2

بازیکنان خودسر را بیرون می‌اندازم/ دنبال آوردن مربی خودشان هستند!

  • کد خبر : 267659
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

از بین بردن این عدم تمرکز در تیم کار کادر فنی است. ما دوباره مقابل پیکان خلاف جریان بازی گل خوردیم. وقتی گل می خوریم حالا باید بدویم تا نتیجه را جبران کنیم. مهارت کادر فنی این است که این مشکل را مرتفع کند و بایستد تا به مبارزه اش ادامه بدهد. ذوب آهن بازیکنان با کیفیتی دارد که همه آنها می توانند بازی کنند.

بازیکنان خودسر را بیرون می‌اندازم/ دنبال آوردن مربی خودشان هستند!

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه بازیکنان خودسر این تیم را در صورت ادامه روندشان بیرون می‌اندازد، گفت: انتظار آقایان از تیم ذوب آهن به اندازه بودجه‌ای که داده‌اند باشد نه بیشتر.

سعید آذری به مشکلاتی که این تیم با آن دست به گریبان است اشاره کرد و از امید نمازی سرمربی این تیم خواست فکری به حال بعضی از مسائل فنی کند. وی همچنین با انتقاد از بعضی بازیکنان «خودسر» ذوب آهن، به آنها هشدار داد در صورت ادامه این روند، از ذوب آهن اخراج شوند. وی همچنین از تلاش عده ای در کارخانه ذوب آهن برای تحت فشار قراردادن مدیرعامل و تغییر سرمربی خبر داد و به بعضی اتفاقات در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اشاره کرد.

مشروح گفتگوی سعید آذری با خبرنگار مهر در ادامه می آید:

ذوب آهن تمرکز ندارد
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره تساوی تیم فوتبال ذوب آهن مقابل پیکان در هفته دهم لیگ برتر گفت: مجددا روی یک اشتباه فردی گل خوردیم. گلی که از ۴۵ متری به ثمر می رسد نیازی به دیوار دفاعی ندارد. در تیم ذوب آهن یک عدم تمرکز در تمام پست هایش وجود دارد. ذوب آهن این قدرت را دارد که وقتی عقب می افتد هم موقعیت ایجاد کند و گل بزند. البته پیکان هم از تیم های خوب لیگ است که مقابل مدعیان لیگ از جمله سپاهان نتایج خوبی گرفته است.

کادر فنی این مشکل را حل کند
وی افزود: از بین بردن این عدم تمرکز در تیم کار کادر فنی است. ما دوباره مقابل پیکان خلاف جریان بازی گل خوردیم. وقتی گل می خوریم حالا باید بدویم تا نتیجه را جبران کنیم. مهارت کادر فنی این است که این مشکل را مرتفع کند و بایستد تا به مبارزه اش ادامه بدهد. ذوب آهن بازیکنان با کیفیتی دارد که همه آنها می توانند بازی کنند.

به سازمان لیگ برای ارسلان مطهری فقط التماس نکردم
مدیرعامل ذوب آهن با انتقاد از مسئولان سازمان لیگ تصریح کرد: ارسلان مطهری را ۴ هفته است که به خدمت گرفته ایم. در این مدت به آقایان سازمان لیگ فقط التماس نکرده ام که ITC این بازیکن را صادر کنند. متاسفانه یکسری ها اطلاعات کافی ندارند که ارسلان بازیکن داخلی است و سهمیه لیگ برتری محسوب می شود. جنگ های درونی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باعث شد تا ارسلان به بازی های اخیر ما نرسد. سه هفته طول کشید تا این جنگ را بین کمیته حقوقی، کمیته تعیین وضعیت و سازمان لیگ تمام کنم. اگر آقایان قوانین را بیشتر مطالعه می کردند، همه چیز مشخص بود. ارسلان در عمان بازی می کرد ولی سه هفته زمان برد تا مجوزهای لازم را از کمیته حقوقی و کمیته تعیین وضعیت بگیرم. باید از آقای کاظمی و وثوق احمدی تشکر کنم که مشکل را حل کردند ولی نتوانستیم ITC بازیکن را برای بازی های اخیر بگیریم. این بازیکن می توانست در خط حمله به ما کمک کند. البته نمی خواهم این مسئله را بهانه کنم.

مظاهری دروازه بانی نیست از ۴۵ متری گل بخورد
آذری یادآور شد: اعتقاد دارم گل پیکان در شرایطی به ثمر رسید که بازیکن این تیم هنگام شوتزنی، رشید مظاهری دروازه بان ما را ماسک کرده بود. نمی دانم چرا کمک داور راحت از کنار این صحنه گذشت وگرنه مظاهری دروازه بانی نیست که از ۴۵ متری گل بخورد.

ذوب آهن را با تیمی که ۵۰ میلیارد بودجه دارد مقایسه نکنید
مدیرعامل ذوب آهن ادامه داد: ما باید قوی تر باشیم و به آینده امیدوار ولی نکات ریزی هم هست که باید مورد توجه قرار بگیرد. ذوب آهن را نباید با یکسری از تیم ها مقایسه کرد. بعضی تیم ها سرمایه گذاری زیادی داشتند و بودجه ای ۵۰ میلیارد تومانی دارند. سال گذشته بازیکنی داشتیم که ۱۷۰ هزار دلار گرفته بود و امسال با پیشنهاد ۳۷۰ هزار دلاری به تیم دیگری رفت. البته منطق ایجاب می کند این بازیکن برود.

آقایان ضریب تحملشان را بالا ببرند
آذری با اشاره به سنگ اندازی بعضی از اعضای ذوب آهن، تاکید کرد: وقتی روز اول صحبت از بودجه و جایگاه تیم می شوند می گویند برایمان فرقی ندارد تیم اول یا هشتم شود ولی در طول لیگ اتفاق دیگری می افتد. الان که ۱۰ هفته از لیگ گذشته است و اتفاق خاصی رخ نداده که کل مجموعه را زیر سئوال می برند. من از روز اول همه چیز را می دانستم. نمی توانستم دو سه بازیکن را در تیم نگه دارم. همان روز گفتم باید ضریب تحملتان را بالاتر ببرید. گفتم نیم فصل اول مثل سالهای قبل خواهد بود و باید صبر کنیم تا در نیم فصل تیم را بالانس کنیم.

با پیامک دیگران را تحت تاثیر قرار ندهید
مدیرعامل ذوب آهن اظهار کرد: از آقایان می خواهم صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و به حرفهای روز اول سعید آذری گوش کنند. آقایانی که روز اول می گویند بودجه نداریم به تیم بدهیم الان با ۴ پیامک دیگران را تحت تاثیر قرار ندهند. آنها شاید نمی دانند بوجه الان تیم یک سرمایه گذاری برای فینال آسیا است. من این حرف را از روی علم ورزش و تجارت ورزش می زنم.

فوتبال هزینه های خودش را در می آورد
آذری در همین ارتباط توضیح داد و گفت: حتی اگر در کشوری مثل ایران که حق پخش داده نمی شود، حق کپی رایت وجود ندارد و تبلیغات محیطی از سازمان لیگ به باشگاه ها نرسد، سرمایه گذاری در فوتبال را می توان با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا موردنظر قرار داد؛ جایی که تیم های فینالیست حداقل ۱۰ میلیون دلار پاداش می گیرند. شما می توانید با مطالعه دقیق قوانین جدید AFC در بحث جوایز، به عدد و ارقام دقیق تیم هایی که از هر مرحله صعود می کنند و به فینال می رسند، توجه کنید. با قهرمانی در آسیا می توان بودجه دو سال یک باشگاه را تامین کرد. همینجا می گویم کسانی که فوتبال را به صورت یک  هزینه می بینند، مطالعاتی در زمینه تجارت ورزش و بازاریابی ورزشی ندارند. فوتبال خودش می تواند هزینه هایش را تامین کند و حتی باشگاه ها را به عنوان یک شرکت سود ده معرفی کند.

انتظارتان اندازه بودجه باشگاه باشد نه بیشتر
وی افزود: امسال به ما ۲۰ میلیارد تومان بودجه دادند که ۱۰ میلیارد آن صرف تسویه حساب های سال قبل شده است. حالا با ۱۰ میلیارد تومان باقی مانده با ۱۲ رشته ورزشی و ۱۳۴ پرسنل باشگاه که ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان حقوق می گیرند و هزینه های جاری و استادیوم چه کار می شود کرد. لطفا انتظاراتتان را بر اساس پول و بودجه ای که داده اید تنظیم کنید. من همان روز اول گفتم نمی توانیم خودمان را با تیم های دیگر مقایسه کنیم. به آنها همان روز اول گفتم اگر لیگ شروع شد و افت داشتیم، ناراحت نشوید و خودتان را بر اساس منابع مالی و بودجه باشگاه بسنجید نه با باشگاه های دیگر. نمی شود که ما هم ارزان بخواهیم، هم لرزان و هم غلتان!

منت می گذارند که ۲۰ میلیارد بودجه داده اند!
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: از اعضای هیات مدیره باشگاه و آقایان جمشیدی، شاهرخ شهنازی، صداقت نیا، برشان و آقای یزدی زاده مدیرعامل کارخانه ذوب آهن تشکر می کنم که باشگاه را با چنگ و دندان نگه داشته اند. متاسفانه آدمی داریم که در مجمع باشگاه منت می گذارد ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه پول داده ایم. پس شما باید به اندازه همین ۲۰ میلیارد تومان انتظار داشته باشید.۱۰ میلیارد تومان از همین بودجه صرف بدهی های سال گذشته شده است. می خواهند با این حرفها ما را تحت فشار قرار بدهند.

یکسری از بازیکنان تیم خودسر هستند
آذری همچنین درباره نتایج فنی تیم ذوب آهن در زمین، گفت: با تمام مشکلاتی که گفتم، امید نمازی (سرمربی ذوب آهن) باید فکر اساسی برای تیم بکند. با تمام چالش هایی که هست، ما بهترین تیم ایران را داریم ولی یکسری عناصر خودسر در تیم می بینم که فقط به فکر خودشان هستند نه تیم. حالا که برنامه نود نشان داده نمی شود، این بازیکنان دست از کارهای فانتزی و خودسرانه بردارند. آنها فقط می خواهند با این کارها خودشان را نشان بدهند. این بازیکنان را با کمک همکاران فنی ام شناسایی کرده ام.

اینطور ادامه بدهند از تیم اخراج می شوند
وی افزود: اگر این بازیکنان این شیوه را ادامه بدهند، آنها را از ذوب آهن بیرون می اندازم. بازیکنان باید به فکر منافع تیم باشند نه منافع شخصی. آنها حرکات انفرادی و فانتزی انجام می دهند تا دیده شوند و به این فکر می کنند که سال بعد در چه تیمی بازی کنند. ۱۰ بار گفته ام اگر بازیکنی می خواهد از ذوب آهن برود، بیاید به خودم بگوید تا او را در نیم فصل بفروشم.

نمازی در رفتار بازیکنانش تجدیدنظر کند
مدیرعامل ذوب آهن در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، خاطرنشان کرد: ما بازیکنانی را از لیگ دسته اول یا لیگ های پایین تر به تیم آوردیم و در ذوب آهن چهره کردیم. این بازیکنان حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کردند ولی حالا به عناصر خودسر تبدیل شده اند. عواقب کار آنها، یقه تیم را می گیرد. نمازی باید در رفتار بازیکنانش تجدیدنظر کند. بازیکن باید به این فکر باشد که برای ریال به ریال قراردادی که می گیرد، با تمام وجود برای تیم بازی کند. اینجا «خانه خاله» که نیست.

دست و پای مدیرعامل کارخانه را بسته اند
آذری افزود: یکبار دیگر تکرار می کنم تیم ذوب آهن را با هیچ تیم دیگری مقایسه نکنند. اگر هم قرار به مقایسه است، اول امکانات و بودجه خودمان را ببینند. از آقای یزدی زاده تشکر می کنم که تلاش زیادی برای تیم انجام می دهد ولی دست و پای یزدی زاده را بسته اند. تمام تلاش آقای یزدی زاده این بود که به تیم کمک کند. خودمان هم قبول داریم نتایج تیم قابل قبول نیست اما به یکسری ها می گویم به مدیرعامل کارخانه فشار نیاورند و دست و پایش را نبندند.

با ۱۰ میلیارد نمی شود قهرمان شد
وی در پاسخ به این سئوال که چه کسانی حتی مدیرعامل کارخانه را تحت فشار قرار داده اند؟ اظهار کرد: همان کسانی که از روز اول تمام حرفهای مرا شنیده اند. آنها با منت ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه بودجه دادند که ۱۰ میلیاردش صرف بدهی های گذشته شد. اگر هم ما الان بدهی نداریم و رئیس کمیته تعیین وضعیت از ذوب آهن تشکر می کند، به همین خاطر است. ما نمی توانیم با ۱۰ میلیارد تومان قهرمان لیگ شویم.

مثل استقلال و پرسپولیس حمایت هیات دولت را نداریم
مدیرعامل ذوب آهن یادآور شد: در این چند سال هم با درایت هیات مدیره همیشه در لیگ مدعی بوده ایم. ما که استقلال و پرسپولیس نیستیم اسپانسرها دنبالمان بدوند و یا هیات دولت از تیممان حمایت کند. تا حالا هم موفق بوده ایم. اگر بنده مرتضی تبریزی را می فروشم به این خاطر است که باشگاه به حیاتش ادامه بدهد. بازهم اگر لازم باشد این کار را می کنم. نمی خواهم ذوب آهن زمین بخورد. اگر لازم باشد در نیم فصل هم بازیکنانی که مشتری داشته باشند، می فروشم.

سه روز در هفته به تهران می آیم
آذری همچنین گفت: بنده به عنوان مدیرعامل سه روز در هفته به تهران می آیم تا منابع مالی فراهم کنم و همچنین پرونده های قبل را رتق و فتق کنم. تمام توانمان این بود که بدهی سه هندبالیست خود را که از سال ۹۰ پرداخت نشده بود و حسابمان را هم مسدود کرده بودند، پرداخت کنیم. باید کار را جلو ببرم. با این تفاسیر چه زمانی فرصت می کنم روی مسائل فنی تیم تمرکز کنم؟

تا مساوی می گیریم مدیرعامل کارخانه را زیر فشار می گذارند
وی با بیان اینکه ذوب آهن بیشترین مجموعه ورزشی را دارد و با ۱۳۴ پرسنل، فقط سالی ۶ میلیارد تومان حقوق به پرسنل می دهد، گفت: آقایان فکر می کنند اگر ۲۰ میلیارد می دهند، من این پول را به ۱۲ بازیکن فوتبالیست می دهم. انتظارتان را از ذوب آهن بر اساس بودجه و سرمایه گذاری خودتان تنظیم کنید. اگر کمک های آقای یزدی زاده و هیات مدیره باشگاه نبود، ذوب آهن تا الان زمین خورده بود ولی تحمل ما هم تمام شده است. تا تیم مساوی می گیرد، مدیرعامل کارخانه را تحت فشار می گذارند که مربی آمریکایی آورده اید!

چرا به آدمی که تمام اجدادش اصفهانی هستند می گویید خارجی؟
آذری افزود: جالب است که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصاحبه می کند و از ایرانی های خارج از کشور می خواهد توانایی علمی و مالی خود را به ایران بیاورند بعد آدمی که تمام اجدادش از ایران و اصفهان هستند (امید نمازی سرمربی ذوب آهن) و یک چهره شناخته شده و از مفاخر ایران است را می گویند خارجی! متاسفانه یکسری آدم فرصت طلب هستند که قدرت تمایز ندارند که وقتی رهبر عزیز انقلاب می گوید کالای ایرانی استفاده کنید، مقام انسان خلیفه خدا روی زمین را با کالای خارجی مقایسه می کنند.

بعضی ها دنبال آوردن مربی خودشان هستند
وی تاکید کرد: یکسری هم دنبال حاشیه سازی هستند و دایه مهربانتر از مادر شده اند. انتقاد آنها از حب علی نیست بلکه از بغض معاویه است چون آنها دیگر در باشگاه نیستند و منابع مالی‌شان قطع شده است. همان ها هستند که پیامک می زنند و مدیرعامل کارخانه را تحت فشار می گذارند. بنده به ارگان های بالادستی ذوب آهن اطلاع می دهم که با این فضاسازی ها و پیامک ها تحت فشار قرار نگیرند. این افراد دنبال مربی خودشان هستند. سعید آذری برابر آنها تسلیم نمی شود. شما اگر مشکلی دارید می توانید بنده را کنار بگذارید ولی به منافع شخصی خودتان نمی رسید.

از امید نمازی حمایت می کنیم ولی تیم باید برنده باشد
مدیرعامل ذوب آهن در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، مجددا به کادر فنی تیمش اشاره کرد و افزود: بازهم به امید نمازی می گویم شما باید از تمام پتانسیل تیم استفاده کنید. باشگاه از شما حمایت می کند تا جایی که توان داشته باشد. تیم امید نمازی باید برنده باشد. نگاه همه مثل نگاه سعید آذری حمایتی و فرایندگرا نیست. بنده در پنج سال گذشته مثل شیر پشت سرمربی بوده ام ولی نمی توانم از دیگران هم همین انتظار را داشته باشم. بودجه باشگاه کم است و اگر تلاش آقای یزدی زاده نبود، همین پول را هم به ما نمی دادند.

مگر کی روش، برانکو و شفر کالای ایرانی هستند؟!
آذری با انتقاد از صحبت های بعضی «غرض ورزان» در بحث کالای ایرانی اظهار کرد: آقایان پایشان را اندازه گلیمشان دراز کنند و کاسه داغتر از آش نشوند. مگر کارلوس کی روش، برانکو ایوانکوویچ یا وینفرد شفر کالای ایرانی هستند؟ مغزی که این حرفها را می زند، چطور می تواند مقام انسان را با کالا مقایسه کند؟

ماجرای «آقای کالای ایرانی» در دوران احمدی نژاد
وی گفت: همین آقای کالای ایرانی دو سال در ذوب آهن بود و ۱۵۰ میلیون تومان پول گرفت و تیم را تا مرز سقوط پیش برد. همین آقای کالای ایرانی در تیم های پایه ذوب آهن کار می کرد و یکی از تیم هایمان سقوط کرد که اصلا تیم را برداشتیم. بعد همین آقا در سفر استانی محمود احمدی نژاد (رئیس جمهور پیشین) نامه زد که یک نفر در ذوب آهن نمی گذارد من کار کنم. آن موقع که بحث کالای خارجی نبود. واقعا خجالت هم خوب چیزی است. صبر آدم یک جایی لبریز می شود.

سپاهان سال گذشته همین شرایط را داشت ولی سرمایه گذاری کرد
آذری تاکید کرد: شاید این آقایان نمی دانند ذوب آهن چه چالش هایی دارد. ذوب آهن تا الان ۱۵ میلیارد بدهی داده است؛ ۴ میلیارد برای بسکتبال، ۷ میلیارد برای فوتبال، ۲ میلیارد برای طرفین حساب و … آن موقع زبان همه دراز است. در پنج سال گذشته ذوب آهن جزو تیم های بالای جدول بوده است و جایگاه آبرومندی داشته. ما در این مدت پای ثابت لیگ قهرمانان آسیا بودیم. دو بار قهرمان جام حذفی و یکبار قهرمان سوپرجام شدیم. منحنی حرکت یک تیم که همیشه رو به بالا نیست. سال گذشته سپاهان همین شرایط را تجربه کرد ولی آنها سرمایه گذاری کردند و حالا در مسیر موفقیت قدم می زنند. اوج کار ذوب آهن این بوده است که با مربیان جوان این کارها را کرد و فصل گذشته هم امیر قلعه نویی را به خدمت گرفت. البته قلعه نویی به خاطر مردم اصفهان به سپاهان رفت که از او به خاطر زحماتش تشکر می کنم.

مدیرعامل کارخانه تحت تاثیر قرار نگیرد
وی در پایان گفت: چرا این همه چالش درست می کنید؟ بازهم از آقای یزدی زاده تشکر و خواهش می کنم مثل همیشه از تیم حمایت کنند. ایشان اگر تحلیل خاصی از تیم و شرایط باشگاه دارد به روی چشم می گذارم ولی تحت تاثیر یکسری آدم که دنبال منافع شخصی هستند قرار نگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267659

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر