1

بعد از نیمه اول بازی با السد، برخی‌ به من گفتند آشغال!

  • کد خبر : 263016
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۳۵

بگذارید ایراد بگیرند، آدم باید حرفش را بزند. انتقاد باید باشد، چه تیم ببرد، چه ببازد. من دنبال این نیستم که جایگاهی بگیرم یا دنبال جای کسی باشم. وقتی تیم قهرمان جام حذفی و در لیگ سوم شد، انتقاد نمی‌کردم؟ اگر کسانی که از آنها انتقاد می‌شود، زرنگ باشند، انتقادها برای‌شان سازنده خواهد بود.

حسن روشن مدعی است که پس از پایان نیمه اول بازی با السد قطر، خیلی‌ها او را متهم کردند، اما پس از پایان بازی گفتند او حقیقت را می‌گفتند.

افق نیوز/حسن روشن یکی از منتقدان همیشگی باشگاه استقلال است، چه در بحث مدیریت و چه در بُعد فنی صبحت‌هایی انجام می‌دهد که با واکنش هواداران استقلال و علاقه‌مندان به فوتبال روبه‌رو می‌شود. مراجعه به آرشیو، نشان می‌دهد که روشن با مدیرانی چون علی فتح‌الله‌زاده، بهرام افشارزاده، رضا افتخاری، علی نظری جویباری، پندار توفیقی و … درگیری‌های رسانه‌ای داشته و حتی مسئولیتش در آکادمی باشگاه استقلال هم با حواشی زیادی همراه بوده است. با این مقدمه، به سراغ پیشکسوت استقلال رفتیم تا درباره انتقادهایش و دیگر مسائل صحبت‌ کنیم. گفت‌وگو با حسن روشن را در زیر می‌خوانید.

* از بازی با السد قطر شروع کنیم، فکر می‌کنید استقلال چقدر شانس گرفتن نتیجه در زمین حریف را دارد؟

اگر وضعیت تیم همانند بازی رفت باشد، هیچ شانسی نداریم. نه شما رسانه‌ها و نه ما، از داخل تیم و تمرینات خبری نداریم و نمی‌دانیم چه کار می‌کنند. یک هفته قبل از بازی رفت گفته بودم که تیم شرایط خوبی ندارد، همه ایراد گرفتند و به خیلی‌ها برخورد. وقتی استقلال یک بر صفر از السد جلو افتاد، برخی‌ها با من تماس گرفتند و گفتند دیدی تیم خوب شده و این همه انتقاد می‌کردی؟ وقتی بازی تمام شد، همان‌ افراد گفتند شما راست می‌گفتید! وقتی من قبل بازی حرف زدم، گفتند روحیه تیم را خراب می‌کنی. چرا باید روحیه تیم متزلزل باشد که با صحبت یک نفر به هم بریزد؟ سال گذشته که استقلال از رده شانزدهم به مقام سومی لیگ رسید و قهرمان جام حذفی شد، باز هم گفتم مدیریت باشگاه ضعیف است. من که نباید به خاطر ترس از تماشاگر حرف نزنم. اگر برای بازی برگشت مقابل السد روزبه چشمی آماده باشد، امیدی خواهد بود. به نظرم، سید حسین حسینی هم قطعا دروازه‌بان اصلی خواهد بود و شفر از رحمتی استفاده نمی‌کند.

* موضوع گفت‌وگوی ما، انتقادهای شماست، کسی منکر اینکه در بسیاری از موارد حقیقت را می‌گویید، نیست، اما برخی‌ها از شما ایراد می‌گیرند که فقط انتقاد می‌کنید.

بگذارید ایراد بگیرند، آدم باید حرفش را بزند. انتقاد باید باشد، چه تیم ببرد، چه ببازد. من دنبال این نیستم که جایگاهی بگیرم یا دنبال جای کسی باشم. وقتی تیم قهرمان جام حذفی و در لیگ سوم شد، انتقاد نمی‌کردم؟ اگر کسانی که از آنها انتقاد می‌شود، زرنگ باشند، انتقادها برای‌شان سازنده خواهد بود.

* اما موضوع این است که می‌گویند اظهارات حسن روشن کمی تکراری شده و فقط بلد است انتقاد کند.

چند نفر این حرف را می‌زنند؟ ۱۰۰۰ نفر یا ۱۰۰ نفر؟ وقتی وضعیت بد است، چرا نباید انتقاد کرد؟ تیم سال گذشته نتیجه گرفت، حرفی زدم؟ فقط گفتم مدیریت ضعیف است.

* اینکه برخی انتقادهای شما درست بوده، شکی نیست…

من هر کاری کنم، درست است. امیرحسین فتحی (سرپرست باشگاه استقلال) دوست من است. قبل از اینکه بیاید، با پیشکسوتانی از نسل‌های مختلف از مهاجرانی گرفته تا نوازی، جلسه‌ای برای حمایت از فتحی برگزار کردیم. چندی بعد، فتحی جلسه‌ای با پیشکسوتان برگزار کرد. یک نفر به من گفت دیدید فتحی از شما دعوت نکرد؟ گفتم مگر قرار است چون حمایت کرده‌ام، من را دعوت کند؟ یک روزی همین فتحی هم ممکن است مورد نقد قرار بگیرد.

* منتقدان شما بر این باورند که روشن با انتقادهای زیاد، دنبال جایگاه یا گرفتن پست و مقام در استقلال است.

یک هفته از گرفتن حکم رئیس کمیته فنی‌ام در استقلال نگذشته بود که علیه فتح‌الله‌زاده انتقاد کردم. او چون یادش رفته بود، مدعی شد روشن انتقاد می‌کند چون حکمی ندارد. هنوز این حکم را در منزلم نگه داشته‌ام. اگر خاطرتان باشد، یک هفته از حکمی که گرفته بودم، نگذشته بود که موضوع اتفاقات دوران رضا رجبی در آکادمی استقلال را مطرح کردم. چطور وقتی شغل داشتم، حرف زدم؟ الان هم شغلی بدهند، نمی‌پذیرم، چون دنبال کارهای شخصی خودم هستم. ممکن است مشاوره بدهم، اما دنبال شغل نیستم.

* تاکنون از استقلال حمایت کرده‌اید؟

نکرده‌ام؟ آیا نگفتم بازیکن خارجی می‌آورید، مثل جانواریو بیاورید؟ بارها گفتم بازیکن خارجی مثل جانواریو بیاورید، نه بازیکنانی که دلال‌ها معرفی می‌کنند. این چند سال انتقاد کردم، چون وضعیت تیم خراب بوده است.

* اما پیشکسوتان استقلال از شما انتقاد می‌کنند که هیچ حمایتی نمی‌کنید. برخی هواداران استقلال هم می‌گویند حسن روشن تاکنون حمایتی از استقلال نکرده و تنها انتقاد می‌کند تا در رسانه‌ها خودش را نشان بدهد. این موضوع را می‌پذیرید؟

برخی پیشکسوتانی که در باشگاه حضور دارند، با ۳۰۰ هزار تومان خودشان را فروخته‌اند. در دوره فتح‌الله‌زاده این روش را راه انداختند که پیشکسوتان به باشگاه بیایند و حقوق بگیرند، آن هم ۳۰۰ هزار تومان که چند ماهی عقب می‌افتد. علی جباری بزرگ‌ترین منتقد فتح‌الله‌زاده بود که با ۷۰۰ هزار تومان دریافتی در باشگاه استقلال حضور دارد. این پیشکسوتان را به باشگاه برده‌اند تا پشت آنها پنهان شوند. من انتقاد می‌کنم، چون شرایط را بد می‌بینم. استقلال تیم بزرگی است و باید بازیکن بزرگ بیاید. سه بازیکن خارجی فعلی استقلال اندازه امید نورافکن نیستند.

من حمایت بی‌خودی نمی‌کنم، حمایت الکی هم نمی‌کنم که خودم را خراب کنم. قبل از بازی با السد گفتم استقلال سه، چهار گل می‌خورد که این اتفاق هم افتاد. وقتی استقلال ببرد، من هم در خیابان با خوشحالی راه می‌روم. الان هر کسی من را می‌بیند، می‌گوید تو راست می‌گفتی که اوضاع خوب نبود. چرا کسی نمی‌آید و بپرسد چه کار کنیم شرایط بهتر شود؟ مگر گفتم پول بدهید تا حرف بزنم؟ وقتی پسر فلانی می‌رود به تیام می‌گوید باید پول واسطه را بدهی، معنایش چیست؟ مردم این چیزها را می‌دانند؟ باید کمیته فنی در باشگاه استقلال تشکیل شود، پول‌های داده شده به بازیکنان خارجی هم مشخص شده و بدانیم ارزش آنها چیست، نه اینکه هر کسی را بیاوریم.

* بعد از بازی با السد، چه اتفاقی برای شما افتاد؟

وقتی نیمه اول با یک گل به سود استقلال تمام شد، بسیاری از هواداران تماس گرفتند و گفتند دیدی هیچی نمی‌فهمی. گفتند تو «آشغال» هستی که علیه استقلال حرف می‌زدی! بعد از پایان بازی گفتند، تو راست می‌گفتی. فوتبال بازی ۹۰ دقیقه‌ای است، نه ۵ دقیقه‌ای. من هم می‌توانم لخت شوم و ۵ دقیقه بازی کنم. این شکست‌ها باید باعث بهتر شدن شرایط تیم شود.

* برای بازی برگشت، دوست دارید انتقاد کنید یا حمایت؟

مردم خیلی خوبند و همه چیز را می‌فهمند. وقتی می‌دانند شرایط تیم‌شان خوب است، امیدوار هستند و وقتی خوب نیست، امیدوار نیستند. باید منطقی فکر کرد، الان یکسری‌ می‌گویند استقلال سه بر صفر السد را می‌برد، آیا واقعا شرایط اینطور است؟ علی پروین حرف خوبی زد، وقتی پیراهن را به هر کسی بدهید و راحت آن را بپوشد، راحت هم می‌رود. در استقلال نباید هر کسی راحت پیراهن تیم را بپوشد، باید زحمت بکشد تا راحت آن را از دست ندهد.

* فکر می‌کنید فتحی بتواند از پس اداره امور باشگاه بربیاید؟

فتحی رفیق صمیمی من است، اما اگر او هم راه کج برود، یقه‌اش را می‌گیرم. من که دیوانه نیستم فقط انتقاد کنم. افتخاری گفته بود تا زمانی که حسن روحانی رئیس جمهور است، او هم مدیرعامل استقلال خواهد بود. این هم حرف مفتی بود که زده شد. می‌گفتند افتخاری آدم خوبی است، اما مدیریتش در استقلال ضعیف بود. مردم چه گناهی کرده‌اند؟ افتخاری گفته بود باشگاه ۱۱۰ میلیارد بدهی دارد، در جلسه‌ای که غیر فوتبالی بود، محمدرضا داورزنی (معاون وزارت ورزش و جوانان) گفت که سال گذشته به استقلال ۳۲ و به پرسپولیس ۵۰ میلیارد از سوی اسپانسرها پرداخت شده است. اگر دو سال مدیریت افتخاری ۵۰ میلیارد به باشگاه استقلال داده شده، پس چرا باز هم می‌گوید ۱۱۰ میلیارد بدهی دارند؟ این وسط پرتغال فروش را پیدا کنید. اگر فتحی مدیریت باشگاه را قبول کرده و بدهی‌ها را می‌دهد، اول باید بدهی بازیکنان را پرداخت کند. آنقدر بازیکنان را در گذشته اذیت کردند که بازیکنی مثل امید ابراهیمی فرار کرد و رفت.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263016

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر