2

کدام نمایندگان هنوز به کمپین ” شفافیت آرا ” نپیوسته‌اند؟ +جدول

  • کد خبر : 263980
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۴۷

کمپین شفافیت_آرا با امضای قریب به ۹۰ تن از نمایندگان مجلس از گرایش‌های مختلف سیاسی تشکیل شده، اما تا لحظه انتشار این گزارش ۲۰۳ تن از آنها همچنان به این کمپین ملحق نشده‌اند.

به گزارش افق نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش با یک فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس مخالفت کردند و قرار شد این طرح به صورت عادی در پارلمان بررسی شود.

مخالفت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح شفافیت آرا، با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان موافق این طرح و نیز برخی محافل سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شد، بر همین اساس، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس و به عنوان نماینده‌ای که کمپین #شفافیت_آرا را راه‌اندازی کرده، به صورت داوطلبانه در پیامک‌های جداگانه‌ای، از نمایندگان مجلس درخواست کرده که به این کمپین بپوندند.

امیرآبادی ضمن تشریح جزئیاتی از کمپین #شفافیت_ آرا که پیشتر با امضای ۷۳ تن از نمایندگان راه‌اندازی شده بود، گفت: ۱۴ تن از نمایندگان مجلس، علاوه بر ۷۰ نفر قبلی به کمپین #شفافیت_ آرا پیوسته‌اند که با این حساب، تعداد نمایندگانی که به این کمپین پیوسته‌اند به ۸۷ تن رسیده است.

براساس این گزارش، شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به سؤالات از رئیس‌جمهور، وزرا و نیز تحقیق و تفحص‌ها و همین‌طور، طرح‌ها و لوایح موجب می‌شود تا موکلان‌شان در حوزه‌های انتخابیه نسبت به آرایی که نمایندگان می‌دهند، آگاه شده و با مشی سیاسی و طرز تفکر آنها بیشتر آشنا شوند.

از طرفی شفافیت آرا منجر به این می‌شود که رأی موافق، مخالف و یا ممتنع نماینده یا نمایندگان به صورت شفاف معلوم شود، زیرا در نهایت ماحصلی که از آرای نمایندگان نسبت به مصوبات مجلس، سؤالات از وزرا یا رئیس‌جمهور و یا طرح‌ها و لوایح به دست می‌آید، جمع‌بندی کلی از آرای نمایندگان است و مشخص می‌شود که نماینده‌ای چه رأیی نسبت به فلان مصوبه مجلس و یا دیگر موارد، از جمله استیضاح‌ها و سؤالات از وزرا یا رئیس‌جمهور داشته است.

در جدول زیر اسامی و گرایش‌های سیاسی نمایندگانی که تا لحظه انتشار این گزارش به هر دلیلی به کمپین #شفافیت_ آرا نپیوسته‌اند، آمده است:

بر اساس جدول بالا، تاکنون از فراکسیون اصولگرایان با رنگ سبز(۴۹ نماینده)، فراکسیون اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با رنگ بنفش(۸۰ نماینده) و فراکسیون مستقلان ولایی نزدیک به علی لاریجانی  نیز با رنگ زرد(۶۸ نماینده) و ۳ نماینده نیز از فراکسیون اقلیت‌ها با رنگ مشکی به کمپین #شفافیت_آرا نپیوسته‌اند که مجموع آنها به ۲۰۳ تن می‌رسد.

قرار است امضاهای نمایندگان مجلس برای پیوستن به کمپین #شفافیت_آرا در روزهای آینده و همزمان با آغاز جلسات علنی پارلمان از روز یکشنبه(اول مهر) افزایش یابد در گزارش‌های جداگانه‌ای اسامی نمایندگانی که به این کمپین بپیوندند را اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263980

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر