2

قابل توجه عاشقان رونالدو ؛ آیا می دانید لقب CR7 اولین بار از کجا آمد؟ وقتی رونالدو از همتای برزیلی اش تقلید کرد !

  • کد خبر : 265709
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۲۱

نکته ی قابل توجه آن است که CR7 تنها یک لقب نیست بلکه امروزه به صورت نمادی برای کریستیانو رونالدو، و حتی یک برند درآمده است و تمام جهان از آن با خبر هستند. به طوری که بسیاری از کارخانه ها محصولات خود را با این نماد عرضه می کنند.

رونالدو ؛ لقب CR7 چگونه به کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس تعلق کرفت

لقب کریستیانو رونالدو CR7 که برگرفته از نام و شماره دلخواهش می باشد گرفته شده است

اگر شما هم با فوتبال آشنایی دارید حتما نام CR7 را شنیده اید. این لقب کریستیانورونالدو ستاره ی اسبق کهکشانی ها و بازیکن فعلی گورخرها است.
در جهان فوتبال القاب مسئله ی تازه ای نیستند و بازیکن بزرگی همچون کریستیانو رونالدو نیز یکی از این لقب ها را به خود اختصاص داده است.
بیشتر ورزشکاران القاب خاص خود را دارند. مثلا زین الدین زیدان به زیزو، گرد مولر به بمب و رونالدو نازاریو به پدیده مشهور بودند.
لقب CR7 نیز زمانی که کریستیانو رونالدو در منچستر یونایتد به سر می برد پدید آمد. C نمایانگر اولین حرف از نام کریستیانو و R حرف اول رونالدو است. همچنین عدد ۷ شماره ی مورد علاقه ی رونالدو است.
رونالدو زمانی که در اسپورتینگ لیسبون بازی می کرد پیراهن شماره ۲۸ را بر تن می کرد اما بعدها که به منچستر یونایتد پیوست شماره ی ۷ به او رسید.
پس از آن پیراهن شماره ۷ در تیم ملی پرتغال نیز به رونالدو رسید. تا پیش از آن رونالدو پیراهن شماره ۱۷ که زمانی به نام لوئیس فیگو بود را بر تن می کرد. از زمانی که رونالدو، در تیم ملی شماره ۷ را از آن خود کرد در تمام باشگاه هایی که بازی کرد نیز صاحب پیراهن شماره ۷ بود.
با این حال وی پس از پیوستن به رئال مادرید مجبور شد تا مدتی شماره ۹ را بپوشد چون در آن زمان رائول، اسطوره ی کهکشانی ها صاحب پیراهن شماره ۷ بود.
در زمینه تجاری و تبلیغات نیز همیشه استفاده از نام CR7 از جانب حامی وی نایک جذابیت و فروش بالایی داشته است.
در گذشته زمانی که رونالدو، نازاریو هنوز در میدان فوتبال بازی می کرد لقب وی R9 بود که در زمینه تبلیغات و فروش کفش های ورزشی نیز تاثیر مطلوبی گذاشته بود. بنابراین شاید بتوان لقب کریستیانو رونالدو را به بیانی تقلید از نازاریو خواند.
کمپانی نایک در جام جهانی ۱۹۹۸ با استفاده از نام R9 موفق به فروش بسیاری از کفش های ورزشی خود شد.
نکته ی قابل توجه آن است که CR7 تنها یک لقب نیست بلکه امروزه به صورت نمادی برای کریستیانو رونالدو، و حتی یک برند درآمده است و تمام جهان از آن با خبر هستند. به طوری که بسیاری از کارخانه ها محصولات خود را با این نماد عرضه می کنند.
کریستیانو رونالدو همچنین بوتیکی با نام CR7 تاسیس کرده است که در آن لباس هایی با همین برند عرضه می شود.
در سال ۲۰۱۳ موزه ای با نام موزه ی CR7 در فونچال واقع در جزایر مدیرا که زادگاه کریستیانو رونالدو، است تاسیس شد.
این ستاره ی پرتغالی در زمینه ی تاسیس هتل نیز اقداماتی داشته است. وی به همراه گروه هتل سازی پستانا هتل هایی با نام CR7 تاسیس کرده است. محل این هتل ها هم اکنون در فونچال و لیسبون در نظر گرفته شده است و برنامه هایی برای تاسیس هتل هایی با همین نام در نیویورک، مادرید و مراکش وجود دارد.
همچنین یکی از عجیب ترین اقداماتی که با اسم کریستیانو رونالدو صورت گرفت، نامگذاری یکی از کهکشان های جوان و نورانی جهان در سال ۲۰۱۵ با نام CR7 بود!

رضوانه نجفی فر – فوتبالیش

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265709

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر