ایمان عالمی پیشکسوت باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای که با سایت رسمی باشگاه استقلال داشت، در صوص شرایط تیم گفت: بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان شرایط تیم نسبت به ابتدای فصل بهتر شد اما متأسفانه نشد شرایط را ادامه دهد. بازیکنان خارجی که طبق خواسته شفر جذب شدند باید زودتر خودشان را با شرایط وفق دهند تا بیشتر از این‌‌ها به کمک تیم بیایند. استقلال بازیکنان خوبی از ترکیب جوانان و باتجربه‌ها دارد و باید از آن بهره ببرد.

عالمی در ادامه صحبت‌هایش درخصوص شفر اظهار کرد: حضور شفر در فصل گذشته شوک خوبی به بازیکنان داد. با حضور او توانستند قهرمان جام حذفی شوند و در لیگ هم عملکرد خوبی داشته باشند. اما بازیکنان فصل پیش حفظ نشدند و سایر مشکلات پیش فصل باعث شد تا امروز شرایط تیم سخت شود. امیدوارم در نیم فصل مشکلات رفع شود و استقلال بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

او درخصوص شرایط بازی با ماشین سازی گفت: ماشین سازی عملکرد خوبی داشته و در این چند هفته اخیر شرایط بهتری پیدا کرده است. مطمئناً در مقابل استقلال با انگیزه زیادی وارد زمین می‌شوند تا باخت اخیرشان را جبران کنند ولی استقلال هم انگیزه بسیاری دارد و می خواهد با کسب پیروزی در این دیدار خارج از خانه، به شرایط مطلوب برسد. هر بازی سختی خودش را دارد چون تمام تیم‌ها مقابل تیمی مثل استقلال بهتر و محکم‌تر بازی می‌کنند چراکه بازی مقابل استقلال شرایط خاص خودش را دارد. اما استقلال تیم بزرگ و باتجربه‌ایست و با کیفتی که دارد می‌تواند از این مسابقه سربلند بیرون بیاید.

عالمی گفت: امیدوارم با همت مدیریت محترم، کادر فنی، بازیکنان و حمایت هواداران شرایطی ایجاد شود تا اوضاع مطلوب و ایده‌آل باشد. شخصاً با سابقه‌ای که در باشگاه استقلال دارم، می‌دانم که گاهی مشکلاتی بوجود می‌آید که از بیرون دیده نمی‌شود و پشت سر گذاشتنش کار دشواری است. در نهایت امیدوارم که شرایط در ادامه بهتر شود تا هوادارن استقلال خوشحال و راضی باشند.