2

کنترل هلدینگ دارویی شستا از واتیکان /افشای اسامی مدیران چند شغله شرکت های زیرمجموعه وزارت کار

  • کد خبر : 268839
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

اعضای غیر موظف ماهی یک بار جلسه می‌گیرند و میزان حق جلسه آنها ماهانه یک تا یک میلیون دویست هزار تومان است. اینکه معاونان ما همزمان در شرکت های زیر مجموعه عضو هیئت مدیره هستند، در جهت استفاده از توانمندی آنهاست.

مدیرعامل شستا در مورد لیست هیئت مدیره شرکت‌ها گفت: ما در حال تعدای از افراد را داریم که مشمول ماده ۲۴۱ قانون تجارت می‌شوند، به این ترتیب که این افراد همزمان در دو جا عضو هیئت مدیره هستند.

 مرتضی لطفی مدیرعامل شستا در گفتگوی تلفنی با برنامه پایش شب گذشته در مورد لیست هیئت مدیره شرکت‌ها گفت: ما در حال تعدای از افراد را داریم که مشمول ماده ۲۴۱ قانون تجارت می‌شوند، به این ترتیب که این افراد هم‌زمان در دو جا عضو هیئت مدیره هستند. البته اکثر این افراد استعفا داده اند و فرآیند جایگزینی آنها در حال انجام است، ولی انتخاب آنها و طرح در کمیته انتصابات طول می کشد.

وی در ادامه گفت: هیچ کدام از این افراد از شرکت دومی که در آن عضو هستند، حق عضویت نگرفته اند. بیش از ده نفر از خواهران همکاران را در هیئت مدیره شرکت ها منصوب کردیم.

لطفی اما در ادامه مصاحبه گفته خود در مورد عدم دریافت حق عضویت را نقض کرد و گفت: اعضای غیر موظف ماهی یک بار جلسه می‌گیرند و میزان حق جلسه آنها ماهانه یک تا یک میلیون دویست هزار تومان است. اینکه معاونان ما همزمان در شرکت های زیر مجموعه عضو هیئت مدیره هستند، در جهت استفاده از توانمندی آنهاست.

مدیرعامل شستا از پاسخ به میزان پاداش دریافتی اعضای هیئت مدیره شرکت ها در آخر سال نیز طفره رفت.

دلاوری مجری برنامه پایش در واکنش به این اظهارات مدیرعامل شستا گفت: حداقل حضور در هیئت مدیره شرکت ها رزومه است ، من اصلا باور نمی کنم که کسی در هیئت مدیره یک شرکت شستا فقط به خاطر رضای خدا نشسته باشد . اگر بگوییم کادر سازی نکند، مهره چینی نکند، خواهش می کنم جوری حرف نزنید انگار دارید سر ما منت می‌گذارید.

مدیرعامل شستا در ادامه گفت: قطع به یقین کسی رایگان کاری نمی‌کند، اصلاحیه جدید اسامی هیئت مدیره شرکت ها را فردا در سایت وزارت کار اعلام می‌کنیم .

وی در پاسخ به اینکه آیا برای انتصاب کسی تحت فشار بوده اید گفت: بله تحت فشار بوده و هستم.

بعد از اظهارات مدیرعامل شستا کارشناس برنامه گفت: در پتروشیمی جم اعضای هیئت مدیره در سال ۹۶ جمعا ۱۸۶ میلیون تومان پاداش هیئت مدیره گرفتند، به عبارتی هر نفر در هر ماه ۱۵ میلیون تومان به غیر از حق جلسات گرفته است، چطور آقای لطفی می گوید افراد به خاطر عضویت در هیئت مدیره پولی دریافت نمی کنند.

افشای اسامی مدیران چند شغله شرکت های زیرمجموعه وزارت کار

برنامه پایش شب گذشته که با موضوع بررسی لیست اعضای هیئت مدیره منتشر شده از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به روی آنتن شبکه یک رفت، به تفکیک اسامی مدیران دو و سه شغله زیر مجموعه وزارت کار را منتشر کرد.

طبق تبصره ۲ ماده ۲۴۱ قانون تجارت هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.‏

با افشای اسامی هیئت مدیره های زیرمجموعه وزارت کار مشخص شد، اکثر اعضای هیئت مدیره این شرکت ها در دو یا چند جا عضو هیئت مدیره هستند. همچنین در بررسی این لیست مشخص شد که مدیران شستا خود نیز در زیر مجموعه ها حضور دارند. به طور مثال می توان به م. ک. معان برنامه ریزی و توسعه شستا عضو هیئت مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل است و یا اینکه م. ب. مدیر روابط عمومی شستا عضو هیئت مدیره تهران بتن است.

۱۰۰ نفر با مدرک غیرمرتبط در شستا

کارشناس این برنامه در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۰۰ نفر در هیئت مدیره های شستا هستند که مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه فعالیت خود ندارند، به طور مثال شخصی با مدرک ادبیات فارسی مدیرعامل یک شرکت سیمانی است. یا شخصی با مدرک علوم درایی در شرکت دامپروری و یا با مدرک شهرسازی در هیئت مدیره یکی از شرکت های دارویی مشغول فعالیت است .

دلاوری مجری برنامه نیز گفت چگونه می شود که شخصی که تمام رزومه و سابقه اش در زمینه روابط عمومی است مدیرعامل شرکت نفت ایرانول شده است.

کنترل هلدینگ دارویی شستا از واتیکان

در این برنامه تخلف جالبی از شرکت های زیر مجموعه شستا منتشر شد، سید طه هاشمی که از تیرماه سال جاری به عنوان سفیر ایران در واتیکان مشغول به فعالیت شده ، در هلدینگ دارویی شستا همزمان عضو موظف هیئت مدیره است و معلوم نیست چگونه از واتیکان مسئولیت خود را در این هلدینگ انجام می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر