2

ممنوعیت انتصابات فامیلی در شهرداری و شورای شهر تهران

  • کد خبر : 265080
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

قانون مدیریت تعارض منافع در دولت هم بوده است و در شهرداری تهران نیز ما برای شفاف شدن این موضوع را در دستور کار قرار دادیم که مدیران نتوانند در قراردادها با اقوام درجه یک قرارداد ببندند و در پست‌های دولتی از آنها استفاده نکنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب طرح مدیریت طرح تعارض منافع در شهرداری تهران گفت: به موجب این طرح انتصابات نسبی و سببی در مجموعه شورا و شهرداری ممنوع خواهد شد.

محسن هاشمی رفسنجانی بهرمانی در پایان نودویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای جلسه حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر گزارشی را از تحقق بودجه نقد و غیرنقد شهرداری در ماه‌های تیر و مرداد ارائه کرد که در ادامه اعضای شورای شهر تهران نیز نظرات و پیشنهاداتشان را در این خصوص مطرح کردند.

وی تصریح کرد: برای تحقق منابع غیرنقد شهرداری تهران رایزنی‌هایی با شهرداری تهران شد و قرار بر این شد تا لایحه‌ای در این خصوص به شورا ارسال شود که ما بتوانیم تا پایان سال میزان تحقق بودجه غیرنقد در شهرداری را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در ادامه جلسه طرح یک فوریتی مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته البته یک فوریت طرح در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسیده بود که در ادامه نیز این طرح در جلسه امروز کلیات آن به تصویب رسید.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی گفت: یکی از پیشنهاداتی که توسط اعضای شورای شهر ارائه شد این بود که نام اعضای شورای شهر تهران در این مصوبه گنجانده شود.

وی گفت: قانون مدیریت تعارض منافع در دولت هم بوده است و در شهرداری تهران نیز ما برای شفاف شدن این موضوع را در دستور کار قرار دادیم که مدیران نتوانند در قراردادها با اقوام درجه یک قرارداد ببندند و در پست‌های دولتی از آنها استفاده نکنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در شهرداری ما تقریباً در شرکت‌ها و سازمان‌ها وابسته نزدیک به ۲۵۰۰ پست مدیریتی داریم ضمن اینکه شورای شهر تهران تأکید بر شفافیت سوابق و تجربیات مدیران شهرداری تهران کرده است و بر همین اساس آنها موظفند تا اطلاعات شخصی خود را در سامانه شفافیت بارگذاری کنند.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی افزود: این اقدام قطعاً در فرایند شفافیت بر نحوه انتصابات مفید خواهد بود که در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد از مدیران شهرداری اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کردند و در صورتی که این رقم به حدود صد درصد برسد ما می‌توانیم راستی‌آزمایی کنیم که چه کسانی در مجموعه شهرداری حضور دارند و یا اقوام آنها در مجموعه شهرداری هستند.

وی گفت: البته در برخی موارد شاید افرادی در مجموعه شهرداری بیایند که در ابتدا با هم فامیل نباشند اما در ادامه با یکدیگر نسبت فامیلی پیدا کنند که این موضوع نیز قابل توجه است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در ادامه جلسه معرفی دو نفر از کارشناسان به عنوان ناظر بر مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی توسط اعضای شورا انتخاب شدند.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی در پاسخ به این پرسش که آیا اقوامی از شما در مجموعه شهرداری حضور دارند یا خیر گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم که باید پیگیری کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265080

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر