1

درخواست مجلس از وزارت خارجه، برای پیگیری حواشی دیدار پرسپولیس-کاشیما آنتلرز

  • کد خبر : 268776
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

مجلس در مسائل تخصصی و فنی ورزش دخالت آنچنانی نمی‌کند. البته مجلس بر مسائل مختلف نظارت دارد و به مراجع رسمی گزارش می‌دهد، اما خادم در حدود ۱۰-۱۲ سالی که در کشتی حاضر بوده، عملکرد قابل دفاعی داشته است. خادم از لحاظ فنی، تخصصی و مدیریتی، اهلیت پذیرش رئیس فدراسیون را داشته است. هر چند ممکن است اشکالاتی به او وارد باشد، اما خادم تلاش‌های زیادی کرده است.

پرسپولیس

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه باید به موضوع ورود جیمی جامپ در دیدار رفت تیم‌های فوتبال کاشیما آنتلرز و پرسپولیس ورود کند.

ورزش ۱۱ – علی‌اصغر یوسف‌نژاد درباره تحقیق مجلس شورای اسلامی در مورد نتایج ضعیف تیم‌های ملی کشتی در جام جهانی بوداپست و نیز حضور یک جیمی‌جامپ در دیدار رفت کاشیما آنتلرز – پرسپولیس اظهار داشت: صددرصد این اتفاق رخ می‌دهد. فراکسیون ورزش و جوانان این مسائل را بررسی می‌کنند. موضوعاتی که به ساختار ورزش مربوط است، از طرف مجلس رصد خواهد شد و از مسئولان مربوطه که اینجا منظور وزارت ورزش و جوانان است، اطلاعات لازم کسب و نتیجه نهایی اعلام می‌شود. مجلس نسبت به این اتفاقات حساسیت دارد.

 

وی درباره حضور یک جیمی‌جامپ حاشیه‌ساز در دیدار رفت کاشیما آنتلرز و پرسپولیس گفت: از لحاظ اخلاقی کار نادرستی بود و با مرام ورزش و فوتبال سازگاری نداشت. مطابق بررسی‌های ما، این کار نادرست بود و دستگاه‌های مربوطه باید شکایت کنند. وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه باید موضوع را پیگیری و طرح دعوی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه باید در این زمینه حساسیت داشته باشد. اگر این اتفاق سازمان‌یافته باشد که فکر می‌کنیم سازمان‌یافته است، مجامع بین‌المللی باید با موضوع یادشده برخورد کنند.

 

یوسف‌نژاد درباره بررسی نتایج ضعیف تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی مجارستان خاطرنشان کرد: در این خصوص بحث شده است. کسب سه مدال برنز از ۶۰ مدال مجموع و نتایجی که در بوداپست کسب شد، برای کشتی قابل قبول نیست. تصمیم گرفتیم پس از بازگشت مسئولان از مسابقات، از آنها در مورد نتایج سؤال کنیم تا واقع‌بینانه قضاوت شود. رسانه‌ها و مجامع ورزشی و کشتی اظهارنظر‌های درستی داشتند و باید ببینیم مسئولان فدراسیون کشتی چه دیدگاهی دارند. قطعاً این عملکرد نسبت به ظرفیت‌ها و گذشته ما در کشتی، قابل دفاع نیست.

 

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا  نمایندگان مجلس به استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی ورود می‌کنند یا خیر، خاطرنشان کرد: مجلس در مسائل تخصصی و فنی ورزش دخالت آنچنانی نمی‌کند. البته مجلس بر مسائل مختلف نظارت دارد و به مراجع رسمی گزارش می‌دهد، اما خادم در حدود ۱۰-۱۲ سالی که در کشتی حاضر بوده، عملکرد قابل دفاعی داشته است. خادم از لحاظ فنی، تخصصی و مدیریتی، اهلیت پذیرش رئیس فدراسیون را داشته است. هر چند ممکن است اشکالاتی به او وارد باشد، اما خادم تلاش‌های زیادی کرده است.

 

«مسئولان ذیربط باید دلایل نتایج ضعیف پرسپولیس را بررسی کنند.»، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این جمله اظهار داشت: چرا کشتی‌گیر ما که از حریف خود پیش افتاده، در پنج ثانیه پایانی بازی را واگذار می‌کند یا اینکه چرا عملکرد یک کشتی‌گیر از لحاظ فنی قابل دفاع نیست و یا ورزشکار دیگر از لحاظ بدنی کم می‌آورد؟ شاید مسائلی در این میان مؤثر بوده است که ما نمی‌دانیم. شاید وزن‌کشی‌های جدید در کسب این نتایج تأثیرگذار بوده است.

 

یوسف‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا فراکسیون ورزش و جوانان از رسول خادم دعوت خواهد کرد یا خیر، گفت: خادم فردی فهمیده است و نسبت به این قضایا روی خوش نشان می‌دهد.

 

وی در مورد حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مطابقت یا عدم مطابقت قانون با ادامه فعالیت آنها تصریح کرد: تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گفتند قانون مشمول ما نمی‌شود. با این حال متن قانون، شفاف و غیرقابل تفسیر است. در این قانون نوشته شده است که هر دستگاهی که به نحوی از اعتبارات دولتی استفاده کند، مشمول قانون می‌شود. فدراسیون فوتبال هم از منابع دولتی کمک می‌گیرد و همه فدراسیون‌ها مشمول قانون می‌شوند. البته موارد استثنا در قانون مشخص شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا از روز ۲۴ آبان همه بازنشستگان باید از فدراسیون‌ها بروند یا خیر، گفت: بله. از زمان اعمال قانون اگر مدیر بازنشسته مشغول به کار هر هزینه‌ای پرداخت کند، این به منزله تصرف در اموال عمومی است و مجازات دارد.

 

یوسف‌نژاد در مورد اینکه برخی از مدیران فدراسیون‌ها، خود را مشمول قانون بازنشستگی نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: تشخیص اینکه قانون مشمول افراد می‌شود یا خیر با قانون‌گذار است و قانون‌گذار حدود را مشخص کرده است. این نظرات، تفسیر به رأی محسوب می‌شود. اگر فرد بازنشسته به کارش در دستگاه مربوطه ادامه دهد، مسئول مافوق مورد پیگرد قرار می‌گیرد و پرداخت‌ها محدود می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر