1

عملکرد شورای شهر تهران به پای اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود/نباید شهردار صفر کیلومتر انتخاب کرد

  • کد خبر : 268638
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: شورای شهر تهران باید به نحوی باید عمل کند که مدیریت شهری بتواند خدمات مناسب به شهروندان ارائه دهد و رضایت‌مندی آنها را جلب کند؛ زیرا مدیریت شهری نتواند خوب کار کند قطعاً عملکرد آن‌ها را به نام اصلاح‌طبان خواهند نوشت.

عملکرد شورای شهر تهران به پای اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود/نباید شهردار صفر کیلومتر انتخاب کرد

محمّدرضا راه‌چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به روند انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر، گفت: شهردار تهران باید کسی در حد یک وزیر باشد؛ چرا که شهردار تهران در جلسات هیأت دولت شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: شهردار تهران باید یکی از تخصص‌هایی که مربوط به وظایف شهرداری است را داشته باشد؛ مثلاً در زمینه ساختمان، راه، شهرسازی و سازه و به طور کلی رشته‌های مختلف عمرانی، دارای تخصص باشد. همچنین در حوزه محیط زیست و آسیب های اجتماعی، اطلاعاتی داشته باشد؛ اگر چه در این زمینه‌ها متخصص نباشد.

راه‌چمنی با بیان اینکه شهردار تهران باید فردی باشد که صلاحیت‌های عمومی را هم داشته باشد، اظهار داشت: بالاخره شهردار تهران می‌خواهد با دستگاه‌های مختلف اجرایی تعامل ایجاد کند و باید کسی باشد که توانایی این تعامل را داشته باشد و چون عضو هیأت دولت است باید از نظر توان مدیریتی و سوابق اجرایی در حدی باشد که در مقابل وزرا و اعضای کابینه کم نیاورد و در حد آن‌ها باشد.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب، عباس آخوندی را یکی از گزینه‌های شهرداری تهران دانست که سابقه معاونت وزارت و وزارت را دارد و از نظر اجرایی و مدیریتی، فرد توانمندی است.

راه‌چمنی در پاسخ به این سؤال که آیا آخوندی را فرد موفقی در دوران وزارت ارزیابی می‌کنید، گفت: نباید موفقیت افراد را صددرصدی دانست؛ اگر به طور نسبی در نظر بگیریم، بالاخره ایشان کارهای خوبی کرده‌اند؛ گسترش راه‌آهن و راه‌های اساسی در زمان وزرات ایشان انجام شد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره عملکرد آخوندی در حوزه مسکن گفت: در حوزه مسکن شاید بتوان گفت که یکی از نقاط ضعف‌ آخوندی است؛ البته ایشان دلایلی هم برای این موضوع دارد؛ گذشته از این، در حوزه‌های حمل و نقل و به خصوص راه‌آهن و راه‌های اصلی کشور، با عنایت به اینکه در چند سال گذشته از لحاظ اعتبارات، شرایط مناسب نبوده است، ولی موفقت‌های خوبی را داشته است.

راه‌چمنی درباره نحوه تعامل آخوندی با دولت در صورت شهردار شدن، با توجه به نامه وی به روحانی در زمان استعفا، گفت: از اینکه آخوندی در دولت چه بحثی داشته اطلاع ندارم؛  ایشان وزیر بوده است و با وزاری دیگر روابطی دارد. حتماً هم قرار نیست آن‌‌ها موافق شهردار شدن آخوندی باشند؛ این از اختیارات شورای شهر است نه دولت.

وی ادامه داد: مگر همه وزرای فعلی، صددرصد با هم همفکر هستند؟ نه؛ ممکن است در خیلی از مسائل اختلاف سلیقه داشته باشند، ولی بحث کلان مطرح است که آقای آخوندی کسی است که وزیر بوده و کسی نیست که هیچ سابقه اجرایی در حد شهرداری تهران نداشته باشد.

راه‌چمنی با بیان اینکه حالا اگر یک فرد، معاون وزیر باشد باز می‌توان گفت توانایی شهردار شدن را دارد، تصریح کرد: ولی این که کسی که صفر کیلومتر است را بیاورند شهردار کنند منطقی نیست. آقای آخوندی ویژگی‌های لازم را دارد؛ حالا ممکن است با برخی اعضای کابینه همفکری نداشته باشد.

وی درباره وجود مسائل جناحی و حزبی در انتخاب شهردار تهران گفت: شورای شهر فعلی یا هر شورای شهر دیگری، بالاخره احزاب و جناح‌های سیاسی در انتخاب آن نقش داشته‌اند. شورای شهر تهران بر اساس جریان اصلاح‌طلب‌ها رأی آورده است و طبیعی است که طبق سلایق مختلفی که در شورا وجود دارد، البته در چارچوب همان جریان اصلی که از آن‌ها حمایت کرده؛ یعنی جریان اصلاحات، حرکت کند.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه وابستگی‌های حزبی مختلفی در شورا وجود دارد، تصریح کرد: این وابستگی‌های حزبی، در انتخاب شهردار و همه تصمیمات شورا دخیل است و اینطور نیست که شورایی که با لیست اصلاح‌طلبان سر کار آمده است، سلیقه سیاسی‌اش را اعمال نکند و کسی که مخالف سلیقه سیاسی آن‌هاست را شهردار کنند.

راه‌چمنی درباره تلاش احزاب حاضر در شورا برای انتخاب شدن گزینه خودشان به عنوان شهردار تهران گفت: اصلاً شکل‌گیری احزاب برای چیست؟ طبیعتاً برای کسب قدرت است؛منتها کسب قدرت نه برای کسب قدرت بلکه برای خدمت به مردم، بر اساس روش‌هایی که هر حزب به آن معتقد است. اعضای شورای شهر تهران هم دارای احزابی هستند که برای کسب قدرت، حزب‌شان را تأسیس کرده‌اند و قطعاً یکی از جاهاهایی که باید برای آن تلاش کنند، انتخاب شهردار و مسائلی از این قبیل است.

وی افزود: بنابراین طبیعی است احزاب، از افرادی که در شورا دارند، استفاده کنند تا نفرات خود را برای شهردار انتخاب کنند. اینطور نیست کسی که عضو حزبی است، تلاش نکند تا افراد مدنظر حزب خود انتخاب شوند.

راه‌چمنی با بیان اینکه البته حتما باید معیارهای مورد نیاز برای یک شهردار، توسط احزاب  رعایت شود، گفت: نمی‌شود یک کسی مثلا مهندس صنایع باشد و به عنوان شهردار تهران انتخاب شود؛ چنین فردی بهتر است معاون وزیر صنایع بشود؛ امّا مدیریت شهری تخصص‌های لازم را می‌خواهد.

وی افزود: اعضای شورا، باید ابتدا مسائل تخصصی و وجود صلاحیت‌های لازم برای تصدی پست شهرداری را رعایت کنند، بعد گرایش‌های سیاسی و حزبی را مدنظر بگیرند؛ ولی درست نیست یک فرد، صرفاً به دلیل وابستگی حزبی شهردار شود و دانش و تجربه لازم را برای اداره شهر نداشته باشد.

راه‌چمنی در پایان اطهار داشت: شورای شهر تهران باید به نحوی باید عمل کند که مدیریت شهری بتواند خدمات مناسب به شهروندان ارایه دهد و رضایت‌مندی آنها را جلب کند؛چراکه اگر مدیریت شهری نتواند خوب کار کند قطعاً عملکرد آن‌ها را به نام اصلاح‌طبان خواهند نوشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268638

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر