1

بررسی حادثه تاکستان در کمیسیون آموزش مجلس/ مسئولانی که برای رفع مشکلات این حوزه چاره اندیشی نکردند پاسخگو باشند

  • کد خبر : 266406
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از بررسی حادثه تاکستان در این کمیسیون خبر داد و گفت: تمامی مسئولانی که نقش مستقیم یا غیرمستقیم در وقوع این حادثه دارند باید جوابگو باشند.

حمایت میرزاده

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به حادثه خونگیری از دانش آموزان در تاکستان از بررسی این رخداد در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: به طور قطع این موضوع را هفته آینده در کمیسیون بررسی خواهیم کرد.

وجود مشکلات بیشمار در آموزش و پرورش باعث شده مدارس به حال خود رها شوند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه وجود مشکلات بیشمار در آموزش و پرورش باعث شده مدارس به حال خود رها شوند، گفت: آموزش و پرورش تشکیلات بسیار وسیعی دارد این در حالی است که از کمبود شدید نیروی انسانی و بودجه رنج می‌برد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مدارس نگهبان و سرایدار نداشته و هیچ گونه کنترل و نظارتی بر امر ورود و خروج صورت نمی گیرد در واقع مدارس به حال خود رها شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه کمبود نیروی انسانی کمر آموزش و پرورش را شکسته است، تصریح کرد: معضل کمبود نیروی انسانی باعث شده کنترل و نظارت مناسب در این حوزه مغفول بماند؛ مدیران و مسئولان مدرسه به جای پرداختن به امور ضرور بخش عمده ای از وقت خود را صرف رایزنی برای تامین بودجه و هزینه ها می کنند.

مشکلات آموزش و پرورش تمامی ندارد/ معضل کمبود مربی بهداشت در مدارس هنوز حل نشده

میرزاده با انتقاد از اینکه مشکلات آموزش و پرورش تمامی ندارد، گفت: اموری را که می توان با اندکی نظارت کنترل کرد در حال تبدیل به معضلاتی بزرگ هستند؛ متاسفانه معضل کمبود مربی بهداشت در مدارس هنوز حل نشده و اگر این معضل حل می شد شاید شاهد بروز حادثه تاکستان نبودیم.

مجلس و دولت باید با تصمیمی انقلابی و یک بار برای همیشه به مشکلات آموزش و پرورش پایان دهند تا شاهد حوادث تلخ در این حوزه نباشیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبعات و آسیب های ناشی از کمبود نیرو و بودجه در آموزش و پرورش دامنگیر کشور خواهد شد، افزود: مسئولان نظام باید بپذیرند که آموزش و پرورش بسیار حساس بوده و باید در اولویت و کانون توجه قرار گیرد؛ مجلس و دولت باید با تصمیمی انقلابی و یک بار برای همیشه به مشکلات آموزش و پرورش پایان دهند تا شاهد حوادث تلخ در این حوزه نباشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش افزود: تمامی مسئولانی که نقش مستقیم یا غیرمستقیم در بروز حادثه تاکستان دارند و همچنین مسئولانی که بر مشکلات این حوزه واقف هستند و برای رفع آنها چاره اندیشی نکرده اند باید در مقابل حوادث ناگواری که در این حوزه رخ می دهد پاسخگو باشند؛ بی شک اگر برای رفع مشکلات این حوزه به صورت هماهنگ عمل نکنند باید همچنان شاهد تکرار حوادث ناگوار و غمبار در آموزش و پرورش باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر