2

آژیر خطر برای فوتبال ایران به صدا درآمد+ تصویر

  • کد خبر : 268974
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

حال AFC در بیانیه ای کوتاه خطاب به فدراسیون فوتبال ایران عنوان داشته که قوانین دولتی شامل فدراسیون فوتبال ایران نمی شود زیرا که این فدراسیون یک ارگان غیر دولتی است و به صورت مستقل اداره می گردد.

AFC

در فاصله دوماه تا آغاز جام ملت های آسیا فدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال ایران را تهدید به تعلیق نمود.
ورزش ۱۱ – نظارت نهادهای حکومتی در سال های اخیر همواره تهدیدی بالفطره برای فوتبال ایران به حساب می آمده است که در طول چند هفته اخیر به حالت بالقوه در آمده است و شرایطی بحرانی را برای محبوب ترین ورزش کشور پدید آورده است که احتمال دارد آتشی هولناک را برای تمامی فوتبالی ها و مسئولان به همراه آورد.
فدراسیون فوتبال ایران

 

هفته گذشته قانون اعلام شده از سوی دولت مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان در ارگان های رسمی و دولتی به چالشی بزرگ برای فوتبال ایران بدل گردید و جلسه ای محرمانه ما بین لاریجانی ریاست مجلس و مسئولان و هیئت مدیره فدراسیون فوتبال بر پا گردید که خبر از رفع فعالیت رئیس فدراسیون و برخی از بازنشستگان شاغل در این فدراسیون را داد که گویا این خبر سریعا در AFC نیز بازتاب داشته.

فداسیون فوتبال آسیا همواره اعلام داشته تمامی فدراسیون های کمیته AFC باید به دور از نظر هر ارگان ثالثی و با تصمیم گیری های مستقلانه خود را اداره نمایند و تمامی نیروهای فعال در آن باید با نظارت مستقل و جداگانه خود فدراسیون اداره و انتخاب شوند.

بیانیه کوتاه AFC خطاب به فوتبال ایران
بیانیه کوتاه AFC خطاب به فوتبال ایران

حال AFC در بیانیه ای کوتاه خطاب به فدراسیون فوتبال ایران عنوان داشته که قوانین دولتی شامل فدراسیون فوتبال ایران نمی شود زیرا که این فدراسیون یک ارگان غیر دولتی است و به صورت مستقل اداره می گردد.

فدراسیون فوتبال ایران بنا بر اعلام مجلس شورای اسلامی، شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود و یک نهاد غیر دولتی است. تصمیمات در این فدراسیون باید بدون دخالت شخص ثالث انجام شود و امیدوار هستیم در فاصله دو ماه تا جام ملت‌های آسیا، فدراسیون بتواند استقلال خود را حفظ کند و فوتبال ایران دچار تعلیق نشود.

با این اظهارات می توان نتیجه گرفت که AFC به طور غیر مستقیم فوتبال ایران و فدراسیون نشین ها را تهدید به تعلیق نموده است و بارها نشان داده که هیچ گونه ابایی از انجام این دستورات و اعلام این حکم ها ندارد و به راحتی هر چه تمام تر در صورت اثبات دخالت دولت در امور فدراسیون ها تصمیم به تعلیق یک فدراسیون خواهد گرفت.

جام ملت های آسیا
جام ملت های آسیا

حال مسئولان ما نیز که تبحر خاصی در دور زدن قانون دارند باید در فاصله دو ماه مانده تا بزرگترین تورنمنت فوتبالی آسیا در سطح ملی راهکاری مناسب برای عدم دخالت دولت در امور فدراسیون در پیش بگیرند.

زیرا که انتخابات فدراسیون ایران و انتصابات هیئت مدیره در سال ۲۰۱۶ صورت گرفته و با توجه به تغییرات ۴ ساله هر گونه تغییر کنونی در این فاصله می تواند تهدیدی بزرگ برای تعلیق فوتبال به حساب بیاید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=268974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر