1

سرنوشت بهشت نشین تهران هفته آینده مشخص می شود

  • کد خبر : 266658
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

سرنوشت شهردار تهران هفته آینده مشخص می‌شود. اعضای شورا در حال ریزنی برای ماندگاری افشانی هستند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده اند. دولتی‌ها آب پاکی را روی دست بهشت نشینان ریختند و گفتند که شهردار باید برود اما رئیس شورای شهر می گوید چند روز دیگر هم صبر می کنیم.

سرنوشت شهردار تهران هفته آینده مشخص می‌شود. اعضای شورا در حال ریزنی برای ماندگاری افشانی هستند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده اند. دولتی‌ها آب پاکی را روی دست بهشت نشینان ریختند و گفتند که شهردار باید برود اما رئیس شورای شهر می گوید چند روز دیگر هم صبر می کنیم.

سرنوشت بهشت نشین تهران هفته آینده مشخص می شود

به گزارش افق نیوز/ قانون منع به کار گیری بازنشستگان و حواشی آن طی ماه های اخیر بارها و بارها مورد بحث قرار گرفته است. دامنه حاشیه این قانون گریبان مدیریت شهری تهران را هم گرفت و چالشی شد برای اهالی شورای پنجم که به موجب آن شهر تهران باید در یک بازه زمانی کوتاه پنجمین شهردار(۳ شهردار و ۲ سرپرست) را به خود ببیند.

“قانون منع بکارگیری بازنشستگان” پس از حرف و حدیث و کش و قوس های زیاد در نهایت به این جمله رسید که شهرداران بازنشسته از جمله شهردار تهران مشمول این قانون می شوند و تا ۲۴ آبان ماه باید از شهرداری تهران خداحافظی کند.
سید فرید موسوی نماینده تهران  در توئیتی نوشت: “اجرای بدون تنازل قانون،‌ممیزه اصلاح طلبی است. هیچ مصلحتی بالاتر از قانون گرایی نیست. اصلاح طلبان باید در خط مقدم اجرای صحیح قوانین باشند و یادمان نرود مردم همواره نظاره گر عملکرد ما هستند.”
وقتی وزارت کشور در پاسخ به استعلام محسن هاشمی تاکید کرد ” شهردار تهران هم مشمول قانون بازنشستگان است ” و آب پاکی را روی دست شورای شهر و شهردار تهران ریخت داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران اعلام کرد “افشانی شهردار تهران از قانون تمکین می‌کند و به دنبال دور زدن قانون نیست.”

محسن هاشمی خبر پاسخ مکتوب وزارت کشور به شورای شهر در خصوص این که شهردار تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود و تا مهلت مقرر باید پست خود را ترک کند ارسال کرده است، را رد کرد و به فارس  گفت: هیچ نامه ای به دست ما نرسیده است.

اما  الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر تهران به فارس گفت: محمدعلی افشانی -شهردار تهران- بازنشسته است و باید تا ۲۴ آبان پست خود را ترک کند.

در کنار همه این اظهار نظرها،‌  قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران در بیان دیدگاه اعضای شورای شهر  گفت: “شورای شهر دیدگاه‌های خاص خود را دارد و معتقد است شورا یک مجلس محلی است، اختیار انتخاب شهردار با شوراست و در این زمینه هم قانون وجود دارد. با توجه به اینکه حداکثر سن برای انتخاب شهردار در قانون مطرح نشده حقوقدانان معتقدند که این قانون شامل شهردار تهران نمی شود.”
مشاور پارلمانی شهردار تهران این قانون را دارای ابهاماتی دانست که باید رفع شود و ادامه داد: با توجه به اینکه شهردار تهران در جلسات هیأت دولت حضور دارد و در این قانون اعضای کابینه مستثنی شده‌اند اگر این استثناء برای شهردار تهران در نظر گرفته شود محمدعلی افشانی در شهرداری می‌ماند.

محسن هاشمی  در جمع خبرنگاران گفت: یک هفته صبر می‌کنیم تا نتیجه و جواب وزارت کشور بیاید و اگر نیامد، وارد پروسه بعدی می‌شویم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروسه بعدی چیست؟ گفت: شما باید زرنگ باشید و بدانید که بعدا چه پروسه‌ای را خواهیم رفت.

هاشمی گفت: در جلسه‌ هم‌اندیشی بحث شد که اگر افشانی نباشد، آیا همان پروسه طولانی انتخاب شهردار را طی خواهیم کرد که همه اعضا عنوان کردند که همان پروسه اما کوتاه‌تر طی می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز به صورت رسمی وارد دستور انتخاب شهردار نشدیم؛ چرا که یک هفته فرصت داریم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما گزینه شهرداری هستید یا نه؟ تصریح کرد: اجماع بر من نیست و من رئیس شورا هستم و جایم راحت است و چرا برای خودم دردسر ایجاد کنم اما ممکن است در ذهن اعضای شورا هم اسم من مطرح باشد.

عدم ثبات در مدیریت شهری تهران با انتخاب سومین شهردار آن هم با گذشت یکسال از استقرار شورای پنجم نمره منفی دیگری در کارنامه اصلاح طلبان است. قانون منع به کارگیری بازنشستگان قانونی راهگشا برای ورود نیروهای جوان و تازه نفس در رئوس مدیریتی کشور است اما هنوز در شهرداری تهران تعیین تکلیف نشده است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266658

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر