2

تیر خلاص دولتی ها به افشانی/ پایان بهشت نشینی شهردار مکتوب اعلام شد

  • کد خبر : 265719
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۲۶

در حالی که مدیران شهری به جد معتقدند که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار نمی شود و نامه نگاری هایی هم با دولت در این باره انجام شده است؛ اما رییس دیوان محاسبات اعلام کرده تمامی شهرداران از جمله شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند و کتبا به شهرداری پاسخ داده ایم.

خبرگزاری فارس: تیر خلاص دولتی ها به افشانی/ پایان بهشت نشینی شهردار مکتوب اعلام شد

به گزارش افق نیوز/ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب و بعد از تایید شورای نگهبان رئیس جمهوری در روزهای پایانی تابستان اجرای آن را ابلاغ کرد.

از زمان تصویب این قانون کش و قوس های فراوانی مبنی بر اینکه این قانون شامل حال محمد علی افشانی شهردار تهران می شود یا خیر وجود دارد. البته در همان ابتدا علی لاریجانی رئیس مجلس تاکید کرد این قانون شامل حال شهردار تهران هم می شود.

اما همچنان مدیریت جدید شهری پافشاری می کند که این قانون شامل حال آنها نمی شود.داریوش قنبری ، مشاور پارلمانی شهردار تهران در این باره می گوید: ادامه کار افشانی تابع قانون انتخاب شهرداران است، نه «منع به‌کارگیری بازنشستگان».

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار دارای مکانیزم متفاوتی است و اختیار آن صرفا به شوراهای اسلامی شهرها واگذار شده است، گفت: نه تنها شهردار تهران بلکه سایر شهرداران کشور نیز از شمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی هستند و در واقع این قانون شهرداران را در برنمی گیرد.

به اعقاد قنبری، همان طور که مجلس وزرا را انتخاب می کند، شهرداران نیز توسط اعضای شوراها یا همان پارلمان شهری انتخاب می شوند.

همچنین ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران به فارس گفت: اصرار اعضای شورا برای ماندن افشانی مصداق بی قانونی است.

شورای شهر تهران تلاش می کنند افشانی بماند و دراین باره به دولت نامه نوشتند و خواستار کمک دولت در این باره شدند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران که خودش رقیب افشانی برای تصدی صندلی بهشت بود می گوید: نامه نگاری های با وزارت کشور کرده ایم و منتظر نظر وزیر کشور در مورد شهردار تهران هستیم البته سکوت آنها تا الین لحظه علامت رضایت برای ماندن افشانی در شهرداری تهران است.

اما در همین حین عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گفت که تمامی شهرداران از جمله شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند و کتبا به شهرداری هم پاسخ داده ایم.

البته هم حزبی ها شهردار تهران از حقوق دان ها مصاحبه های پی در پی  می گیرند و تاکید می کنند که شهردار مشمول قانون نمی شود.

بهمن کشاورز، حقوق‌دان، درباره تسری قانون منبع بازنشستگان به شهردار تهران، گفت: ضوابط مندرج در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به شهردار تهران تسری نمی‌یابد.

وی ادامه داد: در متن قانون اصلی و همچنین اصلاحیه اخیر نامی از شهرداران نیامده است. بنابراین  قانون مذکور شامل شهرداران نمی‌شود.

کشاورز با اشاره به اینکه شهردار را شورای اسلامی شهر انتخاب می‌کند، عنوان کرد: ممکن است شورا به‌منظور رعایت مصالح جامعه، فردی بازنشسته را که ۸۰ سال دارد، برگزیند.

از آن سوی هم برخی نمایندگان مجلس به جد بارها اعلام کردند  استثنایی وجود ندارد و قانون منع به کارگیری بازنشستگان شهردار و استاندار نمی شناسد.

 سیدفرید موسوی عضو فراکسیون امید که یکی از طراحان این قانون بود گفت: افرادی که با بازنشستگی در مسئولیت‌هایی مثل شهرداری، استانداری و معاونت وزیر قرار دارند باید از کار برکنار شوند.

وی درباره افشانی شهردار تهران گفت: خبرنگاری از یکی از رسانه‌ها با اطمینان از بازنشسته بودن آقای افشانی از من سوال کرد و من گفتم از آنجا که نهادهای عمومی غیر دولتی و کلیه شرکت‌های دولتی مشمول این قانون هستند، شهرداری تهران هم از این قاعده مستثنا نیست.

همچنین محمد علی افشانی شهردار تهران به خبرنگار فارس در این باره گفت که تابع قانون است و هر چه تصمیم گرفته شود تمکین خواهد کرد.اما اطرافیان شهردار به دنبال ماند افشانی در بهشت هستند و رایزنی های زیادی انجام می دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265719

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر