1

خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌ برد، بازگشت به دوره جنگ سرد است

  • کد خبر : 267913
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

نخست وزیر جمهوری چک در واکنش به تصمیم اخیر جنجالی «دونالد ترامپ» در خروج از یک توافقنامه قدیمی، آن را خبری بد و بازگشت به دوره جدیدی از جنگ سرد بر شمرد.

نخست وزیر جمهوری چک در واکنش به تصمیم اخیر جنجالی «دونالد ترامپ» در خروج از یک توافقنامه قدیمی، آن را خبری بد و بازگشت به دوره جدیدی از جنگ سرد بر شمرد.

خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌ برد، بازگشت به دوره جنگ سرد است

 به گزارش افق نیوز/ نخست‌وزیر جمهوری چک در اظهار نظری پیرامون تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خروج از پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌برد (INF)، ضمن  ابراز تعجب از تهدید جدید آمریکا، آن‌را خبری بد و بازگشت به دوره جنگ سرد برشمرد.

 «خبرگزاری فرانسه» دوشنبه شب در این زمینه نوشت: «آندری بابیش» نخست وزیر جمهوری چک در نشست خبری مشترک با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در پراگ گفت: «برای ما این موضوع کاملا جدید و قطعا خبری بد است.»

بابیش با ابراز نگرانی نسبت به سخنان دبیرکل ناتو  مبنی بر ‌این‌که این اقدام به رقابت تسلیحاتی جدید منتهی می‌شود، گفت: «به نوعی در حال بازگشت به دوران جنگ سرد هستیم.»

رئیس جمهور چک نیز روز شنبه در انتقاد از تصمیم اخیر دونالد ترامپ در کناره گیری از یک توافقی قدیمی گفت،  ترامپ تاکنون چندین توافقنامه بین‌المللی را محکوم کرده و این توافقنامه نیز اولین و تنها مورد نیست.

پیمان منع استقرار موشک‌های اتمی میان‌برد، آمریکا و روسیه را از در اختیار داشتن، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.

ترامپ، شنبه گذشته روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌برد متهم و تهدید کرد کشورش را از این پیمان خارج می‌کند.

وزارت خارجه روسیه نیز یکشنبه گذشته به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره قصد این کشور برای خروج از یک توافق اتمی میان دو کشور واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با این تصمیم رویای «دنیای تک‌قطبی» را در سر می‌پروراند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267913

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر