1

فوری؛ زمان خداحافظی کاپیتان پرسپولیس از این تیم مشخص شد

  • کد خبر : 268017
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از کاپیتان پرسپولیس پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و از احتمال خداحافظی او بعد از قهرمانی در آسیا خبر داد.

سید جلال حسینی

سید جلال حسینی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از کاپیتان پرسپولیس پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و از احتمال خداحافظی او بعد از قهرمانی در آسیا خبر داد.
ورزش ۱۱ –  به نقل از سایت AFC، جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس بعد از آنکه با ۴ تیم مختلف در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده این بار می خواهد با پرسپولیس قهرمان این رقابت ها شود.

حسینی، مدافع پرسپولیس بعد از گل دوم تیمش به الجزیره امارات و رسیدنشان به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفته بود: هدف ما رسیدن به فینال است و به هوادارانمان قول می دهیم تا به این مرحله برسیم.

بعد از گذشت ۶ ماه از وعده حسینی پرسپولیس اکنون به فینال رسیده است و تنها ۱۸۰ دقیقه با کسب اولین قهرمانی خود در آسیا فاصله دارد. قدرت مدافع ۳۶ ساله در روحیه دادن به همبازی هایش و در خط دفاعی می تواند پرسپولیس را در فینال کمک کند.

حسینی یکی از بازیکنان قدیمی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است. او با ۴ تیم مختلف در این رقابت ها حضور پیدا کرده است. او در سال ۲۰۰۸ به همراه سایپا به مرحله یک چهارم نهایی رسید. بعد از یک سال به سپاهان رفت. او به همراه سپاهان در سال ۲۰۱۰ در مرحله گروهی حذف شد. اما در سال ۲۰۱۱ به تیمش کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد اما در این مرحله مقابل السد(قهرمان آن دوره) شکست خورد. سال بعد ۲۰۱۲ نیز در مرحله گروهی موفق شد استقلال رقیب داخلی خودشان را شکست بدهند اما در مرحله بعد از الاهلی باختند و حذف شدند.

او در سال ۲۰۱۵ برای سومین بار به این رقابت ها به همراه نفت تهران آمد و قبل از حذف شدنشان بوسیله الاهلی امارات این باشگاه را ترک کرد و به پرسپولیس پیوست. حسینی یکی از باتجربه ترین بازیکنان ایرانی است و به همین خاطر او را کاپیتان پرسپولیس گذاشتند. امضای قرارداد با او از سوی برانکو امری زیرکانه بود که از آن زمان پرسپولیس به دوران اوجش برگشته است.

انتقال حسینی به پرسپولیس یکی از بهترین انتقال ها در لیگ ایران شد چون به این تیم کمک کرد تا دو قهرمانی متوالی کسب کند. مدافع باتجربه ۶ بار قهرمانی لیگ ایران را در کارنامه خود دارد. او در سال ۲۰۰۷ به همراه سایپا و ۳ بار متوالی در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به همراه سپاهان قهرمان لیگ ایران شد.

در سال گذشته حسینی از ۱۰۸۰ دقیقه ۷۰۱ دقیقه برای تیمش بازی کرد و پرسپولیس برای اولین بار در تاریخش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد. پرسپولیس در مرحله حذفی لخویا را شکست داد و در مرحله بعد در ۱۸۰  دقیقه الاهلی عربستان را شکست داد. اما در نیمه نهایی به تیم قدرتمند عربستان الهلال خورد و شکست سختی داشت.

مردان برانکو این فصل قوی تر ظاهر شدند. حسینی نقش کلیدی داشت و تیم تهرانی در مرحله گروهی صدرنشین شد. پرسپولیس در مرحله گروهی قوی ترین خط دفاع را در اختیار خود گرفت چون از ۶ بازی تنها  ۳ گل دریافت کرده بود. در مرحله یک هشتم نهایی پرسپولیس مقابل الجزیره امارات قرار گرفت و در مجموع با نتیجه ۴ بر ۳ راهی مرحله بعد شد. حسینی در دقایق پایانی بازی موفق شد در محوطه جریمه مثل یک مهاجم عمل کند و گلی را به ثمر رساند.

در مرحله یک چهارم نهایی پرسپولیس در بازی برگشت در تهران بازی بدون گل در جریان بود. نیم ساعت به اتمام بازی باقی مانده بود که پرسپولیس برگشتی عالی داشت و در نهایت موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ الدحیل را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

مدافع باتجربه بعد از آنکه کارلوس کی روش از او چشم پوشی کرد و او را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دعوت نکرد، عزم خود را جزم کرده تا قهرمان آسیا شود. مجید حسینی و مدافعان جوان دیگر جای حسینی را در تیم ملی گرفتند. حسینی بعد از آنکه بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای ایران انجام داد و در ۳ دوره جام ملت های آسیا ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ حضور پیدا کرد به تدریج از تیم ملی ایران کنار گذاشته شد. آخرین بازی او برای تیم ملی به بازی با ازبکستان در مرحله راه یابی به جام جهانی ۲۰۱۸ بود.

دعوت شدن مجدد حسینی در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امری غافلگیر کننده خواهد بود. اما اکنون تمام تمرکز او روی لیگ قهرمانان آسیا است. آنها در بازی برگشت فینال در تهران میزبان کاشیما آنتلرز هستند. مردان برانکو در ابتدا در بازی رفت در ژاپن نیاز به نتیجه خوبی دارند.

مدافع ۳۶ ساله پس از امضای قرارداد جدیدش با پرسپولیس گفته بود: تا توان دارم برای پرسپولیس بازی خواهم کرد. قرارداد حسینی دستمزد ثابتی ندارد و زمان مشخصی ندارد. این نشانه این است که بازیکن آماده است تا فوتبالش را در این باشگاه تمام کند. وی درباره این موضوع گفت: به باشگاه خدمت خواهم کرد و با فوتبال حرفه ام را با پیراهن سرخ به پایان می برم.

خداحافظی حسینی از سرخ ها با مدال طلای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بسیار عالی و باشکوه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر