تمجید سامان قدوس از سرمربی تیم ملی/ کی روش مرد باهوشی است

به گزارش افق نیوز سامان قدوس، هافبک تیم ملی کشورمان که ماه گذشته از تیم استرشوندس سوئد راهی تیم آمیان فرانسه شده بود در مصاحبه با سایت «svenskafans» سوئد در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد که به شرح زیر است:

* در ابتدا درباره انتقالت به آمیان که طولانی شد، توضیح بدهید؟

بله. خیلی طول کشید و دوران بسیار سختی برای من بود. نمی دانم چه اتفاقی افتاد. اما اکنون من خوشحالم به آمیان آمدم و با جدیت کارم را ادامه می دهم.

* کمتر از ۴۸ ساعت از امضای قراردادت با آمیان برای این تیم بازی کردی و به اولین ایرانی تبدیل شدی که در لوشامپیونه گلزنی کرده است، نظرت چیست؟

مسئولان باشگاه آمیان تصمیم گرفتند که من در سریعترین زمان ممکن بازی کنم. من از خیلی وقت پیش می خواستم به آمیان بیایم ولی مشکلاتی در این راه برایم پیش آمد. مربی از من سوال کرد که از لحاظ ذهنی و بدنی آماده ای؟ من به او گفتم بله. تصمیم گرفتم که کار را آغاز کنم و این از موضوع خوشحالم. به خاطر گلزنی ام نیز از همبازی هایم تشکر می کنم.

* از زندگی خودت در فرانسه برای ما بگویید؟

مردمان اینجا آدم های خوبی هستند. من دائما با آنها در ارتباط هستم. آمیان شهر خوبی است اما من اکنون در هتل زندگی می کنم و برخی از سختی های خود را دارد. اما اگر در خانه خودم مستقر شوم مطمئنم وضعیتم بهتر می شود.

* علی رغم اینکه باشگاه آمیان در سال ۱۹۰۱ تاسیس شده و از باشگاه های قدیمی فوتبال است اما این تیم برای اولین بار بهلیگ برتر فرانسه صعود کرده است. به نظرت بازی در آمیان می تواند به حضورت در تیم ملی ایران کمک کند؟

سبک بازی آمیان شبیه تیم ملی ایران است. ما خیلی خوب دفاع می کنیم و خیلی خوب دست به ضد حملات می زنیم. به نظرم این تمرینات و حضور به آمیان به حضور در تیم ملی ایران نیز کمک خواهد کرد.

* در لیگ فرانسه ترجیح می دهید با چه تیم هایی بازی کنید؟ آیا به بازی مقابل نیمار فکر می کنید؟

هواداران پرشور آمیان در تمام بازی های ما حضور دارند اما بدون شک آنها بی صبرانه منتظر دیدار ما با پاری سن ژرمن که ستاره های زیادی دارد، هستند. البته تیم های مارسی، لیون و موناکو نیز تیم های خوبی هستند.

* سه شنبه(فردا) تیم ملی ایران در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ازبکستان می رود. هر دو تیم های برای حضور دررقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ خودشان را آماده می کنند. به نظرت در این بازی حضور پیدا می کنی؟

این مشخص است که من می خواهم در این دیدار بازی کنم. کارلوس کی روش مرد باهوشی است. او خیلی خوب می داند که ما وقتی سفر طولانی داشته باشیم خسته می شویم اکا من دوست دارم در تمام بازی ها حضور پیدا کنم. باد ببنیم چه اتفاقی می افتد و نظر سرمربی چیست.

* تیم ملی ایران خود را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده می کند. به نظرت ایران شانس قهرمانی در این رقابت ها را دارد؟

بله. من دیروز با دوستانم صحبت کردم و ما فرصت خوبی برای قهرمانی در این رقابت ها داریم. به دوستانم گفتم که برای قهرمانی به امارات بیایند.

* هنوز آینده کی روش با تیم ملی ایران مشخص نیست و چیزی که قطعی است او تا پایان جام ملت های آسیا حضور دارد. حضور کی روش چه تاثیری به آینده ات دارد؟

حضور او تاثیر زیادی به کارم دارد. به خاطر او بود که من در تیم ملی ایران حضور پیدا کردم. من از کارهایی که او برایم انجام داد خوشحال هستم. کی روش مربی خوبی است و همه این موضوع را می دانند. امیدوارم کی روش برای مدت طولانی بماند.