1

باکو مذاکرات با منطقه قره باغ کوهستانی را غیرقابل قبول خواند

  • کد خبر : 263062
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، بیانیه دولت جدید ارمنستان مبنی بر مذاکره باکو با منطقه تجزیه طلب قره باغ کوهستانی را غیرقابل قبول خواند .

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج ، علی اف روز چهارشنبه در دیدار با «توماس گرمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا، با اشاره به سخنان نخست وزیر جدید ارمنستان درباره حل مناقشه قره باغ متضاد و تعجب آور است، افزود: اظهارات «نیکول پاشینیان» مبنی بر اینکه جمهوری آذربایجان باید با منطقه قره باغ کوهستانی گفت و گو کند، قابل قبول نیست .
وث اضافه کرد :بیانیه های متضاد نخست وزیر ارمنستان نشان می دهد که این کشور در صدد نقض روند مذاکرات و حل مناقشه قره باغ است .
علی اف اظهار داشت: بیانیه نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنی بخشی از به اصطلاح جمهوری قره باغ کوهستانی است را مردود می دانیم و از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستار واکنش به این بیانیه های خطرناک هستیم .
وی افزود: جمهوری آذربایجان به این نتیجه رسیده است که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در راستای نقض روند مذاکرات تلاش می کند و در این صورت مسئولیت پیامدهای این وضعیت بر عهده ارمنستان و بخصوص پاشینیان خواهد بود .
بنا به این گزارش، در این دیدار همچنین مسائل امنیت منطقه ای ، همکاری در راستای توسعه دموکراتیک ، حمل و نقل و اقتصادی مطرح شد .
گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از سال ۱۹۹۲ میلادی میانجیگری برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را بر عهده دارد . روسیه ، فرانسه و آمریکا از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در این گروه میانجی را بر عهده دارند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263062

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر