1

ضرورت آسیب شناسی خرافاتی که در عزاداری‌ها وارد شده است

  • کد خبر : 263681
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الانبیاء کردستان گفت: مراسم‌ها و عزاداری‌های ما امروز با خرافات متداخل شده است؛ باید این آسیب‌شناسی در سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها، دفاتر نمایندگی ولی فقیه انجام شود تا راهکاری برای رفع آن ارائه شود.

حجت‌الاسلام مجتبی خورشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مجامع امروزی برخی از حرکات و رفتارها در سخنرانی‌ها، روضه‌ها، نوحه‌ها و … مشاهده می‌شود که زیبنده عزاداری امام حسین(ع) نیست.

وی با اشاره به اینکه این حرکات نه تنها به بیان هدف والای امام حسین(ع)   کمکی نمی‌کند بلکه موجب یک حالت سستی و وهم در اذهان عمومی به ویژه جوانان می‌شود، افزود: گاهی در نوحه‌ها مطالبی بیان می‌شود که برای من روحانی قابل قبول نیست تا چه رسد به جوان امروزی که از منابع مختلف تغذیه می‌شود.

خورشیدی عنوان کرد: علما و وعاظ نیز در سخنرانی‌های خود حکایت‌هایی نقل می‌کنند که در شأن امام حسین(ع) نیست و همچنین قابل فهم برای مخاطبان نیز نیست که همین امور موجب ایجاد شکافی برای توطئه‌های دشمنان می‌شود.

وی اعلام کرد: ما متأسفانه فقط در این ایام به فکر برنامه‌هایی با موضوع آسیب‌شناسی عزاداری و … می‌پردازیم در حالی که امام حسین(ع) همیشگی است لذا باید در تشکیل این جلسات از قبل آسیب‌ها شناسایی شود و کارشناسان، اساتید، علما و صاحب نظران، نظر بدهند تا این جلسات خروجی داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الانبیاء کردستان اعلام کرد: باید از یک سال قبل با توجه به منطقه آسیب‌شناسی صورت گیرد تا به موقع بتوانیم با توجه به آسیب‌ها، راهکار ارائه داده و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: جوانی که در یک مراسم عزاداری شرکت می‌کند می‌خواهد در مورد ابعاد شخصیتی و معنوی ابوالفضل بیشتر بداند اما مداح ما دو ساعت نوحه خود را به اوصاف حضرت ابوالفضل اختصاص داده است لذا باید مداحان ما بیشتر توجیه شوند.

خورشیدی ذکر کرد: مراسم‌ها و عزاداری‌های ما امروز با خرافات متداخل شده است، باید این آسیب‌شناسی در سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها، دفاتر نمایندگی ولی فقیه انجام شود تا راهکاری برای رفع آن ارائه شود.

وی با انتقاد از بسته شدن خیابان‌های سطح شهر عنوان کرد: مردم نیز حق دارند چرا باید در یک ساعاتی عبور و مرور از یک خیابان‌هایی ممنوع شود، این‌ها معضل است ما نه تنها به امام حسین(ع) کمکی نمی‌کنیم بلکه کشتی نجات را سوراخ، سوراخ می‌کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الانبیاء یادآور شد: امروز هم روز عاشوراست اما به نحوی دیگر و ما باید تکلیف خود را در این روز بدانیم تا دچار اشتباه نشویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263681

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر