2

چرا ۱۹ نماینده در جلسه CFT غایب بودند؟

  • کد خبر : 266319
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

عضو هیات رییسه مجلس ذکر عنوان غایب برای ۱۹ نماینده ای که در جلسه رای گیری لایحه CFT حضور نداشتند را ظلم به آنها دانست و گفت: این نمایندگان در مرخصی استعلاجی یا در ماموریت بودند و انتشار اسامی آنان بدون اجازه، مصداق تفتیش عقاید است. به گزارش خانه ملت، محمدعلی وکیلی امروز – شنبه […]

عضو هیات رییسه مجلس ذکر عنوان غایب برای ۱۹ نماینده ای که در جلسه رای گیری لایحه CFT حضور نداشتند را ظلم به آنها دانست و گفت: این نمایندگان در مرخصی استعلاجی یا در ماموریت بودند و انتشار اسامی آنان بدون اجازه، مصداق تفتیش عقاید است.

به گزارش خانه ملت، محمدعلی وکیلی امروز – شنبه – در گفت و گویی افزود: انتشار اسامی تعدادی از نمایندگان که در جلسه بررسی و رأی‌گیری لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) حضور نداشتند، بدون اجازه ذی‌نفعان اشکال قانونی دارد و مصداق بارز تفتیش عقاید است.
وی تصریح کرد: همچنین لیستی تحت عنوان غایبین در جلسه رأی‌گیری لایحه CFT منتشر شده که سبب لطمه و آسیب حیثیتی به اعضای این لیست می‌شود، در حالی که این نمایندگان غالبا بیمار بوده و مرخصی استعلاجی داشتند یا ماموریت بودند.
وکیلی که دبیر هیات رییسه مجلس و مسئول قرائت اسامی نمایندگان حاضر در جلسه است، خاطرنشان کرد: ذکر عنوان غایب برای ۱۹ نماینده که در مرخصی استعلاجی یا در ماموریت بودند، ظلمی است که به این افراد شده است، از این رو حق پیگرد حقوقی برای آنها وجود دارد و به عنوان مسئول این بخش در هیات رییسه مجلس به شدت معترض هستم زیرا این افراد غایب نبودند کما این که این اسامی بدون اجازه هیات رییسه منتشر شده است.
وی یادآور شد: در جلسه بررسی لایحه CFT نامه‌ای از سوی تعدادی از نمایندگان امضا شد تا به موجب آن رأی افراد مخالف لایحه از تریبون هیات رییسه اعلام شود در صورتی که هیات رییسه به هیچ وجه آراء موافقان یا مخالفان را اعلام نمی‌کند لذا هر نماینده‌ای می‌تواند رأی خود را اعلام کند.
به گزارش ایرنا، فهرست ۹۶ نفره از نمایندگانی که در مخالفت با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) رأی داده بودند و همچنین نمایندگانی که در جلسه رای‌گیری برای این لایحه غایب بودند روز گذشته در برخی رسانه ها منتشر شد.
براساس تفسیر این رسانه ها ۱۶۴ نماینده‌ تاکنون آرای خود درباره CFT را اعلام نکرده‌اند و احتمالاً این تعداد نماینده به این لایحه رای مثبت یا ممتنع دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر