4

کناره گیری محترمانه “علی عبدالله صالح” از ریاست جمهوری

  • کد خبر : 3276
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲

منابع آگاه دیپلماتیک از توافق مقامات ارشد آمریکایی و سعودی در زمینه کناره گیری محترمانه “علی عبدالله صالح” از ریاست جمهوری و انتقال قدرت از خانواده وی به شورایی متشکل از جریانهای مخالف خبر می دهند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مأرب پرس (از پایگاههای خبری در یمن)، یک منبع دیپلماتیک و بلندپایه […]

منابع آگاه دیپلماتیک از توافق مقامات ارشد آمریکایی و سعودی در زمینه کناره گیری محترمانه “علی عبدالله صالح” از ریاست جمهوری و انتقال قدرت از خانواده وی به شورایی متشکل از جریانهای مخالف خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مأرب پرس (از پایگاههای خبری در یمن)، یک منبع دیپلماتیک و بلندپایه غربی که نخواست نامش فاش شود درباره این توافق آمریکایی سعودی اظهار داشت: در این نشست “جفری فلتمن” معاون وزیرامورخارجه آمریکا و “عبدربه منصور هادی” معاون رئیس جمهور یمن حضور داشتند که در آن آخرین مسائل در طرح انتقال قدرت در یمن مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این نشست مقامات آمریکایی بر لزوم باقی ماندن دستگاههای امنیتی و ارتش در اختیار نیروهای مطمئن تاکید داشته و درباره قرار گرفتن این دستگاهها تحت سیطره نیروهای تندرو و یا وابسته به القاعده هشدار دادند.

این منبع در ادامه افزود: آمریکاییها متقاعد شده اند که بازگشت صالح به یمن موجبات ناآرامی بیشتر در این کشور و افزایش تنشها را به وجود می آورد، سعودیها نیز با این نظر موافق هستند و این یعنی اینکه عبدالله صالح همچنان پیش آنها باقی می ماند.

وی تاکید کرد: آمریکاییها و مقامات سعودی هم اکنون به راه حل توافقی برای پایان دادن به بحران یمن چراخ سبز نشان داده اند که بنابر بر آن یک شورای انتقالی تا زمان انتقال قدرت از خانواده صالح به شورای منتخب، امورات این کشور را اداره می کند.

بر این اساس، ریاست این شورای انتقالی بر عهده منصور هادی معاون عبدالله صالح خواهد بود که در آن جریانهای مخالف نیز حضور دارند. تحلیلگران معتقدند این راه حل با ارائه تضمینهایی از سوی عربستان به جریانهای مخالف یمن قابلیت اجرا و نهایی شدن را دارد و ممکن است با موافقت جوانان انقلابی که نخستین خواسته شان کناره گیری صالح و خانواده اش از قدرت است نیز مواجه شود.

از سوی دیگر، منابع آگاه یمنی با اشاره به وضعیت بسیار بد جسمانی عبدالله صالح در ساعات اخیر از ناتوانی وی در گفتگو با مردم حتی از طریق رادیو خبر می دهند.

این منابع با اشاره به ۴۰ درصد سوختگی بدن دیکتاتور این کشور احتمال زنده ماندن وی را حداکثر ۵۰ درصد ارزیابی کردند. منابع آگاه معتقدند حمله اخیر به عبدالله صالح در جهت اجرای طرح پایان بحران در یمن بوده که شخص صالح به مانع اصلی در برابر آن تبدیل شده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر