3

به راه انداختن جنگ جهانی سوم از مهمترین تحولات لیبی است.

  • کد خبر : 3081
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳

مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط نوشت: سرهنگ خلبان “منصور العبیدی” گفت: شواهدی در دست است که نشان می دهد قذافی قصد دارد علیه انقلابیون در غرب طرابلس و منطقه البریقه ازسلاح شیمیایی به عنوان آخرین برگ برنده برای نجات رژیمش استفاده کند. وی افزود: منابع نزدیک به معمر قذافی از تلاش وی برای […]

مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط نوشت: سرهنگ خلبان “منصور العبیدی” گفت: شواهدی در دست است که نشان می دهد قذافی قصد دارد علیه انقلابیون در غرب طرابلس و منطقه البریقه ازسلاح شیمیایی به عنوان آخرین برگ برنده برای نجات رژیمش استفاده کند.

وی افزود: منابع نزدیک به معمر قذافی از تلاش وی برای به کارگیری سلاح شیمیایی علیه انقلابیون خبر می دهند و نیروهای وی سکوهای موشک “اسکاد” را آماده و آن را مجهز به سلاح شیمیایی کرده اند.
العبیدی تصریح کرد: قذافی گاز خردل آماده کرده تا علیه انقلابیون به کار گیرد. این گاز موجب سوختگی و تاول در پوست می شود. علاوه بر آن کسانی که در معرض این گاز قرار گیرند به سرطان مبتلا می شوند.
وی تصریح کرد: قذافی ظرف روزهای گذشته از موشکهای دوربرد برای اولین بار علیه انقلابیون در جنوب مصراته استفاده کرده است. این موشکها ۱۳۰ کیلومتر برد دارند و هنگامی که منفجر شوند پانصد ترکش به اطراف پراکنده می کنند و شبیه به بمبهای خوشه ای عمل می کند.
العبیدی گفت: به کارگیری این موشکها از سوی قذافی و نیز مین گذاری شهرها روند پیشروی انقلابیون را دشوار کرده است زیرا تسلیحات انقلابیون در برابر سلاح قذافی محدود است.
از سوی دیگر “معمر قذافی” در یک پیام صوتی که اواخر دیشب پخش شد در واکنش به بمباران منزل “الخویلدی الحمیدی” عضو برجسته شورای فرماندهی انقلاب لیبی گفت: بربرهای وحشی آیا منازل مسکونی اهداف نظامی هستند؟ آیا حمام و آشپزخانه منزل الحمیدی هدف نظامی هستند؟
وی افزود: شما(کشورهای غربی) دست شیطان را بسته اید آیا قطعنامه شورای امنیت اجازه حمله به منازل مسکونی را به شما داده است؟ قانون شما قانون جنگل است.
در این پیام صوتی معمر قذافی تهدید کرد که جنگ را به قلب اروپا خواهد کشاند و قاره های آسیا، آفریقا و منطقه دریای مدیترانه را درگیر می کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر