2

فوری ؛ سرنوشت آینده فوتبال باشگاهی ایران در گرو صعود پرسپولیس به فینال آسیا!

  • کد خبر : 265424
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

در صورتی که تیم فوتبال پرسپولیس به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، جلسه سرنوشت‌ ساز کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در تهران برگزار می‌شود.

در صورتی که تیم فوتبال پرسپولیس به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، جلسه سرنوشت‌ ساز کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در تهران برگزار می‌شود.
کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تصمیم گیری درباره مسائل مهمی از جمله تعیین سهمیه کشورها برای حضور در فصل آینده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تصمیم گیری درباره برگزاری مسابقات در زمین بی طرف (یکی از مشکلات باشگاه های ایران در سالهای اخیر) قرار است روز ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برگزار شود.

میزبان این جلسه یکی از دو شهر تهران یا دوحه و یک روز پیش از برگزاری فینال برگشت لیگ قهرمانان آسیا است. در صورتی که پرسپولیس بتواند السد را پشت سر بگذارد و به فینال برسد، روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) میزبان بازی برگشت فینال در ورزشگاه آزادی خواهد بود. به این ترتیب جلسه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا یک روز قبل از آن در تهران برگزار می شود.

در این جلسه یکی از مهمترین مباحثی که مورد بررسی قرار می گیرد، تعداد سهمیه کشورها برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. سهمیه ایران برای فصل ۲۰۱۸، سه سهمیه مستقیم (پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی) و یک سهمیه پلی آف (ذوب آهن) بود. حجم مشکلات مالی و زیرساختی باشگاه های ایران از یک سو و افزایش سهمیه کشورهایی مثل کویت و عراق در لیگ قهرمانان آسیا این تردیدها را ایجاد کرده است که سهمیه کشور ایران برای فصل آینده این مسابقات کاهش یابد.

یکی از مواردی که می تواند دست ایران را در حفظ سهمیه ۱+۳ بگیرد، نتیجه گیری پرسپولیس در دیدار برابر السد و صعود به فینال لیگ قهرمانان است که خود به خود امتیاز فنی کشورمان را در کمیته مسابقات افزایش داده و باعث حفظ این سهمیه خواهد شد. به این ترتیب ممکن است سهمیه یکی از کشورهای امارات و قطر کم شود و ایران در غرب آسیا صاحب بیشترین تیم در لیگ قهرمانان باشد.

موضوع دیگر مهم جلسه کمیته مسابقات AFC، تصمیم گیری درباره بحث میزبانی بعضی از کشورها در زمین بی طرف است. از سه سال پیش تاکنون تیم های ایرانی مجبور هستند با فشار و لابی های عربستان، تیم های خود را در یک کشور بی طرف به مصاف هم بفرستند. به نظر می رسد فشار عربستانی ها کماکان ادامه دارد ولی میزبانی ایران برای برگزاری جلسه کمیته مسابقات AFC می تواند فرصت خوبی باشد تا مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، رای مثبت کنفدراسیون آسیا را بگیرند و از سال آینده با خیال راحت در ایران میزبان عربستانی ها باشند.

تصمیم گیری نهایی درباره انتخاب میزبان مسابقات زیر ۲۳ سال و بازی های المپیک توکیو و تقویم سال آینده مسابقات مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در جلسه کمیته مسابقات AFC مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265424

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر