6

جاذبه های گردشگری دبی و کیش

  • کد خبر : 269310
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

جاذبه های دبی پارک الممزر این پارک خوش‌منظره با ده‌ها هکتار وسعت، یکی از گوهرهای پنهان و محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است. الممزر در امتداد دماغه‌ کوچکی در دهانه‌ خور الممزر قرار گرفته و در خلیج کوچکی درست در مقابل شارجه است. ساحل‌های شنی سفیدرنگ و دوست‌داشتنی، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز مخصوص […]

جاذبه های دبی

پارک الممزر

این پارک خوش‌منظره با ده‌ها هکتار وسعت، یکی از گوهرهای پنهان و محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است. الممزر در امتداد دماغه‌ کوچکی در دهانه‌ خور الممزر قرار گرفته و در خلیج کوچکی درست در مقابل شارجه است. ساحل‌های شنی سفیدرنگ و دوست‌داشتنی، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز مخصوص بچه‌ها و زمین‌های بازی، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های اغذیه‌فروشی، آمفی‌تئاتر، زمین چمن برای پیک‌نیک و ساحل سرپوشیده فراهم شده است. بیشتر فضای پارک را چمن و درخت‌های نخل و نارگیل پوشانده و جای خوبی برای گذراندن چند ساعت در کنار خانواده و بازی با بچه‌ها در کنار ساحل و فضای وسیع پارک است.

آکواریوم دبی

آکواریومی عظیم به طول ۵۱ متر، عمق ۲۰ متر و ارتفاع ۱۱ متر با مخزنی به ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر، در طبقه‌ همکف دبی مال و بزرگترین آکواریوم دنیاست. به نمایش‌گذاشتن هزاران جانور دریایی و صدها کوسه و سفره‌ماهی باعث شده که آکواریوم دبی روی دست خیلی از دیدنی‌های دبی بزند. بخش بزرگی از این آکواریوم را می‌توان به شکل رایگان از توی دبی مال دید ولی اگر دوست دارید بیشتر لذت ببرید، وارد تونل آکواریوم در عمق ۱۱ متری آن شوید و در حالی که دور تا دورتان را ماهی‌ها فرا گرفته‌اند از میان آکواریوم عبور کنید. ولی اگر این هم راضی‌تان نکرد می‌توانید به کمک غواصان وارد آکواریوم شوید و در کنار کوسه‌های آکواریوم، یکی از بی‌نظیرترین تجربه‌های زندگیتان را در تور دبی داشته باشید.

موزه دبی

 

موزه دبی در قلعه آل فهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از دبی ساخته شد. دیوار قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته و با آهک نگه داشته شده‌اند. طبقه فوقانی توسط ستون‌های چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف از نخل، گل و لای و گچ ساخته شده است. در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده می‌شد. این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد (دوباره در سال ۱۹۹۵ گسترش یافت) و در حال حاضر موزه برتر شهر است. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانه‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاح‌ها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی است. زیر طبقه همکف سالن‌های نمایش با نمایشگاه‌ها و شهر فرنگ‌های سر پوشیده وجود دارند که جنبه‌های مختلف سبک زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مکشوفه از جمله گورهای قدیمی ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ ساله در منطقه باستان شناشی القصیص (Al Qusais) را نشان می‌دهند.

برج خلیفه

معروف‌ترین ساختمان دبی در تور ارزان و لحظه آخری دبی  برج خلیفه است که با ارتفاع ۸۲۹.۸ متر، بلندترین ساختمان در جهان است. برای بسیاری از بازدیدکنندگان رفتن به سکوی مشاهده در طبقه ۱۲۴ کاری است که حتماً باید در این شهر انجام دهند. تجربه کردن این سکوی جذاب شامل نمایشی چند رسانه‌ای هم از دبی و هم از ساختمان برج خلیفه می‌شود، یک آسانسور با سرعت بسیار بالا شما را برای مشاهده چشم انداز ۳۶۰ درجه از سرتاسر آسمان خراش‌ها و بیابانی در یک طرف و اقیانوس در طرفی دیگر به بالا می‌برد. به دلیل چشم انداز های روشن شهر دبی، بازدید در شب به ویژه برای عکاسان محبوب‌تر است. طراحی کنونی ساختمان شامل عناصر فرهنگی و تاریخی خاص از جمله مناره‌های مارپیچ است. طرح Y شکل این مناره‌های برج به ساکنان برج امکان می‌دهد که حداکثر نمای خارجی و همین‌طور بیشترین نور طبیعی را در داخل ساختمان داشته باشند. در اطراف برج خلیفه ساختمانی با باغ‌هایی با طراحی زیبا و گذرگاهای پر پیچ و خم وجود دارد.در محوطه پیرامون برج خلیفه پارکی به مساحت ۱۱ هکتار وجود دارد که توسط گروه معماری SWA و با الهام از گل صحرایی «Hymenocallis» طراحی شده است. برای آبیاری پارک از سیستم جمع‌آوری میعانات و آب درون سیستم برودتی برج استفاده می‌شود.  همچنین فواره دبی، در کنار برج قرار دارد که بلندترین فواره‌ی مصنوعی دنیاست، مدل فواره معروف بلاگیئو در لاس‌وگاس در اینجا است.

جاذبه های کیش

آکواریوم های پهناور

 

خلیج فارس زیستگاهی برای ماهی های بسیار زیبا است که به مانند آکواریومی پهناور گونه های مختلف را در خود نگه می دارد. افرادی که برای گردش به کیش سفر می کنند بهتر است سری هم به اسکله بزنند و از آنجا زیستگاه ماهی های زیاد را در اب زلال خلیج فارس ببینند.  غواصی و قایق های شیشه ای نیز از دیگر راه های آشنایی با تمامی آنچه است که باید از دنیای زیر آب بدانید.

 

بوستان آهوان

 

اگر علاقه به باغ وحش دارید می تونید سری به بوستان آهوان  در تور کیش بزنید. جایی که بوستانی ۲ هکتاری با فضای سبز خوب و البته انواع حیوانات مختلف نگهداری می شود. در این بوستان همه حیوانات به جز اهوها در قفس نگهداری می شوند. اهوهایی کوچ و بزرگ به صورت آزادنه در سرتاسر جزیره حرکت می کنند و با کودکان بازی می کنند

گذر هنرمندان جزیره کیش(Artists’ Passage Island)

 

نهمین جاذبه گردشگری جزیره کیش گذر هنرمندان کیش است. در غرب جزیره کیش، مسیری برای پیاده روی وجود دارد که در این بخش از مسیر تندیس های زیبا و زیادی از بزرگان ایرانی چون پروین اعتصامی (شاعر بلند آوازه)، غلامحسین بنان(موسیقی دان و خواننده)، محمدتقی جعفری(علامه)، شریف لطفی(موسیقیدان)، حسین بهزاد(نقاش و مینیاتوریست) و بزرگان دیگری به منظور آشنا کردن گردشگرانی که به جزیره کیش می روند ساخته شده است..

 

آب انبار از جاذبه های گردشگری کیش(Cistern)

 

آب انبار یکی دیگر از جاهای گردشگری کیش است. در قدیم یکی از روش های ذخیره آب در جزیره کیش استفاده از آب انبار بوده است. از این رو در سال ۱۳۷۱ برای ذخیره آب آشامیدنی مردم این آب انبار احداث شده ولی خیلی زود به دلیل آنکه این جزیره تبدیل به یک منطقه گردشگری تبدیل شد و به دلیل افزایش جمعیت کارایی خود را از دست داد و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری کیش از آن استفاده می شود. معماری این آب انبار الهام گرفته از آب انبارهای شهر یزد می باشد که دارای دو گنبد و پنج بادگیر است به طوری که هوا از طریق بادگیرها به داخل دمیده می شود و باعث خنک شدن آب درون انبار می گردد. .

پارک ساحلی میرمهنا کیش(Mirmohana)

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش در سفر با تور لحظه آخری کیش  پارک ساحلی میرمهنا است،این پارک ساحلی در شمالی و شمال غربی جزیره کیش قرار گرفته و جز ساحل های دیدنی و زیبا جزیره کیش می‌باشد.

 

این پارک علاوه بر ساحل زیبا همراه با آلاچیق های مناسب دارای اسکله تفریحی با نام میرمهنا است. پارک ساحلی میرمهنا از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد. وجود اسکله ماهیگیری در این پارک سبب شده است که پارک به دو فاز تبدیل شود که فاز اول از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز دو از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک می باشد.

 

فاز یک این پارک که مساحتی حدود ۴۱۰۰۰ متر مربع دارد مسیرهای پیاده رو، آلاچیق و محل های برای پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران فراهم شده است. ویژگی های دیگر این فاز داشتن نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه است. علاوه بر همه اینها در اغلب اوقات شما می توانید در کنار اسکله ماهی گیری از تماشای لاک پشت های آزاد لذت ببرید.

 

فاز دو با مساحت حدود ۵۰۰۰۰ متر مربع در حال تکمیل شدن می باشد. در این فاز دو زمین بازی کودکان در نظر گرفته شده است. در اسکله ماهیگیری این پارک شما می توانید در زمانهایی که ماهیگیری آزاد است به صورت تفریحی و شخصی مشغول ماهیگیری شوید. این پارک ۱۱ امین جاذبه برتر جزیره کیش شناخته شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر