4

تعیین سرپرست برای وزارت ورزش و جوانان

  • کد خبر : 3357
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۵۵

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تعیین سرپرست از سوی رئیس‌جمهور برای وزارت “ورزش و امور جوانان ” را غیرقانونی دانست. حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به معرفی محمد عباسی وزیر تعاون به عنوان سرپرست […]

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تعیین سرپرست از سوی رئیس‌جمهور برای وزارت “ورزش و امور جوانان ” را غیرقانونی دانست.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به معرفی محمد عباسی وزیر تعاون به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان از سوی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: بین دولت و مجلس در این خصوص ابهاماتی وجود داشت که آیا از زمان تصویب قانون، دولت موظف به تعیین سرپرست برای وزارتخانه مذکور است یا از زمانی که مجلس به وزیر پیشنهادی، رأی اعتماد نداد.

وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی در این زمینه بین دولت و مجلس انجام شده است، گفت: دولت بر اساس برداشت‌هایی که خودش از قانون مصوب مجلس داشت، امروز برای وزارت “ورزش و امور جوانان ” سرپرست تعیین کرد اما نظر مجلس این بود که از همان روزی که قانون تأسیس وزارت ورزش و جوانان تصویب شد، باید برای این وزارتخانه وزیر یا سرپرست معرفی و تعیین می‌شد و اقدام امروز رئیس‌جمهور در تعیین سرپرست برای وزارتخانه مذکور از نظر مجلس غیرقانونی است.

به گفته وی، ابهام در قانون دلیلی برای اجرایی نکردن قانون نمی‌شود و قانون را نمی‌توان با این موارد معطل گذاشت و اجرا نکرد.

این عضو هئیت رئیسه مجلس با ذکر این نکته که دولت باید هر چه سریعتر برای وزارتخانه “ورزش و امور جوانان ” وزیر معرفی کند، تصریح کرد: تعیین سرپرست به این معنا نیست که سرپرست فعلی برای مدت طولانی و سه ماه تعیین شده باشد، بلکه برای برون رفت از این بلاتکلیفی در وزارت ورزش و امور جوانان است، چرا که با توجه به مصوبه مجلس، نمی‌شد در بودجه و اعتبارات دو سازمان “تربیت بدنی ” و “ملی جوانان ” دخل و تصرفی انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در خاتمه گفت: امروز رئیس‌جمهور برای وزارت “ورزش و امور جوانان ” سرپرست تعیین کرده تا فرصتی برای انتخاب و معرفی وزیر جدید داشته باشد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهوری کشورمان امروز طی حکمی محمد عباسی وزیر تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت “ورزش و امور جوانان ” منصوب کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تأیید مصوبه مجلس مبنی بر تأسیس وزارت ورزش و امور جوانان، ۳۰ دی‌ماه این قانون را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد که بر این اساس هم‌اکنون بیش از ۵ ماه از ابلاغ قانون مذکور به دولت گذشته است و امروز رئیس‌جمهور برای این وزارتخانه سرپرست تعیین و معرفی کرده است در حالی که طبق قانون، دولت تنها سه ماه برای معرفی وزیر به منظور تصدی وزارت ورزش و امور جوانان ” مهلت داشت و می‌توانست برای این سه ماه نیز سرپرست تعیین کند یعنی تا ۳۰ فروردین‌ماه.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر