1

هاشمی: از موضوع شنود بگذرید/ جایم در شورا راحت است

  • کد خبر : 266597
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

رئیس شورای شهر تهران درباره انتخاب شهردار جدید، نامه وزیر کشور و شائبه نصب شنود در دفتر معاونین شهردار توضیحاتی را ارائه کرد.

افق نیوز/ محسن هاشمی به دلیل حضور در جلسه‌ای با محمدعلی افشانی در دفتر کارش، صحن علنی شورای شهر را ترک کرد و ریاست شورا را به ابراهیم امینی سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام نامه وزارت کشور در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شهردار تهران گفت: تا ساعت ۹ امروز و قبل از آمدنم به صحن شورا هنوز نامه‌ای از وزارت کشور به دستم نرسیده است.

وی با بیان اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای را درباره وضعیت شهرداران در قانون منع به کارگیری بازنشستگان صادر کرده است، گفت: با این حال از آنجایی که حکم شهرداران را وزیر کشور امضاء می‌کند، باید وزیر کشور موضوع را مشخص کند.

هاشمی با بیان اینکه شرایط احراز بازنشسته بودن افشانی مخدوش شده و باید وزیر کشور این موضوع را تعیین تکلیف کند، در خصوص دو فوریت اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس گفت: متاسفانه اطلاعات غلط در فضای مجازی منتشر شده و نباید این دو فوریت را به نام شهرداری و شورا گذاشت. چرا که ارگان هایی همچون وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، فرهنگستان‌ها و … با اجرای این قانون نیروهای قدیمی خود را از دست می‌دهند و به دنبال اصلاح قانون هستند و احیانا امکان دارد با قید یک فوریت یا دو فوریت و حتی شنیده شده با قید سه فوریت این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد اما نباید آن را به گردن شورا یا شهرداری بیندازیم.

وی با بیان اینکه یک هفته صبر می‌کنیم تا نتیجه و جواب وزارت کشور بیاید و اگر نیامد، وارد پروسه بعدی می‌شویم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروسه بعدی چیست؟ گفت: شما باید زرنگ باشید و بدانید که بعدا چه پروسه‌ای را خواهیم رفت.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ممکن است این فوریت‌ها در مجلس جواب ندهد و ما باید تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و آماده باشیم، در مورد شنود معاونین توسط شهردار تهران گفت: این سوء تفاهم در طی صحبت‌های برخی‌ها ایجاد شده و با کسانی که این ادعا و حرف را زده‌اند، صحبت می‌کنم تا به حقیقت ماجرا پی ببرم اما دستگاه شنود به صورت جدی در کشور هست و ابزار شنود نیز در همه جا هست و حتی زن و شوهر نیز می‌توانند از این وسایل استفاده کنند و شما هم به این موضوع نپردازید و بگذرید.

وی در مورد گزینه‌های احتمالی شهرداری با بیان اینکه اعضای شورای شهر با فرض یک درصدی نبود افشانی در ذهن خود و حتی مشورت‌های مختلف گزینه‌ها را مطرح می‌کنند، گفت: این اسامی برای جایگزینی در ذهن اعضا است اما امروز در جلسه‌ هم‌اندیشی بحث شد که اگر افشانی نباشد، آیا همان پروسه طولانی انتخاب شهردار را طی خواهیم کرد که همه اعضا عنوان کردند که همان پروسه اما کوتاه‌تر طی می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز به صورت رسمی وارد دستور انتخاب شهردار نشدیم؛ چرا که یک هفته فرصت داریم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما گزینه شهرداری هستید یا نه؟ تصریح کرد: اجماع بر من نیست و من رئیس شورا هستم و جایم راحت است و چرا برای خودم دردسر ایجاد کنم اما ممکن است در ذهن اعضای شورا هم اسم من مطرح باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266597

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر