2

این دختر با خدا حرف می‌زند/روشندلی که دلش به آیات الهی روشن شد

  • کد خبر : 268363
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

وقتی دلت به نور ایمان روشن شد مهم نیست با کدام چشم بتوانی آیات نورانی کلام الله وحی را مهمان سفره دلت کنی، اگر چشم سر نیز نداشته باشی با چشم دل می توانی نجوای الهی را بشنوی و نم‌نم آیات الهی بر روح و روانت جاری شود و بشوی زرین وکیلی که با همه سختی‌ها توانسته است ۱۸ جزء از آیات الهی را بر لوح سفید دلش نقش بزند.

وقتی دلت به نور ایمان روشن شد مهم نیست با کدام چشم بتوانی آیات نورانی کلام الله وحی را مهمان سفره دلت کنی، اگر چشم سر نیز نداشته باشی با چشم دل می توانی نجوای الهی را بشنوی و نم‌نم آیات الهی بر روح و روانت جاری شود و بشوی زرین وکیلی که با همه سختی‌ها توانسته است ۱۸ جزء از آیات الهی را بر لوح سفید دلش نقش بزند.

روشندلی که دلش به آیات الهی روشن شد/ این دختر  با خدا حرف می‌زند

به گزارش افق نیوز/ آن گاه که از ترنم وحی سیراب می‌شوی و نم‌نم آیات الهی بر روح و روانت جاری می‌شود می‌خواهی دلت آن قدر وسیع باشد و حافظه‌ات آن‌قدر قوی که بتوانی حافظ، حامل و نگهدار ترجمان کلام الله وحی باشی، وقتی اراده می‌کنی و می‌خواهی قدم در این مسیر برداری تمام توانت را به‌کار می‌گیری و حتی  نداشتن چشم‌هایت نیز مانعی برای رسیدن به عهدی که با خدا بسته‌ای نمی‌شود.

درخشش نور قرآن در چشمان بی‌فروغ زرین

چند خطی که ذکر شد شرح حال زرین وکیلی دختر روشندلی است در شهرستان عجب‌شیر که قدم در وادی حفظ قرآن کریم گذاشته است، او که ۳۰ بهار عمرش را سپری کرده است از بدو تولد نابینا بوده و اکنون حافظ ۱۸ جزء قرآن کریم است.

خیلی از ما افراد سالم خود را از انجام بسیاری از امور عاجز می‌دانیم ولی زرین بانو با همه محرومیت‌ها و کاستی‌هایی که سر راهش قرار داشته است فعل خواستن را به خوبی صرف کرده و با چشم دلش آیات الهی را در سینه خود به یادگار دارد و مصمم است به همین زودی بقیه آیات کلام الله وحی را برای همیشه در یاد و خاطر خود ثبت کند.

بدون اینکه کسی  مشوق زرین بانو باشد او خودش تصمیم به این کار گرفته است و پیش زمینه ذهنی او را حفظ سرودهایی در بر می‌گیرد که به راحتی آنها را به خاطر می‌سپرده است آن طور که می‌گوید«چند سال پیش وقتی تلویزیون گوش می‌دادم سرودهایی که پخش می‌شد را حفظ می‌کردم به این نتیجه رسیدم من که این استعداد را دارم چرا قرآن  کریم را حفظ  نکنم، بنابراین بدون اینکه کسی تشویقم کند خودم به این موضوع فکر کرده و فکرم را عملیاتی کرده این کار را آغاز کردم».

چشم دل باز کن که جان بینی

او به کمک نوارها و سی‌دی‌های قرائت استاد پرهیزگار که برادرش تهیه می‌کرد  از طریق شنیداری حفظ قرآن کریم را از جزء ۳۰ آغاز کرد و حفظ جزء  ۳۰ تقریباً ۶ ماه به طول انجامید.

با وجود تمام علاقه‌ای که به حفظ قرآن کریم داشت ولی در یک برهه زمانی از ادامه کار منصرف می‌شود و گاهی به طور پراکنده هر سوره‌ای را  دلش می‌خواست به صورت موردی  حفظ می‌کرد.

اما او سرباز ولایت است و وقتی مقام معظم رهبری در یازدهم مرداد سال ۹۰ در دیدار با جامعه قرآنی کشور فرمود: یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن کم داریم و من قبلاً گفتم که در کشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند – حالا یک میلیون که عدد کمی است نسبت به این جمعیتی که ما داریم – اما حالا چون دوستان الحمدللَّه یک مقدماتی فراهم کرده‌اند، کارهائی را مشغول شده‌اند و دارند برنامه‌هائی را فراهم می کنند برای اینکه ان‌شاءاللَّه حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیشتر شده و به جای یک میلیون، می‌گوئیم ان‌شاءاللَّه ما باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم» او نیز تصمیم جدی می‌گیرد که به فرمان رهبر لبیک بگوید و این‌گونه می‌شود که این بار استوار تر از قبل به راه خود ادامه دهد.

وی در این زمینه گفت: بعد از اینکه مقام معظم رهبری این صحبت ها را بیان کردند بلافاصله رادیو قرآن برنامه ای در مورد حفظ قرآن کریم  به نام «نور باران» را آغاز کرد و من از همان لحظه به صورت جدی با رادیو قرآن شروع به حفظ کردم.

وکیلی  از مربی خود خانم قانونی به خوبی و نیکی یاد کرد و ادامه داد: بعد از شنیدن این برنامه در موسسه قرآنی فاطمه الزهرا عضو شدم و تحت نظر مربی خوبم خانم قانونی که واقعاً لطف بزرگی در حق من کردند به مدت دو سال و نیم حفظ قرآن را در موسسه ادامه دادم  و در کنار خانم مربی همیشه به تک تک اعضای خانواده‌ام افتخار می‌کنم مخصوصاً پدر عزیزم که در حفظ اولیه زمانی که به تفسیر دسترسی نداشتم بسیار کمکم کرد حتی زمانی پیش می‌آمد که من ایشان را از خواب بیدار می‌کردم و سووال می‌پرسیدم و او همان لحظه  به من جواب می‌داد.

او چنان با اراده است که می‌گوید: من هیچ معلولیتی در خودم نمی‌بینم و از اینکه کسی مرا معلول خطاب کند ناراحت می‌شوم. وقتی آیات قرآن را  تلاوت می‌کنم از این که خداوند بین این همه مردم مرا انتخاب کرده واقعا خوشحال می‌شوم و به درگاهش شکر می‌کنم.

روشندلی که با نور دل، حافظ قرآن شد

 با پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فناوری برای روشندلان او حتی قادر است معانی آیات قرآن را هم خوانده و معنای آنها را نیز متوجه شود، وکیلی می‌گوید: گوشی من مخصوص نابینایان و به صورت گویا بوده و توسط آن  آیات را تفسیر کرده و معانی آنها را می فهمم.

بانوی روشندل حافظ قرآن کریم اظهار داشت:  در حال حاضر خودم در منزل حفظ را ادامه می‌دهم به حول و قوه الهی تاکنون  موفق به حفظ ۱۸ جزء قرآن کریم شده‌ام.

وکیلی با اشاره به این که برای حفظ قرآن کریم باید افراد پشتکار و جدیت داشته باشند تصریح کرد: فردی که تصمیم گرفته است قرآن کریم را حفظ کند اولاً باید پشتکار داشته باشد چرا که پشتکار خیلی مهم است در مرحله دوم خانواده‌ها باید تشویق کنند و مسوولان  نیز باید حمایت‌های لازم را داشته باشند که متأسفانه در کل کشور تبلیغات و حمایت‌هایشان از فعالیت‌های فرهنگی و قرانی کمرنگ است.

بزرگ‌ترین آرزو

او حفظ کل قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن در شهرستان عجب‌شیر و کل کشور را بزرگ‌ترین خواسته قلبی و آرزوی خود اعلام می‌کند.

وکیلی با اشاره به افزایش روحیه معنوی و مذهبی خود در برابر مشکلات اظهارداشت: شاید قبل از اینکه شروع به حفظ  قران کریم نمایم مشکلات خیلی بر من اثر می‌کرد ولی حالا که با قرآن مجید انس گرفته‌ام به هیچ وجه مشکلات بر من اثر نمی‌کنند کلاً با قرآن دنیای من عوض شده دیگر به دنیا اهمیت نمی‌دهم، ناامید نیستم ولی دلبستگی به این دنیا ندارم.

وقتی از او در مورد بزرگ‌ترین آرزوی زندگیش می‌پرسم بلافاصله می گوید: اولین آرزویم این است که حافظ کل قرآن کریم شوم  و در این کار بسیار مصمم و جدی هستم و دومین آرزویم این است که دنیا پر از صلح، صفا و صمیمیت بوده  و آقا امام زمان (عج) زودتر ظهور کنند.

او در رقابت‌های مختلف استانی و کشوری شرکت کرده و مقام‌های زیادی کسب کرده است که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه اول در رشته ۵ جزء از سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن  در شهرستان عجب‌شیر، کسب رتبه اول حفظ سوره حجرات با کسب ۱۰۰ امتیاز در موسسه قرآنی فاطمه الزهرا عجب شیر، کسب  رتبه اول در حفظ ۵ جزء در مسابقات بهزیستی استان، کسب رتبه اول در حفظ ۱۰جزء در مسابقات بهزیستی تبریز، کسب  رتبه اول در مسابقه غیرحضوری (سوره لقمان) طرح بزرگ کشوری قرآن کتاب زندگی از رادیو قرآن، کسب   رتبه اول در مسابقه غیرحضوری سوره «دخان» ، کسب   رتبه دوم کشوری در رشته حفظ ۵ جزء از بخشروشندلان جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت (مسابقات بهزیستی) و کسب رتبه سوم در حفظ ۵ جزء از سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم و کسب رتبه اول  چهلمین دوره مسابقات اداره کل اوقاف استان  اشاره کرد.

یکی از بهترین و ماندگارترین خاطرات خوب قرآنی او به  سال ۹۳  باز می‌گردد که در مسابقات کشوری حفظ ۵ جزء  در مشهد مقدس  مقام دوم کشوری را کسب کرده بود.

وی احساسش را وقتی آیات کلام الهی را می خواند و حفظ می‌کند غیرقابل توصیف ذکر کرده و می‌گوید: وقتی مشغول قرائت و حفظ آیات الهی هستم در آن لحظه به هیچ موضوعی فکر نمی‌کنم، بعد از خاموش کردن فایلصوتی وقتی آیه‌ای را تلاوت و حفظ می‌کنم احساسی که آن لحظه به من دست می‌دهد واقعا آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم و زمانی که در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی اسمم را صدا می‌زنند و به روی  جایگاه می‌روم لحظه‌ای است که کلاً از دنیا بی‌خیال می‌شوم و فقط به قرآن فکر می‌کنم و احساس بسیار خوبی به من دست می‌دهد.

اکنون که ۱۰ میلیون نفر حافظ در کشور تربیت می‌شود اکثریت قشر جوانان هستند که واقعاً برای من خوشحال کننده است و اینچنین که اخبار قرآنی را پیگیر هستم تعداد این حافظان  به ۴ میلیون نفر رسیده است که مایه خوشحالی و مبهات است.

 «معلولیت محدودیت نیست»

صحبت کردن با زرین بانوی پر افتخار و تلاشگر آدم را به شور و نشاط می‌آورد و مصمم می‌کند که او نیز کارها و برنامه‌هایش را به صورت جدی پیگیری کند چرا که او سرشار از انرژی ،عشق به خدا و قرآن کریم است و از این که افرادی که با هر نوع معلولیت مواجه هستند زانوی غم بغل کرده و هیچ کاری نمی‌کنند دل آزرده می‌شود و می‌گوید: همیشه شعارم این است «معلولیت محدودیت نیست» هیچ وقت از نابینا بودنم ناراحت نبوده‌ام و نیستم، بعضی از خانواده‌هایی که معلول جسمی ـ حرکتی یا معلول کم توان دارند از این که آنها را وارد جامعه کنند معذب می‌شوند من عاجزانه از آنان خواهش می‌کنم افراد معلول را وارد جامعه کنند چرا که بارها ثابت شده معلولان کارهایی انجام می‌دهند شبیه معجزه که فرد سالم هرگز قادر به انجام آن کارها نیست.

من به عنوان عضو کوچکی از جامعه می‌خواهم مردم عزیزمان در طول سال معلولان را حمایت کنند نه اینکه تنها سالی یک بار در روز معلول به فکر آنها باشند.

**************************

گفت‌و‌گو از معصومه درخشان

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268363

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر