1

علم‌الهدی:آن‌ها اعتراف کرده‌اند که با شکست تحریم‌ها ثابت شد که آمریکا توان جنگیدن در عرصه نظامی و اقتصادی با ایران را ندارد

  • کد خبر : 269227
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

قاطعیت قوه قضائیه در اعدام دو اخلالگر اقتصادی مردم را امیدوار کرد و این امیدواری در برخورد با مدیرانی که زمینه فساد را ایجاد می‌کنند بیشتر خواهد شد.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اعتراف تحلیلگران آمریکایی به شکست تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اثبات این مهم که در عرصه نظامی و اقتصادی توان جنگیدن با ایران وجود ندارد گفت: قاطعیت قوه قضائیه در اعدام دو اخلالگر اقتصادی مردم را امیدوار کرد و این امیدواری در برخورد با مدیرانی که زمینه فساد را ایجاد می‌کنند بیشتر خواهد شد.

به گزارش افق نیوز/ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه مشهد که با حضور مجاوران و زائران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با سفارش همه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: در ۷۰ خطبه نماز جمعه به موضوع شیطان شناسی از دیدگاه قرآن پرداختیم و از هفته گذشته نیز این موضوع از دیدگاه نهج‌البلاغه را موردبررسی قراردادیم.

وی با اشاره به موضوع شیطان شناسی در خطبه ۲۲ نهج‌البلاغه در بیان امیر المومنین(ع) یادآور شد: تفاوت شیطان شناسی از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه در این است که خداوند در قرآن کریم شیطان را با تمام خصوصیات به ما معرفی می‌کند و حضرت علی(ع) در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه به معرفی جریان شیطانی می‌پردازد.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه مولا علی(ع) این خطبه را پس از شنیدن شکستن بیعت طلحه و زبیر اعلام کردند ابراز داشت: اقدام طلحه و زبیر چون شروع بیعت شکنی بود و در ادامه جنگ جمل را راه انداختند در حقیقت سرآغاز صریح امام ستیزی بود.

وی با تأکید بر اینکه قاطعیت قوه قضائیه در اعدام دو اخلالگر اقتصادی، مردم را امیدوار کرد و این امیدواری با محاکمه و برخورد با مدیرانی که زمینه فساد را ایجاد کردند بیشتر خواهد شد، افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری علاوه بر آن‌هایی که با فساد پول می‌گیرند، آن‌هایی که به این افراد پول می‌دهند نیز نباید در امنیت باشند، هردوی این‌ها فساد فی‌الارض است.

آیت‌الله علم الهدی  با اشاره به اینکه آمریکا با فعالیت رسانه‌ای قوی سعی داشت مردم را از تحریم‌های ۱۳ آبان بترساند و پیش‌بینی کرده بود تظاهرات  ضدآمریکایی مردم در ۱۳ آبان به تظاهرات ضد نظام تبدیل شود و قیمت ارز به ۳۰ هزار تومان برسد، یادآور شد:  رهبر معظم انقلاب در ۱۲ مهر، زمانی که کسی از عقب‌نشینی آمریکا خبر نداشت فرمودند آمریکا در جریان این تحریم‌ها هم شکست می‌خورد و این شکست یک سیلی است که آمریکا از ایران خواهد خورد.

وی با اشاره به اعتراف و اظهارنظرهای تحلیلگرهای آمریکایی دریکی از سایت‌های تحلیلی سیاسی آمریکا، خاطرنشان کرد: آن‌ها اعتراف کرده‌اند که با شکست تحریم‌ها ثابت شد که آمریکا توان جنگیدن در عرصه نظامی و اقتصادی با ایران را ندارد و تنها راه نفوذ در ایران مذاکره‌ است.

امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه تحلیلگران آمریکایی می‌گویند دو جریان تجدیدنظر در ایران و در آمریکا خواهان مذاکره هستند اما این جریانات در مذاکره مؤثر نیستند و ما باید رهبری ایران را در جریان مذاکره قرار بدهیم، در غیر این صورت نابود می‌شویم، گفت: تحلیلگران در ادامه بیان کردند ممکن نیست بتوانیم ایران را به دلیل داشتن رهبری حکیم در فضای مذاکره قرار بدهیم زیرا ایشان در مدیریت فضای سیاسی در داخل و بیرون بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و هدایت ایشان به‌سوی زمین‌بازی کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه اعتراف دشمن به ناتوانی در مقابل مقام معظم رهبری نشان‌دهنده این است که ایشان مورد تائید خاص امام زمان هستند گفت: مسؤولان به‌عنوان شیعیان این مملکت این نکته را باور کنند و به رهنمودهای رهبری خصوصاً در مورد اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: امام رضا (ع) در نقطه عطف اسلام شیعه را به‌عنوان جریان قطعی در حوزه اجتماعی سیاسی اسلام جا انداخت، ایشان اولین خطر برای حکومت بنی‌عباس بودند، به همین خاطر به امام جواد(ع)، امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) هم ابن‌الرضا میگویند چون این سه بزرگوار هم به همان اندازه برای حکومت بنی‌عباس خطرناک بودند.

 وی بیان کرد: وجود مقدس امام یازدهم همیشه در محاصره بود تا در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید و امام زمان در سن ۵ سالگی به امامت رسیدند و از همان روز وجودشان در پس پرده غیبت قرار گرفت و تا به امروز دست شیعه از وجود ایشان کوتاه است.

امام‌جمعه مشهد افزود: امام زمان (عج) در عرصه غیبت در سه اصل ارشاد،اجرا در مدیریت و هدایت است که دو اصل اول توسط نواب ایشان و اصل سوم مستقیم به‌وسیله خود امام  مقدس با تصرف در اذهان و هدایت در بحران‌ها صورت می‌گیرد که بارها در جریان انقلاب، شاهد چنین مسئله‌ای بودیم.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: شهید مطهری فرموده‌اند که یک روز قبل از پرواز ایران به امام با ایشان تماس گرفتیم و گفتیم امکان دارد هواپیما را موردحمله قرار بدهند به صلاح نیست شما تشریف بیاورید اما امام فرمودند با توسل به امام زمان یکشنبه به ایران خواهم آمد و انقلاب در کمتر از ده روز پیروز شد، که این مسئله در جریانات دیگر مثل فرمان حکومت‌نظامی توسط حکومت و دستور امام برای شکستن حکومت‌نظامی دیده شد و این‌ها همه نتیجه سرانگشت غیبی امام زمان (ع) بود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269227

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر