1

سیاست راهبردی ایران تحکیم روابط با همسایگان است

  • کد خبر : 263066
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

رئیس دفتر رئیس جمهوری ضمن با اهمیت دانستن توسعه روابط تجاری با ترکمنستان، گفت : تهران تحکیم و تعمیق روابط با همسایگان خود به ویژه عشق آباد را در سیاست های راهبردی خود قرار داده است.

به گزارش افق نیوز از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی که در رأس یک هیات بلند مرتبه سیاسی و اقتصادی صبح چهارشنبه وارد عشق آباد شده است، در دیدار با قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهوری ترکمنستان، ضمن سپاسگزاری از مواضع سازنده این کشور، اعلام کرد که تهران این آمادگی را دارد تا همه ظرفیت های خود را در جهت توسعه و پیشرفت روابط با این کشور دوست و برادر به خدمت بگیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تشدید افراطی گری در منطقه، گفت: برای حفاظت از صلح و ثبات در منطقه، لازم است دو کشور همکاری های خود را گسترش داده و از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر در مبارزه با تروریسم بهره مند شوند.
واعظی توسعه روابط تجاری با ترکمنستان را دارای اهمیت زیادی ارزیابی کرد و تلطیف شرایط برای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به منظور توسعه همکاری های تجاری دو کشور و منطقه را ضروری دانست.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ضمن ابلاغ سلام و پیام کتبی «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران» به همتای ترکمنستانی خود و ملت این کشور، بر اراده جمهوری اسلامی برای گسترش روابط همه جانبه با همسایگان خود از جمله ترکمنستان تاکید کرد.

** همکاری های اقتصادی دو کشور در حوزه خزر پراهمیت است
«قربانقلی محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان نیز در این دیدار بر گسترش روابط همه جانبه از جمله روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و کشورش تاکید کرد.
رئیس جمهوری ترکمنستان با تاکید بر اینکه ایران همسایه ای بزرگ و قابل احترام برای این کشور است، روابط فی مابین را دارای ریشه در ارتباطات فرهنگی، تاریخی و تمدنی دانست و از توسعه روابط سیاسی دو کشور ابراز خرسندی کرد.
محمداف گفت: ترکمنستان از ابتدای استقلال خود همواره از حمایت های ایران برخوردار بوده و دو کشور در تمام اتفاقات منطقه ای کنار یکدیگر بوده اند و این موضوع بسیار قابل تامل است.
رئیس جمهوری ترکمنستان در ادامه بر بهره گیری از ظرفیت های دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی، حمل و نقل و در حوزه های فرهنگی تاکید و افزود: ایران توانمندی های لازم را برای پاسخگویی به نیازمندی های اقتصادی و تجاری ترکمنستان دارد.
وی همچنین همکاری های اقتصادی دو کشور در حوزه دریاچه خزر را پر اهمیت دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263066

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر