2

جلسه استیضاح مجریان FATF را برگزار کنید

  • کد خبر : 265522
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

 اگر اجرای دستورات FATF بناست مشکلات بانکی ما را حل کند، تاکنون با اجرای بخش اعظم این دستورات در سیستم بانکی، باید بخش اعظم این مشکلات نیز حل شده باشد.

 جلسه استیضاح مجریان FATF را برگزار کنید

کارشناس سیاسی عنوان کرد: دولت باید استیضاح شود که چرا با افشای هویت ۴۰۰ صرافی آنها را از معامله با خارج محروم کرده است.

 سیدیاسر جبراییلی کارشناس سیاسی در صفحه اجتماعی خود نوشت: یکی از مصائب تصمیم‌گیری در مجلس ما این است که برخی نمایندگان محترم اغلب درباره آنچه رای می‌دهند یا حتی در مخالفت یا موافقت با آن سخن می‌گویند، اطلاع دقیقی ندارند.

وی ادامه داد: اظهارنظرهایی که تاکنون از طرف تعداد قابل توجهی از نمایندگان درباره FATF شده است، یک شاهد ملموس بر این مدعاست. یکی از پیوستن و الحاق به FATF می‌گوید، دیگری کاهش پنجاه درصدی قیمت دلار با اجرای FATF را وعده می‌دهد، آن یکی به شکلی دیگر …

جبرائیلی افزود: در این میان، این پرسش چونان پتکی سهمگین بر فرق آدمی فرود می‌آید که چرا نمایندگان محترم به‌جای این اظهار نظرهای شاذ، از دولت نمی‌خواهند که درباره نتایج اجرای ۳۷ بند از ۴۱ بند برنامه اقدام FATF یک گزارش دقیق به مجلس ارائه کند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر اجرای دستورات FATF بناست مشکلات بانکی ما را حل کند، تاکنون با اجرای بخش اعظم این دستورات در سیستم بانکی، باید بخش اعظم این مشکلات نیز حل شده باشد.

این کارشناس سیاسی در ادامه عنوان داشت: سخن منتقدان کاملاً روشن است. منتقدان می‌گویند هدف از اجرای استانداردهای FATF، تفکیک میان بخش تحریمی و غیرتحریمی اقتصاد ایران برای طرف‌های خارجی است؛ به نحوی که طرف خارجی یقین حاصل کند بخش تحریمی از معامله با آن منتفع نخواهد شد؛ چرا که بیم دارد توسط آمریکا جریمه یا تحریم شود، لذا عملا از بخش امنیتی کشور(وزارت اطلاعات) تا بخش دفاعی(وزارت دفاع) تا بخش فرهنگی (وزارت ارشاد) و … که در لیست SDN آمریکا قرار دارند، امکان معامله مستقیم یا غیر مستقیم با خارج را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: نامه شماره ۶۲/۲۰۷/۱۸۰ بانک کشاورزی به شعب خود در تاریخ هشتم خرداد ۹۶ که ارائه خدمات ارزی به لیست SDN را ممنوع کرده، یکی از شواهد بزرگ این مدعاست که قطعاً در دبیرخانه بانک‌های دیگر نیز مشابه آن وجود دارد.

جبرائیلی افزود: چرا نمایندگان محترم از دولت سوال نمی‌کنند که «چرا بانک‌های ایرانی تحریم شدگان آمریکا را تحریم می‌کنند؟» چرا سوال نمی‌شود که «با کدام مجوز تحریم‌های آمریکا به داخل مرزهای کشور امتداد یافته است؟»

این کارشناس سیاسی در پایان نوشت: بحث بر سر کنوانسیون‌های تکلیفی FATF یعنی پالرمو و TF یک بحث انحرافی است. بحث واقعی باید بر سر فاجعه‌ای باشد که با اجرای بخش اعظم FATF اتفاق افتاده است. دولت باید استیضاح شود که چرا با افشای هویت ۴۰۰ صرافی آنها را از معامله با خارج محروم کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265522

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر