3

رشد ۶۲ درصدی شکایات از وزارت بهداشت/ ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد شکایت

  • کد خبر : 265553
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: وزارت بهداشت در سال ۹۶ تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد شکایت داشت که نسبت به سال ۹۵ رشد ۶۲ درصدی داشته است و این آمار نگران کننده ای است.

رشد ۶۲ درصدی شکایات از وزارت بهداشت/ ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد شکایت

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: وزارت بهداشت در سال ۹۶ تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد شکایت داشت که نسبت به سال ۹۵ رشد ۶۲ درصدی داشته است و این آمار نگران کننده ای است.

به گزارش افق نیوز به نقل از  روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری، در پنجمین همایش علمی کاربردی حقوقی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ضمن ابراز خرسندی از تعاملات خوب و سازنده دیوان عدالت اداری و وزارت بهداشت، گفت: تعداد ورودی پرونده های وزارت بهداشت رو به افزایش می باشد و با توجه به روابط خوب این دو نهاد باید تلاش مضاعف در کاهش پرونده ها صورت گیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه یکی از افتخارات بزرگ قانون اساسی، اصل ۱۷۳ و شکایت مردم از دستگاه های دولتی می باشد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری دیوان عدالت اداری مردم می توانند از دستگاه های دولتی در دیوان تظلم خواهی کنند، و این یکی از برکات انقلاب بود که این شرایط را برای مردم بوجود آورد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی با اشاره به اصل ۱۷۰ قانون اساسی و درخواست ابطال تصویب نامه و آئین نامه های دولتی، گفت: با توجه به این اصل مردم می توانند از بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مصوبات که توسط قوه مجریه خلاف شرع و یا قانون مصوب شده باشد، حتی اگر ذینفع نباشند می توانند شکایت کنند و ابطال آن را از دیوان عدالت اداری تقاضا کنند، و با این امر بسیاری از بخشنامه های تبعیض آمیز باطل می شود.
وی افزود: در سال ۹۶ تعداد شکایت ها در دیوان نسبت به سال ۹۵ به میزان ۸/۲۱ درصد افزایش داشته است. وزارت بهداشت نیز در سال ۹۴ تعداد ۹ هزار و ۱۵۲ مورد شکایت داشته که در سال ۹۵ این رقم به ۷ هزار و ۱۷ پرونده رسید و کاهش ۲۳ درصدی نسبت به سال گذشته اش پیدا کرد. اما متأسفانه این رقم در سال ۹۶ به تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد رسید که نسبت به سال ۹۵ رشد ۶۲ درصدی داشته است و این آمار نگران کننده ای است.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم قوانین اصلاح شود و فهم واحد از قوانین داشته باشیم. در این زمینه یکی از اقداماتی که معاونت حقوقی ریاست جمهوری می تواند، انجام دهد این است که قوانین دستگاه های دولتی را اصلاح و شفاف کند.

وی تصریح کرد: وزارتخانه ها هم نسبت به دستگاه های زیرمجموعه خود این وظیفه را دارند که قوانین مربوط به خود را شفاف کنند. به خصوص در مباحثی که زیاد از آنها شکایت می شود، نیاز بیشتری به شفافیت وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی بر ایجاد وحدت رویه در دیوان عدالت اداری تأکید کرد و گفت: برای ایجاد وحدت رویه مقرر کردیم که در رابطه با دادخواست ها بررسی هایی صورت گیرد و مشخص شود حق در مطالب چیست و دادخواست ها چه شرایطی را باید داشته باشند؛ اگر چنانچه شرایط وارد بود، بررسی شود که وجود حق مرتبط بر چند شرط اعلام شده در این خصوص است.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان با اشاره به اینکه از سوی دیوان جزواتی برای ایجاد وحدت رویه تهیه شده است، گفت: بر اساس جزواتی که از سوی دیوان عدالت اداری تهیه که ۲۴ موضوع آن شکایت های استخدامی و اداری می باشد که در آنها الزامات و شرایطی تعیین شده است و این جزوات را در اختیار معاونت حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی و قضات قرار داده ایم تا بر مبنای آن به دادخواست ها رسیدگی شود و در وزارت بهداشت نیز موجب کاهش شکایات شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265553

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر