1

من به پتانسیل های انسانی چه در داخل مجموعه وزارت خانه و چه بخش خصوصی  ایمان دارم

  • کد خبر : 268564
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز راه مقابله با تحریم توجه به بخش خصوصی، فناوری، حفظ جریان تولید و فناوری های نوین است، گفت:دولت ارز مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی سال آینده را هم فراهم کرده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

ارز تامین کالاهای اساسی سال آینده هم آماده است/مشکل تامین ارز نداریم

به گزارش افق نیوز/رضا رحمانی امروز در مراسم معارفه اش  که با حضور معاون اول رئیس جمهور که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار شد، گفت: در ذیل ستاد تحریم دو کارگروه تخصصی را تشکیل داده‌ایم و یک کارگروه در مورد حفظ جریان تولید و اشتغال و کارگروهی در خصوص تامین مایحتاج عمومی و کسانی که در این خصوص صاحب نظر از جمله بخش خصوصی در آن جمع هستند.

وی بیان داشت: اینکه جریان ارز، تامین و تولید کالا چگونه مدیریت شود در این کارگروه ها مطرح می شود البته ما به مدیران سالم و با ریسک پذیری بالا در اینجا نیاز داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در شرایط تحریم فرصت‌هایی هم ایجاد می شود و حتی می توانیم از این فرصت ها برای فعال سازی معادن استفاده کنیم.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۳۰۰ کالا گفت: امروز این اتفاق افتاده و فرصتی برای تولید کنندگان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: البته در جاهایی گره هایی بر ای اشتغال و صادرات است و باید این گره ها را باز کرد تا فرصت های شغلی و تولیدات از این شرایط استفاده کنند.

وی با اشاره به پتانسیل های  انسانی گفت: من به پتانسیل های انسانی چه در داخل مجموعه وزارت خانه و چه بخش خصوصی  ایمان دارم.

رحمانی اظهار داشت: امروز راه مقابله با تحریم توجه به بخش خصوصی، فناوری، حفظ جریان تولید و فناوری های نوین است.

وی با اشاره به تشکیل اتاق های فکر مختلف بیان داشت:  اتاق فکر صنعت، اتاق فکر فناوری و اتاق فکر صادرات  طراحی شده است و بنا داریم که محور این اتاق و در راس آنها یکی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی باشد و حتی می توانیم از پتانسیل وزرای گذشته در این بخش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پیشانی فعالیت های من مبارزه با فساد است، گفت: من اعتقاد ندارم که وزارتخانه صنعت فساد سیستمی است. اما بهترین راه مبارزه این است که در تصمیمات باید دقت کرد و اگر درست انجام دهیم اتوماتیک وار زمینه فساد از بین می رود.

رحمانی با تاکید بر شفاف سازی و تکمیل سامانه گفت: این شبکه علیرغم مشکلات مالی در حال کامل شدن است و اکنون طرح تبادل با دستگاه های دیگر را آغاز کرده ایم و حتی شناسایی ظرفیت های تولید ملی را انجام داده ایم که البته هنوز کامل نشده است.

وی با اشاره به نوسازی صنایع گفت: نوسازی را در دستور کار قرار داده ایم و در بخش معدن با همت مجلس نقشه راه معدن آماده شده است و این محور و سرلوحه کار ما در معدن خواهد بود. برای آباد کردن روستاها یک راه توجه به معدن است  و باید از خام فروشی دست برداشت.

وی به ورود استارت آپ ها اشاره کرد و گفت: بنگاه ه‌داری با ورود استارت آپ ها به شیوه سنتی سخت است و این را باید پذیرفت.

رحمانی بیان داشت: دولت با تمام تنگناها ارز مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی ۶ ماه اول و دوم امسال و سال آینده را فراهم کرده است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وی اشاره کرد: امسال ۱۰ پروژه مهم تعریف شده است و ما کشوری هستیم که در سال آینده می خواهد ۲۰۲ هزار دستگاه ناوگان خودش را نوسازی کند هر کدام ظرفیتی برای آبادسازی معدن و سایر بخش های تولیدی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268564

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر