2

ستاره های سوخته تاریخ فوتبال ایران + تصاویر

  • کد خبر : 264053
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

بازیکنانی در فوتبال ایران وجود داشتند که به دلایلی مختلف راه برای ستاره شدن بر آن ها بسته شد.

مجاهد خذیراوی

مجاهد خذیراوی

اختصاصی / بازیکنانی در فوتبال ایران وجود داشتند که به دلایلی مختلف راه برای ستاره شدن بر آن ها بسته شد.
ورزش ۱۱ – فوتبال در کوچه پس کوچه های تمامی نقاط ایران ریشه دوانده است و به آرامشی وصف ناپذیر برای دیوانگان این رشته ورزشی بدل شده است. در همین کوچه پس کوچه ها هستند استعدادهای نابی که هیچگاه دیده نمی شوند و یا نمی توانند شرایطی را برای ادامه فوتبال خود پدید آورند. اما برخی از همین استعدادها می توانند به هدف خود یعنی حضور در سطح اول فوتبال کشور برسند و برای خود نامی دست و پا کنند.

 

البته در این میان نیز بازیکنانی وجود دارند که به هر دلیلی جایگاهی را که در آن قرار می گیرند از دست می دهند و نمی توانند راه ستاره شدن را ادامه دهند در حالیکه تمامی شرایط برای بزرگی در فوتبال برای آن ها مهیا است اما یک اتفاق و یا یک اشتباه عمر فوتبال و افتخار آن ا را از بین می برد و به سراشیبی نابودی می کشاند. در این گزارش به بررسی برخی از این ستاره های خاموش می پردازیم که در آستانه شکوفا یی پژمرده شدند.

 

۸- علی اکبریان

علی اکبریان و رضا شاهرودی
علی اکبریان و رضا شاهرودی

 

دو روی یک سکه دقیقا اصطلاحی است که برازنده این بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس است. حضور در تیم ملی که آرزوی هر فوتبالیستی است و رسیدن تا آستانه پای چوبه دار هر کدام به نحوی بازگو کننده زندگی پر حاشیه و پر سر و صدای این مهاجم خوش نقش سال های دهه ۷۰ فوتبال ایران است. علی اکبریان با گرفتار شدن در دام مواد مخدر اکنون با حبس ابد در زندان حضور دارد.

 

۷- سوشا مکانی

سوشا مکانی
سوشا مکانی

 

دروازه بانی که هیچگاه قدر استعداد خود را ندانست و تا حدی پیش رفت که برای ادامه فوتبال خود مجبور به خروج از کشور شد. او هم اکنون نیز به فوتبال خود ادامه می دهد اما حاشیه های دنیای مجازی و گرفتار شدن در دام معروفیت فوتبال این سوشا مکانی را تا ورطه نابودی کشانده است.

 

۶- امیرحسین اصلانیان

امیرحسین اصلانیان
امیرحسین اصلانیان

 

مهاجم محبوب و خوش استیل پرسپولیس که یکی از بازیکنان همیشه مدنظر علی پروین بود به دلیل تصادفی که در جوانی برای او رخ داد هیچگاه نتوانست به حقش در فوتبال ایران برسد و عمر فوتبالی وی بسیار کوتاه و کم بود. امیرحسین اصلانیان در سن ۲۴ سالگی با تصادفی شدید مجبور به خداحافظی از دنیای فوتبال شد.

 

۵- میلاد نوری

 میلاد نوری
میلاد نوری

 

هافبک چپ و خوش نقش استقلال تهران که به عنوان یکی از پدیده های فوتبال ایران در اواخر دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ شناخته می شد به هیچ وجه نتوانست نامی در حد یک ستاره را برای خود دست و پا کند و با حضور در تیم های زیادی در لیگ برتر راه خود را از مسیر حرفه ای فوتبال جدا کرد. البته میلاد نوری در سال ۱۳۹۱ از سوی کی روش به تیم ملی دعوت شد ولی نتوانست توفیق چندانی پیدا کند.

 

۴- جواد منافی

نفر وسط جواد منافی
نفر وسط جواد منافی

 

مدافع چپ پای پرسپولیس که در دهه ۷۰ چشم تمامی مربیان و کارشناسان را به خود خیره کرده بود بسیار زود به دلیل تصادفی وحشتناک از صحنه فوتبال محو شد. جواد منافی یکی از محبوب ترین بازیکنان پرسپولیس در زمان سرمربیگری پرسپولیس محسوب می شد که او نیز در سن ۲۴ سالگی مجبور به وداع از میادین ورزشی شد.

 

۳- حمید مطهری

حمید مطهری
حمید مطهری

 

به اذعان یورگن گده استانداردترین مهاجم فوتبال ایران در سال های ابتدایی دهه ۸۰ و انتهایی دهه ۷۰ در فوتبال ایران حمید مطهری بود. این مهاجم که به دلیل مشکلات نخاعی نتوانست مسیر ستاره شدن را طی کند از خوش استیل ترین مهاجمین بوده که تا به حال فوتبال ایران به خود دیده است. قدرت تمام کنندگی، شوت زنی، سرزنی و همچنین حفظ توپ از وی مهاجمی شش دانگ ساخته بود که مصدومیت دنیای حرفه ای او را نابود کرد.

 

۲- مجاهد خذیراوی

مجاهد خذیراوی
مجاهد خذیراوی

 

تاسف آورترین دوران فوتبالی یک بازیکن شامل زندگینامه ورزشی مجاهد خذیراوی خواهد بود. بازیکنی هجومی و پا به توپ که بسیار زود به دلیل سطح فنی بالا در فوتبال ایران چهره شد و به همان سرعت رو به نابودی رفت. خذیراوی بازیکنی بود که در سن ۲۳ سالگی اسیر حاشیه های معروفیت و محبوبیت در فوتبال شد و خود را در دام ناکامی ای اجتماعی اسیر دید تا با محرومیتی بلند مدت دیگر هیچگاه اسمی از او در چمن سبز شنیده نشود.

 

۱- پیام صادقیان

 پیام صادقیان
پیام صادقیان

 

ضربه ای که حاشیه بر فوتبال و توانایی های بی شمار این بازیکن خوش تکنیک وارد کرد را تا کنون هیچ فوتبالیست مطرح دیگری به معنای واقعی درک نکرده است. افتادن در دام حاشیه های کاذب دنیای پر زرق و برق ستاره پیام صادقیان را در سراشیبی سقوطی قرار داد که هیچ راه بازگشتی برای آن نیست. حضور در تیم های درجه پائین اروپایی و نیمکت نشینی محض تنها امید این بازیکن برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران را رو به نابودی گذاشته است.

 

البته در این سیاهه می توان از نام هایی همچون مهرداد میناوند، نیکبخت واحدی، مهدی هاشمی نسب، سبو شهبازیان و دیگر اسامی فوتبال ایران نام برد اما این بازیکنان به قسمت کوچکی از خواسته های خود تا حد امکان رسیدند ولی نام های فوق الذکر به هیچ وجه به استحقاقی که در این فوتبال داشتند دست نیافتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=264053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر