1

یکی از گزینه‌های ایران این است که غنی سازی اورانیوم را مجددا افزایش دهیم

  • کد خبر : 263334
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای با هفته نامه “اشپیگل” از اروپا خواست برای جبران تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقدام کند و در غیر این صورت باید منتظر عواقب آن و واکنش ایران باشد.

ظریف نمایه

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای با هفته نامه “اشپیگل” از اروپا خواست برای جبران تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقدام کند و در غیر این صورت باید منتظر عواقب آن و واکنش ایران باشد.

به گزارش افق نیوز، “محمد جواد ظریف“، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای با هفته نامه “اشپیگل“، فشارها بر اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را افزایش داده و تاکید کرد که اروپا باید اقدام کرده تا تحریم‌های آمریکا را جبران کند.

وی اتحادیه اروپا را تهدید کرد که اگر بعد از خروج آمریکا از برجام همچنان به صورت منفعلانه به این مسئله واکنش نشان دهد باید منتظر عواقب این موضع گیری خود از طرف ایران باشند.

ظریف در این راستا گفت: اروپا و دیگر امضا کنندگان توافق هسته‌ای باید اقدام کنند تا تاثیرات تحریم‌های آمریکا را خنثی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت که ایران اگر تعادل بده و بستان‌ها در توافق هسته‌ای از بین برود واکنش نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد که یکی از گزینه‌های ایران این است که غنی سازی اورانیوم را مجددا افزایش دهیم.

ظریف از کشورهای اروپایی درخواست کرد که قوانین ممنوعه برای مقابله با تحریم‌ها آمریکا را اعمال کنند و شرکت‌هایی را که به دلیل تحریم‌های آمریکا از مناسبات تجاری با ایران خارج می‌شوند را مجازات کنند. اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا آماده‌اند حرف‌های خود را به عمل تبدیل کنند. این یک مسئله‌ است که آیا اروپا تسلیم امر و نهی‌های آمریکا می‌شود یا خیر.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه با این هفته نامه آلمانی مذاکرات مستقیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را رد کرده و گفت: هیچ مبنایی برای این گونه مذاکرات وجود ندارد. تنها در صورتی که ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد ممکن است ما درباره این گونه مذاکرات فکر کنیم.

آمریکا در ماه می به صورت یکجانبه توافق اتمی با ایران را ترک کرده و این در حالی است که ایران به تمام مفاد این توافق پایبند بود. آمریکا در ماه آگوست بخشی از تحریم‌های جدید علیه ایران را اجرایی کرده و همه کشورهای دنیا را در صورت دنباله روی نکردن از این تحریم‌ها به مجازات تهدید کرد.

اوایل نوامبر بخش دیگری از تحریم‌های آمریکا که صادرات نفتی ایران را هدف قرار می‌دهد هم اجرایی می‌شود. اتحادیه اروپا، روسیه و چین اعلام کرده‌اند که همچنان می‌خواهند به توافق اتمی با ایران پایبند باشند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263334

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر