی محرمی و سعید عزیزیان از دهه هفتاد و محمد منصوری از بازیکنان پرسپولیس در دهه هشتاد در کنار هم در این جشن حضور داشتند. هرچند شاید از نظر افتخار بازیکنان دهه شصت و پنجاه پرسپولیس افتخارات بیشتری داشته اند اما بازیکنانی مثل مجتبی محرمی و سعید عزیزیان نیز بخشی از پرسپولیس قدرتمند در دهه هفتاد به شمار می آیند.

 

حسین کلانی یکی از تحصیلکرده های قدیمی فوتبال ایران است و کسی است که حتی گوینده ورزشگاه نام او را «مهندس حسین کلانی» در بازی های پرسپولیس و تیم ملی صدا می زده است. کلانی مهندس معمار است که درخلال سال های ۴۷ تا ۵۳ در پرسپولیس ۱۰۱ بازی انجام داد و نزدیک ۶۰ گل هم به ثمر رساند. ناصرمحمدخانی دیگر پرسپولیسی حاضر در جشن شش تایی ها ، بهترین شماره ۸ و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ این تیم و فوتبال ایران است. چپ پای تکنیکی و گلزن با آن ضربات کاشته استثنایی دوازده سال در این تیم بازی کرد. ضیا عربشاهی نیز در همان پرسپولیس رویایی دهه شصت در هافبک دفاعی بازی می کرد و یازده سال پیراهن پرسپولیس را پوشید.

مجتبی محرمی بی شک یکی از ستاره های بزرگ تاریخ باشگاه پرسپولیس است که مانند محمدخانی شماره ۸ را به تن می کرد. محرمی ده سال در پرسپولیس بازی کرد و با آنکه بیشتر یک دفاع چپ راست پا بود اما به غیر از دروازه برای این تیم در تمام پست ها بازی کرد. سعید عزیزیان دروازه بان سابق این تیم نیز که در جشن حاضر بود از استقلال به پرسپولیس آمد و در دهه هفتاد در این تیم بازی کرد. او اگر مصدوم نمی شد شاید سال های بیشتری می توانست برای سرخ ها بازی کند.

محمدمنصوری اما یادگار پرسپولیس در دهه هشتاد است. او در لیگ های هشتم، نهم و دهم در پرسپولیس بازی می کرد و بعد از جدایی از این تیم به ذوب آهن رفت.

 

ورزش سه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262801

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر