1

باید شرایط شکل‌گیری روند معکوس مهاجرت در روستا‌ها فراهم شود

  • کد خبر : 266773
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

استاندار تهران گفت که باید شرایطی در روستاها ایجاد شود که مهاجرت روند معکوس یابد. شرط آن این است که شوراهای روستا وارد فضای توسعه ای و‌ نظارتی نیز شوند.

باید شرایط شکل‌گیری روند معکوس مهاجرت در روستا‌ها فراهم شود

به گزارش افق نیوز/محمد حسین مقیمی استاندار در تهران با اشاره به توجه به اسناد بالادستی در تدوین سندهای توسعه گفت: عدم تحقق اهداف برنامه های توسعه به معنای بی توجهی به حقوق مردم است.

محمد حسین مقیمی در نشست تبیین اسناد توسعه استان تهران با بیان اینکه امروز در حالی از سند توسعه تهران رونمایی می‌شود که قرار است در آینده نزدیک از آن بهره برداری شود، گفت: علاوه بر تدوین‌ برنامه باید به اجرا و‌ نظارت ‌برنامه‌ نیز  ‌تاکید شود.

وی گفت: یکی از اشکالات برنامه های توسعه این است که میزان‌ تحقق آنها معمولا بسیار پایین است که این موضوع به مثابه عدم توجه به حقوق مردم است.

استاندار تهران گفت: اولین سیاستهای توسعه ای کشور در سال ۱۳۱۶ زیر نظر شورای اقتصاد تدوین‌شد‌، در ۴۰سال اخیر ۶ برنامه‌توسعه‌ تدوین شده است که بالاترین‌موفقیت در برنامه سوم‌توسعه بوده است.

وی تاکید کرد، مهم‌ترین دلیل شکست برنامه ها عدم تطابق آن با طرحهای امایش کشور بوده است و ‌چون آن سند تهیه نشد برنامه توسعه بر اساس اطلاعات آمار تخمینی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ‌مداخلات ملی در اجرای برنامه، دومین علت عدم‌توفیق در برنامه های توسعه‌ بوده است، گفت: جا به جا‌ کردن‌ اولویتها در ظاهر امری پسندیده است اما این ‌موارد با چارچوبهای لحاظ شده در برنامه توسعه همخوانی ندارد.

استاندار تهران با بیان اینکه ‌در گذشته طرحهای فرهنگی اجرا می‌شد اما به اثرات بعدی ان‌توجه ‌نداشته ایم، گفت: این‌دست مثالها نشان می‌دهد عدم‌توجه به عدالت خواهی در توسعه چالشهای  جدی در کشور ایجاد کرده این در حالی است که امروز در‌ وضعیت مناسبی از برنامه ریزی قرار گرفته ایم چراکه‌ همه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله که تایید مقام معظم رهبری رسیده را الگو قرار داده ایم.

استاندار تهران گفت: متاسفانه بهای لازم‌به طرحهای  شهرستانها داده نشد نتیجه این‌ شد که به مرور کلان شهرها توسعه یافته و شهرهای کوچک‌ مورد توجه قرار نگرفتند.

وی با بیان اینکه خارج از شورای توسعه استان هیچ‌کس نباید در بحث توسعه دخالت‌کند: اگر یاد بگیریم هر‌مشکلی در شهر میبینیم به فرد مرتبط ارجاع‌دهیم نه اینکه شخصا مداخله کنیم‌چالشها بر طرف میشود.

مقیمی تاکید کرد، باید خودمان را با برنامه ششم توسعه تطبیق دهیم. بایستی دبیرخانه نظارت بر اهداف برنامه تشکیل شود و اجازه تغییرات بی مورد را ندهیم.

وی افزود، شرایطی در روستاها ایجاد کنیم که مهاجرت معکوس شکل بگیرد و شرط آن این است که شوراهای روستا وارد فضای توسعه ای و‌ نظارتی نیز شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266773

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر