1

وزیر رفاه گفت: از زیرمجموعه‌ها خواستیم برنامه ۱۰۰ روزه ارائه دهند

  • کد خبر : 267911
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

از زیرمجموعه ها خواستیم برنامه صد روزه ارائه دهند و وضعیت مجموعه خود را ظرف یک هفته گزارش دهند. تلاش می‌کنم در این سه ماه به اندازه چند ماه کار کنیم.

اتخاذ راه‌های میانبر برای حل آسیب‌های اجتماعی/ مهلت یک هفته‌ای به زیرمجموعه‌ها برای ارائه برنامه ۱۰۰ روزه

به گزارش افق نیوز/ محمد شریعتمداری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: باید تلاش کنیم در شرایط فعلی کمترین آسیب به مردم وارد شود.

وی گفت: در تجارب جهانی کشورهای دارای نظام جامع در شرایط خاص، می‌بینیم مردم کمتر آسیب دیدند اما ما باید حتما نگاه جدیدی را حاکم کنیم.

شریعتمداری افزود: در عمل آنجا که باید، اتفاقی نمی‌افتد و سیاست گذاری و اجرا دچار مشکلات عمده است. به عنوان مثال درباره نظام چندلایه تأمین اجتماعی مدت‌های مدیدی صحبت‌ می‌شود و صندوق ها یکپارچه نیستند. این روند حاکم، مدل قابل دفاعی در دنیا نیست و باید به سمت تجمیع توانایی‌های موجود برویم.

وی با طرح این پرسش که «متولی کودکان کار کیست؟» گفت: چند نهاد در این امر مسئولند و در مجموع هیچ کدام هم مسئول نیستند. هم به اصلاح ساختاری و هم به تجمیع توان‌های مالی و معنوی نیاز داریم.

وزیر رفاه خطاب اصحاب رسانه گفت: شما چشم بیدار مردم در تشخیص نقاط ضعف هستید و میتوانید هموارکننده مسیر باشید.

شریعتمداری با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مسائل خرد را نیز همانند کلان مورد توجه قرار دهند، گفت: باید این ارتباط دوسویه حفظ شود و ضابطه‌مند ادامه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جلسات مختلفی با شرکای اجتماعی تشکیل دادیم و وعده دادیم شورای عالی رفاه تشکیل شود. هیئت امنای تامین اجتماعی نیز همین‌طور، مدت‌های مدیدی است تشکیل جلسه نداشته است.

وی ادامه داد: تعیین خط مشی و سیاست گذاری کلی در تامین اجتماعی در شورای سه جانبه گرایانه تامین اجتماعی با شرکای اجتماعی و دولت هدف ماست. این راه‌های میانبر برای حل مشکلات را باید طی کرد.

وی در پایان این نشست پس از شنیدن سوالات خبرنگاران گفت: صحیح است که با کاهش امید اجتماعی در سطوح مختلف مواجهیم و قابل انکار نیست اما نقاط امیدی هم وجود دارد. طبق برخی نظرسنجی ها عرق ملی در روزهای اخیر ۲۰درصد افزایش یافته است.

شریعتمداری ادامه داد: یکی از کارهایی که باید در حل آسیب‌های اجتماعی کنیم، جلب مشارکت های مردمی است. پذیرش کمک مردم از مردم بالاتر است تا مردم از دولت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم باید احساس کنند تکیه گاه مستحکمی دارند و مجموعه قوا برای حمایت در برابر دشمن ایستاده اند که مقام معظم رهبری نیز به این امر تاکید فرمودند.

شریعتمداری درباره مشکلات خبرنگاران گفت:  پیشنهاد می کنم کارگروهی تشکیل دهیم تا مشخص شود چه کمکی می‌توانیم به آنها کنیم. اگر جامعه رسانه با نشاط باشد مردم هم احساس نشاط می‌کنند.

وی همچنین درباره ادغام صندوق‌های بیمه‌ای گفت: با وزیر بهداشت سالهاست رفاقت دارم. می توانیم با هماهنگی با یکدیگر جلو برویم. باید با همدیگر هماهنگ می‌شدیم تا بیشتر به مردم کمک کنیم. با هرچه به دریافت بهتر خدمات از سوی مردم کمک کند، موافقم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید بدهی ما به مجموعه وزارت بهداشت تسویه شود. وزارت بهداشت متولی امر درمان است، البته تامین اجتماعی شریک بزرگ درمان است و رفیق بزرگ و همراه بزرگی هم برای وزارت بهداشت هستیم و امیدواریم در این مسیر با هماهنگی پیش برویم و به مردم آرامش بدهیم تا مشکلات حل شوند.

وی افزود: ادغام صندوق های بیمه ای نیز راهکار بدی نیست اما باید کارشناسی شود. ۵۰ هزار میلیارد از محل تهاتر بدهی های تامین اجتماعی باید امسال محقق شود که کمک بزرگی است. ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی نیاز داریم و باید در چند مرحله به سمت تحقق آن پیش برویم.

شریعتمداری به طرح های مختلف اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: بیکاری آسیب های بزرگی به همراه دارد. صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال های سریع بسیار مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: منشور ارائه خدمات منشور کاملی است. باید در حوزه‌های گوناگون این کار را انجام دهیم. شفافیت از مهم‌ترین عوامل رفع فساد است که در منشور ارائه خدمات به آن اشاره شده است.

وی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز اظهار کرد: باید  پیشکسوتان را اکرام کنیم. درست است که جوان ها باید وارد میدان کار شوند و ما مکلف هستیم از جوانان استفاده کنیم اما نباید به این معنا باشد که حرمت پیشکسوتان حفظ نشود.

شریعتمداری ادامه داد: از زیرمجموعه ها خواستیم برنامه صد روزه ارائه دهند و وضعیت مجموعه خود را ظرف یک هفته گزارش دهند. تلاش می‌کنم در این سه ماه به اندازه چند ماه کار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با نظام پرداخت ناهماهنگ حقوقی روبرو هستیم و در واقع این نظام پرداخت هماهنگ نیست.

وی عنوان کرد: سازمان امور استخدامی در دولت فعالیت می کند و امیدواریم این امر مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی همچنین افزود: بیمه بیکاری ما خوب است اما گستره محدودی دارد و سیستم به جای آنکه اشتغال افزا باشد، بیکاری زاست و تلاش می کنیم اشکالات موجود را رفع کنیم.

شریعتمداری به بدهی های دولت به تامین اجتماعی  اشاره کرد و گفت: اقدامات مربوط به تسویه این بدهی شروع شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267911

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر