1

نقدینگی را مهار می‌کنیم/پول‌ها باید به سمت تولید برود

  • کد خبر : 262950
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه روند نقدینگی را مهار خواهیم کرد، گفت: حجم پول‌هایی را که در اقتصاد وجود دارد، به سمت تولید هدایت خواهیم کرد.

نقدینگی را مهار می‌کنیم/پول‌ها باید به سمت تولید برود

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه روند نقدینگی را مهار خواهیم کرد، گفت: حجم پول‌هایی را که در اقتصاد وجود دارد، به سمت تولید هدایت خواهیم کرد.

به گزارش افق نیوز به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در دیدار با مدیران عامل بانکها، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کنترل و هدایت نقدینگی و جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حضور سران قوا، بر عزم نظام در کنترل نقدینگی و حمایت از سیاست های بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد درآمدهای ارزی کشور تاکید کرد: علیرغم تلاش دولت ترامپ برای قطع درآمدهای ارزی کشور تدابیر مختلفی برای خنثی سازی آن انجام گرفته و بانک مرکزی با قدرت ارز موردنیاز کالاهای ضروری و اساسی و نیز مواد اولیه و کالاهای واسطه ای کارخانجات و نیازهای واقعی مردم را تأمین می کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت بر این است که در این جنگ اقتصادی کمترین فشار ممکن به مردم وارد شود، ابراز امیدواری کرد: روند جاری حداقل منجر به اصلاح الگوی مصرف و واردات کشور شود و کشور در مسیر تعمیق تولید ملی و توسعه صادرات قرار گیرد

در این جلسه بانک های کشور آمادگی خود برای همراهی و کمک به بانک مرکزی در کنترل و مهارنقدینگی و نیز پشتیبانی از فعالین اقتصادی اعلام و مقرر شد در کنترل بازار ارز نیز با سیاست های بانک مرکزی همراهی نمایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262950

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر