2

حساب ۵۰ میلیون کاربر فیس بوک هک شد/ زاکربرگ هم جزء قربانیان

  • کد خبر : 264724
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۱۷

فیس بوک اعلام کرده هکرهایی ناشناس حساب های ۵۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی از جمله مارک زاکربرگ را هک کرده اند. همچنین ۴۰ میلیون کاربر دیگر نیز در معرض خطر هک قرار دارند.

حساب ۵۰ میلیون کاربر فیس بوک هک شد/ زاکربرگ هم جزء قربانیان

فیس بوک اعلام کرده هکرهایی ناشناس حساب های ۵۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی از جمله مارک زاکربرگ را هک کرده اند. همچنین ۴۰ میلیون کاربر دیگر نیز در معرض خطر هک قرار دارند.

به گزارش افق نیوز به نقل از  آسوشیتدپرس، فیس بوک از یک نفوذ امنیتی خبر داده که اطلاعات حساب های  ۵۰ میلیون کاربر را فاش کرده است.

البته هنوز هویت هکرها مشخص نشده است. هکرها با سرقت کلیدهای دیجیتالی که به کاربران اجازه ورود و ماندن در حساب های کاربری را می دهد، حساب های کاربران را کنترل کردند. هکرها با سواستفاده از ۳ باگ مجزا در کد فیس بوک این کلید های دیجیتال را سرقت کردند.

فیس بوک اعلام کرده باگ ها برطرف شده اند. این درحالی است که حدود ۴۰ میلیون کاربر دیگر نیز در معرض خطر هک قرار دارند. به هرحال طبق بیانیه فیس بوک لازم نیست کاربران پسورد خود را عوض کنند.

همچنین هنوز مشخص نیست چه افرادی این هک را انجام داده اند. جالب آنکه حساب کاربری مارک زاکربرگ، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک نیز هک شده است.

به گفته زاکربرگ هکرها با این روش قابلیت رویت  پیام های خصوصی کاربران یا پست مطلبی در حساب های آنان را داشته اند. اما هیج نشانی از این موارد مشاهده نشده است.

در این حمله از باگ های View As سوءاستفاده کرده است. این ویژگی به افراد اجازه می دهد تنظیماتی را که در نمایه خود اعمال کرده، از نگاه دیگران ببیند. اما این ویژگی به طور ناخواسته توکن های امنیتی فیس بوک را هنگام انتخاب یک پروفایل فاش کرده است. این روند باعث شده هکرها به حساب کاربری فردی دسترسی یابند که قصد داشته صفحه خود را ببیند.

فیس بوک اعلام کرده علاوه بر وادار کردن ۹۰ میلیون کاربر به بازگشت به حساب های کاربری خود، ویژگیView As را غیرفعال می کند تا بررسی های لازم امنیتی را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=264724

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر