4

چه کسی سکاندار استانداری خراسان رضوی می شود؟

  • کد خبر : 265442
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۵۴

با قطعی شدن خداحافظی علیرضا رشیدیان استاندار کنونی خراسان رضوی تا کمتر از دو ماه آینده، گزینه هایی برای کلیدداری این ساختمان مطرح است.
شنیده ها از گزینه های مطرح برای سکان داری استانداری خراسان رضوی حکایت از چند گزینه برای تصدی این پست دارد.

روزنامه خراسان نوشت: با قطعی شدن خداحافظی علیرضا رشیدیان استاندار کنونی خراسان رضوی تا کمتر از دو ماه آینده، گزینه هایی برای کلیدداری این ساختمان مطرح است.
شنیده ها از گزینه های مطرح برای سکان داری استانداری خراسان رضوی حکایت از چند گزینه برای تصدی این پست دارد.
هم اکنون از «سید سلمان سامانی» به عنوان گزینه اول تصدی استانداری خراسان رضوی نام برده می شود. وی اکنون قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها و نیز سخنگوی وزارت کشور است.او دانش آموخته دکترای دندان پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق، گرایش حقوق عمومی از دانشگاه شهید بهشتی و دانشجوی دکترای حقوق است.از جمله سوابق وی می توان به ریاست مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور، مشاور وزیر کشور و نماینده تام الاختیار وزیر در هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر مدیرکل حوزه ریاست و مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشورو رئیس شورای اسلامی شهرستان فاروج اشاره کرد.
گفته می شود  وی از جمله نزدیک ترین یاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به شمار می رود.«اسماعیل نجار» گزینه مطرح دیگری برای جانشینی علیرضا رشیدیان است.
وی هم اکنون معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور است. او متولد «سرخه» سمنان است.از جمله سوابق وی می توان به استانداری کردستان و کرمان اشاره کرد.
در زمان انتخاب استاندار جدید در دولت اول روحانی، گفته می شد حکم استانداری وی از سوی وزیر کشور صادر شده است، اما رشیدیان به عنوان استاندار معرفی شد.
«سید محمد پژمان» هم گزینه دیگراست. پژمان متولد ۱۳۳۷ مشهد است که  در کارنامه او معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری مشهد، معاونت فنی و عمران استانداری خراسان رضوی، شهردار منطقه ثامن و مدیر کل مسکن و شهرسازی استان خراسان وجود دارد.سال گذشته و پس از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، قرار بود وی استاندار خراسان رضوی شود، اما این اتفاق نیفتاد.
«عیسی فرهادی» دیگر گزینه مطرح برای تصدی استاندار خراسان رضوی است. وی هم اکنون فرماندار تهران است.فرهادی، استاندار البرز، فرماندار شهرستان‌های اردل، لردگان و خراسان، قائم‌مقام و مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان، سرپرست ومعاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی و فرماندار ویژه کرج را در کارنامه کاری خود دارد.
رضا شیران خراسانی نماینده مشهد و کلات در مجلس، سردار دهقان وزیر دفاع دولت یازدهم  و حسینعلی امیری معاون پارلمانی  رئیس جمهور از دیگر گزینه هایی هستند که در برخی محافل سیاسی از آن ها نام برده می شود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر