1

مخالفت ۵ قدرت جهانی با امضای پیمان ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای

  • کد خبر : 267874
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

۵ قدرت جهان ضمن مخالفت با امضای پیمان مربوط به منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای اعلام کردند که دستیابی به یک جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای یک روند قدم به قدم است.

مخالفت 5 قدرت جهانی با امضای پیمان ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای

به گزارش افق نیوز به نقل از اسپوتنیک، روسیه، بریتانیا، چین، ایالات متحده آمریکا و فرانسه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که مخالف پیمان منع تسلیحات هسته‌ای هستند و آن را امضا نمی کنند.

در بیانیه صادر شده از سوی این کشورها آمده است: ما قاطعانه بر این باوریم که بهترین راهکار برای دستیابی به یک جهان بدون تسلیحات هسته‌ای از طریق یک روند تدریجی است که باید فضای امنیت بین‌المللی را در نظر بگیرد. این رویکرد اثبات شده در زمینه خلع سلاح هسته ای نتایج ملموس و کاملا محسوسی داشته است، از جمله کاهش زرادخانه های جهانی تسلیحات هسته‌ای.

۵ عضو دائم شورای امنیت مدعی شدند که پیمان منع تسلیحات هسته‌ای که در کنفرانس سازمان ملل در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷ میلادی تصویب شده است، در برطرف کردن مشکلات کلیدی در مسیر خلع سلاح هسته‌ای ناکام بوده و مغایر با برخی مفاد پیمان ان پی تی است و می تواند به ان پی تی لطمه وارد کند.

در بیانیه ۵ کشور مذکور آمده است: پیمان جدید منع تسلیحات هسته‌ای، فضای کنونی امنیت بین‌المللی و چالش‌های منطقه‌ای را در نظر گرفته است و برای افزایش اعتماد و شفافیت بین کشورها اقدام و مکانیسم خاصی را پیش بینی نکرده است. این پیمان منجر به کاهش حتی یک سلاح هسته‌ای ساده نیز نخواهد شد.این پیمان مطابق با عالی ترین سطح استانداردهای منع اشاعه تسلیحات نیست. این پیمان دستیابی به پیشرفت های بیشتر در زمینه خلع سلاح را پیچیده تر و مشکل تر خواهد کرد.

این ۵ کشور از کشورهایی که از پیمان جدید منع تسلیحات هسته‌ای حمایت کرده‌اند خواستند تا درباره تبعات این پیمان برای امنیت و صلح جهانی دقت و فکر کنند.

اعضای دائم شورای امنیت افزودند: ما از این پیمان حمایت نخواهیم کرد و این پیمان برای ما الزام آور نخواهد بود.

در عوض این کشورها پایبندی خود به مفاد پیمان ان پی تی را اعلام کردند و افزودند: هدف نهایی دستیابی به یک جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای است بدون آنکه امنیت هیچ کشوری کاهش پیدا کند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267874

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر