4

صادرات گل‌های مرغوب از خوزستان به خارج از کشور

  • کد خبر : 33756
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

مدیر باغبانی جهادکشاورزی خوزستان گفت: ۹۰ درصد گل‌های شاخه بریده استان به بازارهای گل و گیاه تهران و گل‌های درجه یک و مرغوب رز، مریم و گلایول به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، حلیم کوتی ارزش ریالی گل و گیاهان زینتی استان را ۲۶۰ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر ۷۹ میلیون شاخه انواع گل‌های شاخه بریده در استان خوزستان تولید شده است.

وی افزود: در سال گذشته علاوه بر ۷۹ میلیون شاخه انواع گل‌، ۱۵ هزار و ۳۰۰ گیاه آپارتمانی، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نشاء گل‌های فصلی و نشایی و بیش از ۱۳۴ میلیون عدد پیاز و پیازچه گل در استان خوزستان تولید شده است.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سطح گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی استان در سال گذشته ۳۳۱ هکتار بوده که شامل ۱٫۵ هکتار گلخانه‌های با اسکلت فنری و ۳۲۹٫۵ هکتار گلخانه‌های اسکلت چوبی است.

کوتی با بیان اینکه استان خوزستان در جمع مناطق تولید گل و گیاه کشور شامل تهران، مرکزی و مازندران قرار دارد، گفت: استان خوزستان با توجه به ظرفیت‌های فراوان برای تولید گل و گیاه از جمله تنوع اقلیمی، آفتاب درخشان، شرایط مناسب آب و خاک در شمال استان، نیروی کار فراوان، بهره‌مندی از ذخایر انرژی فسیلی با حداقل انرژی مصرفی و تولید زودرس در تأمین نیاز داخلی کشور و نیز بخشی از نیاز بازار صادراتی سهم بسزایی دارد.

وی بیان کرد: استان خوزستان از لحاظ سطح زیر کشت گل و گیاه رتبه سوم کشوری، از لحاظ سطح گلخانه‌های با پوشش پلاستیک رتبه سوم کشور، از نظر سطح زیر کشت و تولید گل مریم و پیاز و پیازچه رتبه اول، از لحاظ سطح زیر کشت گل رز رتبه اول و از نظر تولید گل رز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

کوتی با بیان اینکه گلخانه‌های شاخه بریده استان در سه شهرستان دزفول، اندیمشک و شوش متمرکز هستند، گفت: شهرستان دزفول ۲۹۳٫۲ هکتار، شهرستان اندیمشک با ۲۱٫۲۵ هکتار و شهرستان شوش ۱۶٫۲۵ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ دارند.

وی عمده‌ترین گل‌های شاخه بریده استان در گلخانه‌ها را شامل ۶۱ میلیون شاخه گل رز،۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار شاخه گل مریم و ۵۰۰ هزار شاخه گل گلایول اعلام کرد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰، ۱۵ هزار و ۳۰۰ گیاه آپارتمانی در شهرستان‌های دزفول و شوشتر ،۸ میلیون و ۲۰۰ نشاء گیاهان فصلی در شهرستان‌های دزفول و بهبهان،۱۱۵ میلیون عدد پیاز و پیازچه گل مریم در شهرستان‌های دزفول و اندیمشک،۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد پیاز و پیازچه گل گلایول در شهرستان‌های دزفول و اندیمشک و یک میلیون و ۵۰۰ عدد پیاز و پیاز چه گل نرگس در شهرستان بهبهان تولید شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر