1

رویترز بهانه‌تراشی‌های ترامپ برای تحریم رژیم سعودی برای قتل «خاشقجی» را زیر سوال برد

  • کد خبر : 267944
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

یک رسانه انگلیسی بهانه‌تراشی‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای تحریم تسلیحاتی رژیم سعودی به بهانه قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را زیر سوال برده است.

رویترز بهانه‌تراشی‌های ترامپ برای تحریم رژیم سعودی برای قتل «خاشقجی» را زیر سوال برد

به گزارش افق نیوز/ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بارها با این بهانه که قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری‌اش در سال گذشته با رژیم عربستان سعودی به تولید اشتغال در آمریکا منجر شده تلاش کرده در برابر فشارها برای پاسخ به اقدامات ناقض حقوق بشری این رژیم ایستادگی کند.

او در روزهای گذشته بارها بعد از مطرح شدن خواسته‌ها برای تحریم تسلیحاتی رژیم سعودی در واکنش به قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول گفت که قراردادش با این کشور به تولید ۵۰۰ هزار شغل منجر شده است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه بر اساس سندی که به رویت این رسانه رسیده، این روایت ترامپ را زیر سوال برده است. رویترز نوشته در صورتی که منظور ترامپ ایجاد مشاغل جدید در بخش دفاعی باشد، در یک سند شرکت «لاکهید مارتین» پیش‌بینی شده قرارداد دفاعی با عربستان سعودی به ایجاد کمتر از ۱۰۰۰ شغل منجر خواهد شد.

شرکت تولید تجهیزات دفاعی «لاکهید مارتین» در مقابل پیش‌بینی کرده این قرارداد می‌تواند به تولید تقریباً ۱۰ هزار شغل در عربستان سعودی منجر شود؛ ضمن آنکه در صورتی که کل بسته پیشنهادی اجرایی شود-که به گفته کارشناسان بعید به نظر می‌رسد- شغل حدود ۱۸۰۰۰ کارگر آمریکایی که در حال حاضر شاغل هستند، حفظ خواهد شد.

«ریتون»، دیگر شرکت بزرگ پیمانکار صنایع نظامی هم پیش‌بینی کرده در صورتی که سفارش عربستان سعودی کاملاً اجرا شود به حفظ ۱۰۰۰۰ شغل در آمریکا کمک خواهد شد، اما شمار مشاغل جدیدی که ایجاد می‌شود درصد اندکی از این رقم خواهد بود.

ترامپ بارها چه در تبلیغات انتخاباتی و چه بعد از آن روی توانایی‌هایش برای ایجاد شغل در آمریکا مانور داده است. او از همین موضوع، برای کمرنگ کردن انتقادها از رژیم عربستان سعودی بابت قتل جمال خاشقجی استفاده کرده است. ترامپ گفته لغو قراردادهای تسلیحاتی با سعودی‌ها به بهانه قتل خاشقجی، در واقع تنبیه آمریکا و کارگران این کشور است نه عربستان سعودی.

۵۰۰۰۰۰ شغلی که ترامپ گفته از قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیاردی با عربستان سعودی ایجاد می‌شود با تردیدهای گسترده مواجه شده، زیرا پنج پیمانکار بزرگ صنایع دفاعی آمریکا در حال حاضر روی هم رفته ۳۸۳۰۰۰ نفر را استخدام کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267944

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر