تصمیم هیجان انگیز سرمربی استقلال؛ رحمتی نیمکت نشین می‌شود؟

به گزارش افق نیوز/ سید حسین حسینی از وضعیتی که در استقلال دارد به شدت ناراضی است و این نارضایتی را به گوش وینفرد شفر رسانده است. سرمربی استقلال اما در جواب حسینی حرف‌های نسبتا تندی زده و به این دروازه‌بان گفته به جای گله کردن بابت نیمکت‌نشینی‌های پی‌درپی خوب تمرین کند تا دوباره به ترکیب اصلی برسد. حسینی اما باور دارد که خوب تمرین می‌کند و سرمربی استقلال در حالی که او تمرین‌های مناسبی را پشت سر گذاشته و شایسته بازی در ترکیب استقلال بوده، راه ترکیب اصلی را به رویش بسته است. حسینی از اینکه می‌بیند با وجود گذشت ۷ هفته از لیگ حتی یک ثانیه هم شانس حضور در ترکیب استقلال را نداشته به شدت نسبت به آینده‌اش در استقلال ناامید است.

شفر حتی به حسینی گفته مادامی که رحمتی آماده باشد هیچ دلیلی برای تغییر دروازه‌بان استقلال نمی‌بیند. در این میان اما یک سوال مطرح است. چرا فصل پیش با وجود اینکه رحمتی آماده بود حسینی به انتخاب اول سرمربی استقلال بدل شد و هفته‌های متمادی در چارچوب دروازه قرار گرفت و حتی رکورد بسته نگه داشتن دروازه را در فوتبال ایران شکست. نوعی تناقض در رفتار شفر موج می‌زند.

تناقضی که شاید ریشه در یک تلافی‌جویی یا لجبازی مدیرانه از سوی سرمربی استقلال باشد تا حسینی بفهمد که نباید در بازی با پارس جم بی‌دلیل از حضور در زمین مسابقه و تمرین با مهدی رحمتی خودداری می‌کرد. شفر پس از آن بازی وعده داده بود که پاسخ حسینی را خواهد داد و حالا به نظر می‌رسد سرمربی استقلال عمیقا به ادامه این روند اعتقاد دارد و بر این باور است که حسینی باید به واسطه رفتار نادرستی که داشت، تنبیه شود.

گرچه این تنبیه شاید در ادامه کار منجر به جدایی حسینی شود. حسینی تا امروز صراحتا حرفی از جدایی نزده و می‌داند که سرانجام روزی مهدی رحمتی کفش‌ها را خواهد آویخت اما آن روز ممکن است منجر به ماه‌ها و حتی سال‌های بیشتری نیمکت نشینی شود و این دروازه‌بان را به یک عنصر کاملا نیمکت‌نشین بدل سازد و از فرم بدنی مطلوب دور سازد. از سویی بعید نیست که حسینی در اردوهای آتی تیم ملی هم جایی در میان مدعوین نداشته باشد. بدون شک اگر دروازه‌بانی در لیگ ظهور کند که همچون امیر عابدزاده آینده‌دار باشد کی‌روش دست روی آنها خواهد گذاشت.

گوهری دروازه‌بان پارس جم اکنون به یکی از گزینه‌های جدی بدل شده است. نیازمند، دیگر گلر جوان لیگ است که در ترکیب سپاهان نمایش خوبی داشته است. این دو دروازه‌بان به شدت جایگاه حسین حسینی را تهدید می‌کنند و اگر نیمکت‌نشینی‌های دروازه‌بان استقلال ادامه داشته باشد، کی‌روش تصمیم‌های تازه‌ای در این خصوص خواهد گرفت و حسینی به احتمال زیاد در اردوهای آتی تیم ملی حاضر نخواهد بود.

با این تفاسیر شفر هم باید حساب اعتراض‌های دوباره حسینی را داشته باشد و هم احتمال حذف دروازه‌بانش از اردوهای آتی تیم ملی را. از طرفی آینده دروازه‌بانی استقلال هم بی‌اهمیت نیست. حسینی قطعا آتیه بهتری برای استقلال خواهد ساخت تا رحمتی که مشخص نیست چند صباح دیگر آماده باشد.