1

حقایق جالب راجع به تایلند و مالزی

  • کد خبر : 266734
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

-هیچ کس تاریخ انتخابات بعدی را نمی داند!

حقایق جالب راجع به مالزی

-هیچ کس تاریخ انتخابات بعدی را نمی داند!

بر خلاف بسیاری از کشورها، تاریخ انتخابات در این کشور مشخص نیست و روز خاصی برای آن تعیین نشده است. بر اساس قانون اساسی مالزی، انتخابات حداقل یک بار در هر پنج سال برگزار می گردد. با این حال نخست وزیر می تواند با انحلال پارلمان، انتخابات را در هر زمانی برگزار کند.

سه سال پیش که آخرین انتخابات این کشور برگزار شد، مردم برگزاری انتخابات در تعطیلات را تلاشی از سوی نجیب رزاق نخست وزیر وقت برای جلوگیری از مشارکت گروه های مخالف در حال رشد می دانستند. با این حال حزب حاکم در شرایطی بحث برانگیز باز هم برنده شد. آن ها از سال ۱۹۵۷ زمام قدرت را به دست گرفته اند.

-پنانگ پایتخت غذای خیابانی آسیاست

ایالت پنانگ و مرکز آن شهر جورج تاون، یکی از بهترین مکان های آسیا برای تجربه غذای خیابانی برای گردشگران تور مالزی به شمار می رود. شما می توانید با قدم زدن در خیابان ها غرفه هایی را مشاهده کنید که انواع و اقسام خوراکی ها مانند نودل های تند، سمبوسه و کِندُل (دسری که از عصاره نارگیل و ژله درست می شود) را به فروش می رسانند.

گردشگری غذای پنانگ تا حد زیادی تحت تاثیر «Baba-Nyonya» قرار دارد.؛ گروه مهاجری که غذاهای چینی، تایلندی و دیگر کشورهای آسیایی را با یکدیگر ترکیب کرده اند. «asam laksa» نام غذای مشهور آن هاست که از ترکیب برنج، سوپ ماهی و تمبر هندی تهیه گشته و همراه با پیاز، آناناس، نعناع، زنجبیل و رب میگو سرو می گردد. کاربران اینترنتی در رای گیری وب سایت سی ان ان، این غذا را در ردیف ۵۰ خوراکی برتر جهان قرار دادند (سال ۲۰۱۱)

-به نظر می رسد نام مالزی از کلمه”مالای” مشتق شده که می تواند از نام دریاچه Sungai Melayuدر سوماترا گرفته شده باشد. اسم این دریاچه نیز از کلمه دراویدی”مالای”  به معنای تپه آمده است.

 

-مالزیایی ها در هنگام دفن مردگان خود دقت بسیاری به خرج می دهند. آنها معتقدند که اگر در هنگام گذاشتن تابوت در زیر خاک، گربه ای به روی آن بپرد، آن مرده پس از چندی در قالب یک غول بازخواهد گشت. مالایی های چینی نیز به امید دریافت اعداد شانس از خانواده مرده، در مراسم تدفین شرکت می کنند.

 

-مالزی خانه یکی از بزرگ ترین جمعیت مارهای کبرای جهان است. این مارها درازترین مارهای سمی جهان با ۵ متر ارتفاع هستند. درازترین شاه کبرای شناخته شده تا پیش از شروع جنگ جهانی دوم در باغ وحشی در لندن نگهداری می شده است.

 

-نوشیدنی سنتی مالزیteh tarik نام دارد. این نوشیدنی در واقع همان چای است که از فاصله یک متری توسط افراد خاصی که تحت عنوانmamak  شناخته می شوند، از یک فنجان به فنجان دیگر ریخته می شود. دلیل این کار هم این است که چای برای مشتریان به راحتی سرد شود. نکته جالب اینکه این کار به یک شیوه هنری در مالزی بدل شده است.

-یکی از میوه های بومی مالزی”پومِلو” (Pomelo) نام دارد که بزرگ ترین مرکبات دنیا شناخته می شود. این میوه به اندازه یک توپ فوتبال است و بین۱ تا ۳ کیلوگرم وزن دارد. پوملو شباهت زیادی به گریپ فروت دارد. مزه آن هم درست مثل گریپ فروت شیرین ملایم است.

 

-بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاهی در مالزی یافت شده است که خواص درمانی دارند و برای مقاصد پزشکی از درمان سردرد تا مالاریا و وبا مورد استفاده قرار می گیرند. برای نمونه می توان به درختان Bintangor اشاره کرد که تنها در استان ساراواک وجود دارد و گمان می رود که در درمان ویروس اچ.آی.وی مفید باشد.

 

-کوالالامپور، پایتخت مالزی، رکورد بیش از ۲۰۰ روز بارانی در یک سال را دارد که در تور ارزان و لحظه آخری مالزی برای مسافران می تواند اطلاعاتش مفید باشد. علاوه بر این شهر، شهر کوچینگ در ایالت ساراواک رکورددار ۲۵۳ روز بارانی در سال است.

 

-زدن با چوب یکی از مجازات های مرسوم در قوانین مالزی به شمار می رود. حداکثر تعداد این چوب ها باید ۲۴ عدد باشد. نکته جالب این است که زنان، پسران زیر ده سال و مردان بالای ۵۰ سال به جز در موارد جرم تجاوز، از این مجازات مستثنی هستند.

حقایق جالب راجع به تایلند

-نام کشور تایلند به زبان تایلندی «Prathet Thai» است که به معنی «سرزمین آزاد» است. این کشور تنها کشور جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت استعمار کشورهای اروپایی قرار نگرفته است.در سفر باتو اطلاعات مفیدی در مورد تور تایلند می توانید به دست بیاورید.

-بزرگترین تندیس طلای بودا در جهان، بزرگترین مزرعه‌ی تمساح جهان، بزرگترین رستوران دنیا، طولانی‌ترین پل تک دهانه‌ی معلق و بلندترین هتل جهان در تایلند قرار دارند.

-در گذشته همه‌ی مردان جوان تایلندی از جمله پادشاهان قبل از تولد ۲۰ سالگی خود، حداقل برای مدت کوتاهی هم شده راهب بودایی و تارک دنیا می‌شدند. امروزه تعداد بسیار کمتری از مردان جوان این کشور این کار را می‌کنند. آفر تور تایلند لحظه آخری و ارزان قیمت  همراه قیمت هتلهای تایلند را در سایت جستجو و انتخاب کنید.

-کوچک‌ترین پستاندار جهان به نام «Craseonycteris thonglongyai» در تایلند یافت می‌شود.

-از بانکوک پایتخت تایلند، با نام «ونیز شرق» یاد شده است، زیرا ساختمان های اصلی این شهر بر روی چوب هایی که بالای رودخانه «چائو فرایا» قرار گرفته اند، ساخته شده اند. با این حال، بزرگتر شدن شهر سبب گشته که کانال ها پر شده و صاف شوند.

 

-نماد «گارودا» که نیمی انسان و نیمی عقاب است و از رامایانا حماسه باستانی هند گرفته شده، سمبل ملی و رسمی کشور تایلند به شمار می رود.

 

-تایلند کالجی مخصوص میمون ها دارد. میمون ها در این مکان آموزش می بینند و تمام ترفندها و کارهای خیابانی مانند جمع آوری نارگیل را یاد می گیرند. این کشور همچنین میهمانی مخصوص میمون ها دارد که در آن حیوانات بامزه با ظروف بزرگ میوه و سبزی پذیرایی می شوند

-یک مرد جادوگر تایلندی بلندترین موی این کشور را دارد.

-در سال ۱۹۶۶ برای دو گربه‌ی نایاب چشم رنگی با نام‌های «فت» و «پلوی» با هزینه‌ی ۱۶۲۴۱ دلار در تایلند جشن عروسی گرفتند که گران‌ترین جشن عروسی برای حیوانات خانگی در جهان بود!

-در سال ۱۹۹۰، ۳۰ دامپزشک برای درمان پای یک فیل ۳۸ ساله دور هم جمع شدند که هنگام ورود به منطقه‌ی مین کاری شده به‌شدت آسیب دیده بود. حضور این تعداد دامپزشک در یک روند درمان، یک رکورد محسوب می‌شود.

-در سال ۱۹۹۹ یک گروه ۲۸۲  نفری چترباز در «راتچاتانی» تایلند رکورد بیشترین تعداد چترباز در یک سقوط آزاد به ثبت رساندند. آن‌ها این حلقه را به مدت ۷/۱۱ ثانیه نگهداشتند.

-بزرگترین کیک جشن کریسمس جهان در ۲۵ دسامبر سال ۱۹۹۷ در بانکوک تایلند پخته شد. وزن این کیک ۲۳۰۰ کیلوگرم بود. این کیک را به ۱۹۱۲۱ قسمت تقسیم کردند.

-طولانی‌ترین راه باریک و گربه‌روی جهان در تایلند قرار دارد که در ۹ آوریل ۲۰۱۰ به ثبت جهانی رسید. طول این راه باریک ۱۵۸۴ متر است

-پرموترین کودک جهان در تایلند زندگی می‌کند

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266734

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر