1

کسب رضایت ۷۰ درصدی مشتریان از خدمات پس از فروش ایران خودرو

  • کد خبر : 35576
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹

مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو برنامه های راهبردی این گروه صنعتی را درحوزه خدمات پس از فروش خودرو های سواری ، کسب رضایت مشتریان ، توسعه سهم بازار قطعات یدکی را در سال تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی را ابلاغ کرد.

به گزارش افق، بر اساس برنامه استراتژیک ایران خودرو در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سواری، سهم بازار فروش قطعات یدکی ایساکو در سال جدید ۵/۵۶ درصد تعیین شده، در حالی که این میزان در سال ۹۰ برابر با ۵/۵۰ درصد بوده است.

 

بر اساس این برنامه، حجم فروش ریالی قطعات یدکی ایساکو که در سال قبل چهار هزار و ۸۹۱ میلیارد بوده، برای سال جدید، شش هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

 

این گزارش هدف گذاری ایساکو برای کسب سهم بازار خدمات گارانتی و وارانتی در سال جدید را  ۵۵ درصد اعلام کرده که در سال گذشته ۱/۴۵ درصد بوده است.

 

بر اساس برنامه استراتژیک خدمات پس از فروش که از سوی مدیریت ارشدگروه صنعتی ایران خودرو به ایساکو ابلاغ شده، میزان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش در سال جدید ۷۰درصد عنوان شده و بهبود میانگین امتیاز ارزیابی نمایندگی ها نسبت به عملکرد سال ۹۰ دست کم ۱۰ درصد برآورد شده است. هم چنین تعداد نمایندگی ها که در سال گذشته ۸۵۰ نمایندگی بوده در سال جدید به ۸۶۵ نمایندگی و تعداد جایگاه های تعمیراتی به هفت هزار و ۷۸۹ جایگاه افزایش می یابد.

 

دراین گزارش آمده است ، موجودی قطعات یدکی اصلی در شبکه از ۷۷ درصد در سال گذشته به ۸۵ درصد در سال ۹۱ افزایش می یابد.

 

این گزارش حاکی است؛ مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو معاونت استراتژی و برنامه ریزی را موظف کرده تا به منظور کسب اطمینان از اهداف استراتژیک، موارد را به طور مستمر پایش کرده و هر سه ماه یک بار، میزان پیشرفت را تحلیل و گزارش کنند.

 

براساس برنامه راهبردی مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو ، ارتقا و بهبود فرایند بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش، یکی از جهت گیری های کلان ایران خودرو در حوزه خدمات پس از فروش تعیین شده و سودآوری بلندمدت از راه رشد درآمد و مدیریت هزینه، دست یابی به کیفیت و قیمت رقابتی محصولات در بازارهای هدف از راه مدیریت هزینه و دست یابی به کیفیت رقابتی در خدمات خودرو، از راه ارتقای رضایت از کیفیت خدمات پس از فروش، اهداف کلان استراتژیک تعریف شده در حوزه خدمات ذکر شده است.

 

مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در این ابلاغیه با اشاره به نقش مهم خدمات پس از فروش مناسب، گسترده و مقرون به صرفه در موفقیت فروش محصولات، خدمات پس از فروش را حلقه نهایی زنجیره ارزش برای مشتری دانسته که از این راه سعی در وفادار کردن مشتری به برند و محصولات دارد.

 

شایان ذکر است، حوزه خدمات پس از فروش خودروی سواری ایران خودرو، شرکت های ایساکو، امدادخودرو و همگام خودرو  را در بر می گیرد و در این میان ایساکو متولی این حوزه محسوب می شود./ایکوپرس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35576

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر