1

شفر: باختیم اما زندگی به پایان نرسیده/ دو بازیکن گفتند که نمی‌توانند پنالتی بزنند

  • کد خبر : 268119
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما به سایپا باختیم و از جام حذفی کنار رفتیم اما زندگی برای استقلال به پایان نرسیده است.

شفر: باختیم اما زندگی به پایان نرسیده/ 2 بازیکن استقلال حاضر نشدند پنالتی بزنند

به گزارش افق نیوز/ وینفرد شفر بعد از شکست استقلال مقابل سایپا ۱۰ نفره و حذف از جام حذفی اظهار داشت: به سایپا بابت صعود تبریک می‌گویم. در نیمه اول خوب بودیم ولی وقتی ۱۰ به یازده شدیم خوب بازی نکردیم و در ضربات آخر صدرصد نبودیم و ۷۰ و ۸۰ درصد خودمان بودیم.

* امروز باید همه ناراحت باشیم

وی ادامه داد: روی گل اول  باید محکم تر کار می کردیم و روی گل دوم یارگیری من تومن درست نبود. در رختکن بازیکنان خیلی ناراحت بودند و امروز همه باید ناراحت باشیم و زندگی به پایان نرسیده و باید روی بازی های لیگ تمرکز کنیم و ببینیم چه تغییراتی باید لحاظ کنیم.

* بازیکنان ما نباید پشت محوطه خطا می‌کردند

وی در مورد اینکه بازیکنان سایپا ۱۰ نفره بهتر از بازیکنان استقلال بودند و استقلال را تحت فشار گذاشتند آیا این به خاطر بی‌برنامگی بود یا بی‌تجربگی بازیکنان، گفت: سؤال خوبی بود. خیلی از توپ‌های بلند سایپا برای بازیکن شماره ۲۶ می‌فرستادند که مدافعان ما توپ را قطع می‌کردند و توپ بین هافبک و دفاع می‌افتاد و آنها از این توپ استفاده می‌کردند. در مورد این مسئله من با بازیکنان تیم صحبت کردم. در بازی قبلی با سپاهان در مورد این مسئله هم صحبت کردم. بازیکنان ما نباید پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شوند.

* بازیکنان سایپا خودشان را به ما می‌زدند تا خطا بگیرند

شفر گفت: بازیکنان حریف خودشان را به بازیکنان ما می‌زدند تا خطا بگیرند. وقتی سایپا ۱۰ نفره شد این روند ادامه داشت. دانشگر زود روی بازیکن می‌آمد و زمانی هم که ما صاحب توپ بودیم باید با سرعت بیشتری بازی می‌کردیم و سریع‌تر توپ را جلو می‌بردیم و بازی را به وینگرهای چپ و راست خود می‌دادیم. اما این سرعت را نداشتیم و بازیکنان سایپا سر جای خودشان قرار می‌گرفتند. ما باید بازی را  سریع عوض می‌کردیم و توپ را به قائدی و ذکی‌پور می‌رساندیم.

* بازیکنان استقلال باید حرفه‌ای فکر کنند

شفر افزود:‌بازیکنان ما باید تفکر حرفه‌ای داشته باشند و با خونسردی بازی کنند. وقتی توپ را لو می‌دادیم توپ سریع برمی‌گشت و ما مرتکب خطا می‌شدیم. هر چه از زمان بازی می‌گذشت بازیکنان ما عصبی می‌شدند. بازیکنان باید باهوش‌تر باشند و با آرامش بیشتری بازی کنند و پاس خوب بدهند. وقتی فشار روی تیم است که ما باید برنده شویم این شرایط پیش می‌آید. ما باید برای بازیکنان این مسائل را تکرار کنیم و با آنها در تمرین کار کنیم تا بازیکنان یاد بگیرند.

* اگر سایپا می‌باخت فشاری متحمل نمی‌شد

سرمربی استقلال در مورد اینکه در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا استقلال تقریبا ۱۳ بازی کرده اما شما مدام از تکرار برای بازیکنان صحبت می‌کنید و هواداران استقلال نگران هستند و علیه بازیکنان هم شعار دادند وتکلیف استقلال چه می‌شود، گفت: ما باید با بازیکنان صحبت کنیم و نمی‌خواهم مدام حرف‌هایم را تکرار کنم اما بارها گفته‌ام که این یک تیم جدید است. خیلی از این بازیکنان در تیم جدید هستند. وقتی می‌گویند استقلال باید فقط پیروز شود فشار مضاعفی روی بازیکنان می‌آورد. من قبلا گفتم من یک تیم جدید با بازیکنان جدید دارم و باید این تیم جدید را بسازیم. بازیکنانی مثل تبریزی، باقری و گرو بازیکنان جدیدی هستند. فصل گذشته تیام زمانی به ما اضافه شد که یکی از بهترین تیم‌ها بودیم. او به یکی از آماده‌ترین تیم‌ها اضافه شد. برای همین هم موفق بود. در بازی مقابل تیم ۱۰ نفره هم همه انتظار برد دارند. چند شب پیش بازی بایرن مونیخ در جام حذفی با تیم رده چهارمی را دیدم که بایرن دو بر یک و با شانس پیروز شد. فشار زیادی روی بایرن مونیخ بود. سایپا هم امروز ۱۰ نفره مقابل ما بازی کرد. اگر می‌باخت هم انتقادی به این تیم نمی‌شد ولی فشار مضاعفی روی ما بود. بازیکنان باید با آرامش بیشتری بازی کنند. هر چه از زمان بازی می‌گذشت آنها عصبی‌تر می‌شدند. طبیعی است که برای بردن باید تلاش کنیم و باید دوباره به سطح خوب آمادگی دست پیدا کنیم.

* گروه خوب بود اما خسته شد

وی در مورد اینکه ۱۴ مسابقه گذشته اما استقلال ترکیب اصلی‌اش را نمی‌شناسد، گفت: فکر می‌کنم ۱۱ نفری که امروز در ترکیب اصلی بودند خوب بازی کردند. گرو خوب بود، او در بازی قبلی هم خوب بازی کرد. امروز هم خوب بود و بعد خسته شد. علی کریمی هم می‌توانست بازی کند اگر مصدوم نبود. نمی‌شود بازیکن مصدوم را به زور به میدان فرستاد. هر بازیکنی که آماده‌تر باشد بازی می‌کند. بازیکنان جوان شانس و فرصت یادگیری دارند. بازیکن بر روی صحنه گل باید بازیکن شماره ۳۳ سایپا را مهار می‌کردیم. این بازیکن روی صحنه گل آزاد بود. گاهی در تیم‌های اروپایی هم ترکیب تیم‌ها عوض می‌شود. پاری سن ژرمن ترکیبش را نسبت به قبل عوض می‌کند. هر بازیکنی که در تمرین بهتر باشد و برای سبک بازی حریف مناسب باشد در ترکیب قرار می‌گیرد. هیچ ترکیب ثابتی برای ۱۱ نفر وجود ندارد. غفوری هم امروز محروم بود. نمی‌توانستیم بگوییم لطفا به بازیکن محروم ما اجازه بدهید بازی کند.

* دو بازیکن گفتند که نمی‌توانند پنالتی بزنند

شفر در مورد اینکه آیا شما تمرین پنالتی می‌کنید، زیرا پنالتی‌زنان شما امروز خوب بازی نکردند، گفت: ما همیشه در تمرینات پنالتی تمرین می‌کنیم. حتی در بازی درون تیمی هم وقتی بازی مساوی شود پنالتی می‌زنیم. از یکی دو بازیکن پرسیدم که پنالتی می‌زنید گفتند نمی‌توانیم پنالتی بزنیم. نمی‌توان آنها را مجبور کرد پنالتی بزنند. مهدی قائدی و باقری پنالتی زدن که پنالتی‌هایشان گل نشد. روی پنالتی هم باید شانس بیشتری و هم اعتماد بیشتری داشته باشید. فردا تمرین ریکاوری داریم. در این مورد با بازیکنان صحبت می‌کنم. مهدی قائدی به خاطر پنالتی که از دست داد خیلی ناراحت بود. امیدوارم او برگردد. در بازی‌های بعدی به او نیاز داریم. ما هر روز می‌توانیم پنالتی تمرین کنیم ولی این شرایط مسابقه قابل مقایسه با تمرین پنالتی نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268119

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر