3

پنجشنبه روز سرنوشت‌ساز ورزشی‌ها/ بازنشستگی محمدیان و عباباف قطعی شد

  • کد خبر : 268820
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۳۶

تا پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه تکلیف بازنشسته‌های وزارت ورزش و فدراسیون‌ها مشخص خواهد شد.

تا پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه تکلیف بازنشسته‌های وزارت ورزش و فدراسیون‌ها مشخص خواهد شد.

پنجشنبه روز سرنوشت‌ساز ورزشی‌ها/ بازنشستگی محمدیان و عباباف قطعی شد

به گزارش افق نیوز، روز ۲۴ آبان آخرین فرصت دستگاه‌ها برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌هاست که شامل وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی نیز می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در یکی از نشست ماهیانه خود از روسای بازنشسته خواست به صورت مصلحت‌آمیز کار را به سرانجام برسانند. برخی از آنها به راحتی استعفا دادند و برخی نیز از جمله رئیس فدراسیون والیبال پای میادین بین‌المللی را وسط کشیدند.

برخی مانند مهدی تاج راهی مجلس شدند تا از این طریق بر مسند قدرت باقی بمانند برخی نیز مانند درخشان در تصمیمی حیرت انگیز جای خود را با نایب رئیس فدراسیون عوض کردند تا همچنان در پشت پرده قدرت را در اختیار داشته باشند اما پاسخ همه این راه‌ها فقط یک جمله بود؛ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها قانون ملی است و باید اجرایی شود، موضوعی که فدراسیون‌های بین‌المللی نیز آن را پذیرفتند و عملا آب پاکی را روی دستان برخی از روسای فدراسیون‌ها ریختند.

* استارت اعمال قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها با معرفی چند سرپرست

در این بین برنامه وزارت ورزش برای فدراسیون‌ها مختلف بود. به گفته محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، روسای ۱۲-۱۳ فدراسیون بازنشسته بودند که وزارت در اقدام نخست برای فدراسیون‌های قایقرانی، هاکی، نابینایان و چوگان رئیس انتخاب کرد.

بعد از چند روز برای فدراسیون سه‌گانه نیز سرپرست انتخاب و ثبت‌نام از نامزدها آغاز شد. در ادامه روند تغییرات، وزارت ورزش دولو را به عنوان سرپرست فدراسیون هندبال معرفی کرد و با استعفای درخشان در مجمع عمومی، عمادی نایب‌رئیس فدراسیون، سرپرستی را برعهده گرفت. وزارت ورزش برای این ۲ فدراسیون هنوز زمان ثبت‌نام از نامزدها را اعلام نکرده است.

درباره روسای فدراسیون‌های والیبال و همین طور فوتبال که بازنشسته هستند هم هنوز وزارت موضعی نداشته اما واقعیت این است که در فدراسیون فوتبال علاوه بر مهدی تاج رئیس فدراسیون، محمدرضا ساکت و علی کفاشیان نیز بازنشسته و رفتنی هستند.

* نایب‌رئیس بانوان و مدیرکل حراست رفتنی شدند

در وزارت ورزش نیز بازنشسته‌هایی هستند که باید به زودی پست خود را تحویل دهند. وزارت ورزش هنوز لیست تعداد نهایی بازنشسته‌ها را اعلام نکرده اما در بین مهمترین مدیران بازنشسته می‌توان به فریبا محمدیان نایب‌رئیس امور بانوان و عباباف مدیرکل حراست وزارت ورزش اشاره کرد.

اول دی‌ماه سال ۱۳۹۵ بود که فریبا محمدیان با حکم مسعود سلطانی‌فر برای معاونت امور بانوان معرفی شد اما در همان موقع برخی از رسانه‌ها مسئله بازنشستگی وی را مطرح کردند. محمدیان ۱۰ مهرماه ۱۳۸۸ بازنشسته شده و با توجه به اینکه از امور بازنشستگان حقوق دریافت می‌کند یکی از مدیرانی است که با قانون جدید از وزارت ورزش رفتنی خواهد شد.

* پرسپولیسی‌ها در انتظار مدیر جدید

یکی از مهمترین مدیرانی که رفتنی است و فعلا وزارت ورزش گزینه‌ای برای آن معرفی نکرده، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است. با وجود اینکه از مدت‌ها قبل بازنشستگی حمیدرضا گرشاسبی مشخص بود، اما وزیر ورزش در حکمی عجیب وی را به عنوان مدیرعامل معرفی کرد.

در حالی که پیش از این صحبت‌هایی در خصوص رفتن گرشاسبی مطرح شده بود، اما به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، وزارت ورزش هیچ تصمیمی نگرفته اما تا روز پنجشنبه ۲۴ آبان تکلیف مدیرعامل این باشگاه نیز مشخص خواهد شد.

روز پنجشنبه آخرین فرصت وزارت ورزش برای معرفی لیست نهایی روسا، مدیران و کارمندان بازنشسته است. روز سرنوشت‌سازی که تکلیف خیلی از فدراسیون‌های مهم و البته باشگاه پرهوادار پرسپولیس مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر